(צילום: מרדכי לאש)
(צילום: מרדכי לאש)

רשות הטבע והגנים מחוז יהודה ושומרון: נוף עצמתי, אתרי מורשת, חוויות עתיקות, שילוב בין גוף ונפש

חג שמח בטבע! שפע טיולים ואטרקציות באתרי רשות הטבע והגנים במחוז יהודה ושומרון

פורסם בתאריך: 15.9.18 21:59

עם מספרים לא מתווכחים… מספר הנתונים באתרי התיירות ביהודה ושומרון הוכפל בתוך שנתיים! הנתונים מלמדים על כ— 150,000 מבקרים מדי חודש ובמגמת עלייה מתמדת.

מה מושך את אלפי המבקרים?

לדברי ערן קרוזל, ממונה קהל וקהילה במחוז יהודה ושומרון ברשות הטבע והגנים יש לתופעה מספר גורמים:

• הטבע ביהודה ושומרון עוצמתי ומגוון – בתוך שעה של נסיעה המבקר מחליף את הנוף בחלון רכבו מספר פעמים, כבר בנסיעה מירושלים לעיינות צוקים שבמדבר יהודה ניתן לחוש במעבר המיוחד של היציאה מהעיר אל הטבע המדהים.

• נוסף לכך ביהודה ושומרון קיימים אתרי מורשת רבים ומיוחדים שמתחדשים כל הזמן: החפירות בהרודיון מתרחבות ומרתקות, סיור בקומראן, נבי סמואל או הר גריזים מחזירות את המבקרים מאות שנים אחורנית ומלמדות על עבר מפואר של האזור, אין מבקר שלא מתרגש!

• כדי היין האדירים שנחשפו לאחרונה בהרודיון, המחצבה הצלבנית אדירת המימדים שניתן לסייר בתוכה בנבי סמואל, שרידי המקדש השומרוני בהר גריזים או כמובן היכרות עם החיים בקומראן בעקבות המגילות הגנוזות, אלו חוויות שבשנים האחרונות כמעט כל משפחה ישראלית חווה בביקור באתרי רשות הטבע והגנים במחוז יהודה ושומרון.

• עוד לא הזכרנו את השילוב המדהים בין הגוף והנפש באתרי הטבע הרבים – שכשוך בעיינות צוקים, השמורה הנמוכה בעולם, בשילוב סיור מרתק בשמורה החבויה שבאתר מעניקות למבקר חוויה מושלמת. טיול רטוב בעין פרת או ישיבה בסמוך לעין מבוע – מעיין פועם המתמלא ומתרוקן לסירוגין מספר פעמים ביום, הן אטרקציות מדהימות שגורמות למבקרים לרצות לחזור שוב ושוב…

• נוסף על הביקור הרגיל באתרים הפתוחים במשך כל השנה, לכבוד חג הסוכות הוספנו שלל אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה: סיורים מומחזים במוזיאון השומרוני הטוב, שחקנים ויצירת עפיפונים בהר גריזים, הצגות מרתקות בעקבות הורדוס בהרודיון – גם גלדיאטורים יהיו שם…

כל הפרטים באתר רשות הטבע והגנים www.parks.org.il או בפייסבוק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר