הדמיה של המגדל החדש במרכז המסחרי בגבעה הצרפתית (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים בע"מ)
הדמיה של המגדל החדש במרכז המסחרי בגבעה הצרפתית (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים בע"מ)

תוכנית המגדל החדש בגבעה הצרפתית: המינהל ודיירים מתנגדים לפרויקט

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על התוכנית להקמת מגדל מגורים ומשרדים חדש בגבעה הצרפתית - המינהל הקהילתי ודיירים נערכים למאבק בפרויקט: "התוכנית עתידה ליצור מגדל בגובה של 900 מטרים, הניתן לצפייה מירדן. לא ברור כיצד ישתלב בסביבתו"

פורסם בתאריך: 24.5.20 17:57

המינהל הקהילתי בגבעה הצרפתית ודיירים מתנגדים לתוכנית החדשה לבניית מגדל מגורים ומשרדים בגובה 30 קומות במרכז המסחרי. התוכנית צפויה להגיע לדיון מחר, שני, 25.5, בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבועיים הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשות סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), מקדמת תוכנית להקמת מגדל חדש בגובה 30 קומות שיוקם במרכז המסחרי של הגבעה הצרפתית. המגדל ישמש הן לתעסוקה והן למגורים. שטח התוכנית – כ-2.5 דונם. במסגרת התוכנית יוקמו כ-150 יחידות דיור. החלק המסחרי של התוכנית יתפרס על שטח של כ-1,300 מ"ר, כ-4,000 מ"ר עבור משרדים מלונאות ומעונות סטודנטים וכ-1,200 מ"ר עבור שימושים ציבורים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המינהל הקהילתי ודיירים בשכונה מתנגדים לתוכנית המוצעת. "מטריד שבעת שכולנו היינו ספונים בבתים בתקופת הקורונה, וכאשר המתכננת השכונתית התמקדה בשליחות החסד של טיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים – דווקא אז בחרה העירייה לקדם תכנית מואצת ומשנה את פני השכונה", מציינים במינהל הקהילתי. "ביום ירושלים התגבשה בשכונת הגבעה הצרפתית קבוצת תושבים שהציבה לה למטרה לעצור את המהלך המואץ ללא הסבר של הקמת מבנה רב קומות על שטח המרכול השכונתי הקיים. האצת התכנית להקמת מגדל בן 30 קומות במסלול האישורים העירוני באה דווקא בשיאה של תקופת הקורונה, עת המנהל היה שקוע בהפעלת מתנדבים לטובת מבודדים וחולים. קידום התוכנית נעשה מאחורי גבם של התושבים ובמסלול מואץ".

המתנגדים מדגישים כי  "התוכנית עתידה ליצור מגדל בגובה של 900 מטרים, הניתן לצפייה מירדן. לא ברור כיצד ישתלב בסביבתו. איננו יודעים כמה מגדלים דומים לו עתידים לקום, ובאיזה גובה יהיו. התוכנית קודמה במהירות מסחררת, כאשר פרטים רבים אינם ידועים – כך בין היתר היקף הקצאות שטח למרחב ציבורי לטובת הקהילה, נושאי תעבורה, חניה ואיכות סביבה".

בשבוע שעבר, ביום ירושלים, שלחו המינהל הקהילתי וקבוצת הפעילים פנייה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בבקשה להימנע בשלב זה מהפקדת התוכנית. התושבים תובעים מתן שהות נאותה לבחינה לא מואצת של התאמת התכנית לשכונה – כהגנה מתחייבת על איכות החיים של תושביה. התושבים דורשים כי "העירייה תיכנס לתכנון כולל של המגדלים הצפויים בשכונה בטרם תאשר תוכניות בחטף".

עו"ד גדי פרל, יו"ר הוועדה הפיזית במינהל הקהילתי מוסר כי "סברנו שיינתן זמן לתושבים להכיר את התוכנית, להביע את דעתם בפני העירייה והיזם ולהתאים אותה לצורכי הקהילות בשכונה. מטריד שבעת שכולנו היינו ספונים בבתים בתקופת הקורונה, וכאשר המתכננת השכונתית התמקדה בשליחות החסד של טיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים – דווקא אז בחרה העירייה לקדם תכנית מואצת ומשנה את פני השכונה מול יזם. תושבי הגבעה הצרפתית מכל גווני הקהילה לא יניחו להאצה פוגעת זאת להפוך למציאות. לא ניתן יד להקמת מגדל ללא תוכנית כוללת ומסודרת".

מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים נמסר: "מדובר בתוכנית ראויה תכנונית, המעצימה את המרכז המסחרי בשכונת הגבעה הצרפתית הן על ידי תוספת שטחי תעסוקה והן על ידי יחידות דיור חדשות, זאת תוך השענות על הקו הירוק של רכבת הקלה. חשוב לציין כי התוכנית איננה תבטל את מרכז הקניות השכונתי החיוני לתושבי השכונה והוא ישתלב בבינוי החדש. נציגי המינהל הקהילתי הוזמנו לדיון בתוכנית ועמדתם נשמעה בפני הוועדה. כמו כן, הציבור יוכל להשמיע את השגותיו בשלב הפקדת התוכנית".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלכה ירושלים. נמאס מהג'ובים והדילים על חשבון גב הציבור.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    900 מטר גובה ??? בהחלט מבין הגבוהים בעולם, יותר ממגדל חליפה בדובאי 832 מ'

    תתקנו את הטעות… מגדל 30 קומות = 90 מטר+-

  3. טיעונים הזויים

    כאלה שטויות יש בגבעה הצרפתית בשיא רום הגבעה מגדלי 15 קומות
    בסך הכל לוקחים שני מגדלים נוספים שהיו אמורים להיבנות שם ומאחדים אותם לאחד בגובה כפול.
    רואים את זה מירדן מה זה הטיעון הזה? למי אכפת מה רואים מאיפה? איך זה משפיע על התושבים בכלל?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר