מתחם השוקניון (צילום: תומר אפלבאום)
מתחם השוקניון (צילום: תומר אפלבאום)

מתחם השוקניון באגריפס: תוכנית להקמת בית ספר למלונאות

על רקע הזינוק במספר התיירים בעיר והמחסור בכוח אדם מקצועי בענף, מתגבשת בעירייה תוכנית להקמת מוסד לימודים בתחום, שיכלול שיעורי קולינריה

פורסם בתאריך: 28.6.17 09:40

לאור המחסור המתמשך בכוח אדם מקצועי בענף המלונאות והמסעדנות בירושלים, ובעקבות התפיסה שענף התיירות תורם לפיתוח העיר, העירייה ומשרד העבודה והרווחה מקדמות בימים אלו הקמת בית ספר שיכשיר כוח אדם בתחומי הקולינריה והתיירות במתחם השוקניון ברחוב אגריפס.

בעירייה מציינים סיבות נוספות לצורך בהקמת בית ספר מקצועי שכזה. כך למשל, אומרים בכיכר ספרא כי מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי שיעור השתתפות בכוח העבודה בירושלים (גילאי 54-25) עמד בשנת 2012 על 68 אחוז, נתון נמוך משמעותית מאשר בתל אביב (90 אחוז) וחיפה (89 אחוז).

 

מתחם השוקניון (צילום: תומר אפלבאום)

מתחם השוקניון (צילום: תומר אפלבאום)

 

כדי לחזק את מרכיב התעסוקה בעיר", נמסר מהעירייה, "נדרשת התערבות ממשלתית להקמת בית ספר למלונאות. יצוין כי מספר המבקרים בירושלים היא הגבוהה ביותר בישראל, כגשם מספר הלינות בעיר נמצא במקום הראשון בארץ. כמו כן, בשנתיים האחרונות חל גידול של 20 אחוז במספר חדרי המלון בעיר".

 

***

חדש בירושלים: מענק כספי לעולים ולתושבים חוזרים המקימים עסק 

אימפריית מובילאיי מתעצמת: 40 קומות למגדל החדש, במקום 30 

הר חומה: קומפלקס ספורט ענק יוקם בשכונה  

***

 

המהלך, חשוב לציין, כבר החל לקרום עור וגידים, כשלדברי מאיר תורג'מן, סגן ומ"מ ראש העיר (ירושלים תצליח), "אחרי בדיקת מספר אתרים להקמת בית הספר בחרנו בשוקניון ברחוב אגריפס. לצורך ההקמה שכרנו ביחד עם משרד העבודה כ־1,500 מ"ר במתחם. אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי שבית הספר ייפתח בהקדם".

 

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

 

תורג'מן מוסיף ומספר כי "אני מקדם את היוזמה הזו כבר למעלה משנתיים, זאת בשל פניות שונות שהגיעו אלי מבעלי בתי קפה ומסעדות, שבהן הם מציינים כי הם סובלים ממחסור של כוח אדם מקצועי. אנחנו מאמינים שבית הספר שייפתח ייתן את המענה הדרוש הן לתחום המסעדנות והן לתחום המלונאות בעיר".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר