רונן רוזנברג (צילום: פרטי)
רונן רוזנברג (צילום: פרטי)

"לאור התהליכים שהחלו – עליית מס על דירה שנייה ועליית הריבית – הקונים חושבים פעמיים"

השינוי בהעדפת הלקוחות בתקופת הקורונה, העיסקה שהוא לא ישכח והאם בועת הנדל"ן תפסיק לגדול בקרוב? בית פתוח עם המתווך רונן רוזנברג, ממשרד 'אנגלו סכסון'

פורסם בתאריך: 30.4.22 17:24

רזומה? שמי רונן רוזנברג, נשוי + 3, מתגורר בצור הדסה משנת 1998. אני בעל תואר ראשון ושני במדעי המדינה ומינהל ציבורי מהאוניברסיטה העברית ובר אילן בהתאמה. שירתי בקבע כקצין בחיל האויר, כשבתפקידי השונים שם עסקתי בניהול פרויקטים, ממשקים עם חברות בארץ ובחו"ל, וכנגזרת מכך – קיום מו"מ עם הגורמים השונים.

הבחירה בצור הדסה כביתי כבר שנים רבות, הובילה בטבעיות להפיכתה מבחינתי לאזור המומחיות המקצועי שלי. ככזה, אני מנהל את משרד אנגלו סכסון בצור הדסה מזה 6 שנים, המכסה בנוסף גם את "ישובי המזלג" – מבוא בית"ר, נס הרים, בר גיורא ומטע. הישגיי בשנה האחרונה זיכו אותי להימנות על "מועדון הזהב" היוקרתי של רשת אנגלו סכסון כולה, קבוצה נבחרת ומצומצמת של כ-20 בלבד, מתוך מאות סוכנים בארץ.



מוטו? המוטו שלי הוא להבין באמת את הצרכים והרצונות של המוכר והקונה הפוטנציאלי, ולחבר ביניהם. בעיני, עסקת מכירה אינה אקט 'מכני' של הבאת קונה לנכס ובזה זה הסיפור מסתיים. זהו ממש תהליך שיש בו עליות, ירידות, רגשות ולחצים. הקשר עם אנשים והרצון לייצר חיבורים אלה, להוביל ולהיות שותף לאחד התהליכים המרכזיים בחיי משפחות, הם שהובילו אותי לעסוק בתחום התיווך נדל"ן. תחום מרתק, מאתגר, קשה אבל כזה המעניק המון סיפוק בסופו של תהליך ובעיקר יוצר חברויות חדשות. כי נכון שאנו עוסקים בנדל"ן, אבל – האנשים הם העסק שלנו.

כמה עובדים במשרד? לאנגלו סכסון ירושלים יש 4 משרדים – הסניף הראשי בטלביה, סניף מבשרת ציון, סניף צור הדסה וסניף גוש עציון. בסך הכל אנחנו כ-30 איש – מהם כ-25 מתווכים. אנחנו דוגלים בהתמחות-מומחיות אזורית, ולכן לכל משרד כזה ולכל סוכן – אזור המומחיות שלו.

ההעדפות של הלקוח הירושלמי? במהלך תקופת הקורונה לא מעט מתעניינים חיפשו דירות עם שטח חוץ – בתים צמודי קרקע, דירות גן או דירות עם מרפסת גדולה ובקרבה לגנים ולמוסדות החינוך. זוגות צעירים התמקדו בניסיון לרכוש דירות 3 ו-4 חדרים כצעד ראשון של חייהם. תקופה זו, שגם התאפיינה במעבר לעבודה מרחוק, יצרה ביקוש רב לנכסים כאלו, מה שדרש היכרות מעמיקה וקודמת שלנו עם השוק, הנכסים ובעליהם – שבמקרים רבים כלל אינם מתגוררים בישוב או בארץ. חתך אחר של אוכלוסייה היו אלה שרכשו דירות להשקעה ובכך לממש את הכסף ש"שכב" בבנק, ומולם – לא מעט "דירות ירושה", שבהם הקורונה הביאה או זירזה את היורשים להוציא את הבית למכירה ולפרק את החבילה.

למכור או לקנות דירה אפשר גם לבד – למה חשוב לשכור שירותי תיווך? נכון שקיימת חשיבה שאנו יכולים למכור לבד, ובכך לחסוך את עמלת התיווך. כי לכאורה, מה בסך הכל נדרש? לפרסם ביד 2, להראות את הנכס וישר – עובר לטיפול עו"ד? אז זהו, שלא. מכירה נכונה על ידי משרד תיווך מקצועי, ותיק ואמין יוביל לכך שאותו מוכר ימקסם את המכירה על ידי כך שנבצע תהליכי מכירה נכונים החל מהכנת תיק נכס, הערכת שווי נכס, שיווק ופרסום בערוצים רבים ויצירת חשיפה גדולה. סינון הלקוחות המתעניינים והבאת רק אלו המתאימים לראות את הנכס, תימנע "טיילת" בבית ואורח החיים של בעל הנכס ומשפחתו לא יפגע. חשוב לציין, שאותם לקוחות לרוב הם ממאגר הלקוחות שלנו שנבנה במשך שנים. זמנם יקר והם רוצים את הסינון שלנו. צור הדסה והסביבה הקרובה קוסמים מאוד ללקוחות מחו"ל – דוברי אנגלית וצרפתית למשל, שמכירים ומבקשים סביבה כפרית. לכאלו – אתר יד 2 למשל, אינו רלוונטי בהיותו פונה לישראלים ובעברית בלבד. המשך התהליך יתבטא בהבאת הצעות מחיר למוכר, וניהול מו"מ, עד ההגעה למעמד החתימה. מעבר לכך – קניית/מכירת נכס זו עסקת חיים. לרוב משולבים בזה רגשות, לחצים, דילמות. לפעמים אילו דירות ירושה (או גירושין), שקיימת חשיבות של ממש לאופן ניהול התהליך ברגישות הראויה. דירות שבעליהן עברו בהם חיים לשלמים, חוויות שונות והדבר לא מובן מאליו. לכן, אני כמתווך שזהו עיסוקו היחידי, תפקידי להפריד בין הרגש למקצועיות. לנתח את הדברים בצורה רציונאלית ולשלב את הידע והניסיון שהתמקצעתי וצברתי במהלך השנים ולהביאו לידי ביטוי בתהליך המכירה בזמן שאתם הלקוחות ממשיכים בשגרת חייכם.

מתחרים? המטרה המרכזית בעיני היא לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות. כחלק מזה אנו משתפים פעולה עם מתווכים מקצועיים אחרים – במשרד, ברשת, ובסביבה – ויוצרים "מכפיל כוח", שעובד עבור המוכר מבלי שעליו להתעסק עם כולם ישירות. אם עובדים נכון ולטובת הלקוח, אז זו לא תחרות אלא יותר כהשלמה ורשת ביטחון. אנגלו סכסון ירושלים היא המפרסם הגדול, החזק והמגוון ביותר באזור ירושלים רבתי, בדיגיטל, בפרינט, וברשתות החברתיות, ולכן בסבירות גבוהה, הלקוח כנראה יגיע אלי או ישמע עלי ישירות.

 

 

כסף? נכון, התיווך זהו העיסוק העיקרי וממנו אני מתפרנס, ואני גאה ומסופק מכך מאוד. אבל הכסף לבדו לא היה מחזיק אותי במקצוע. החוויה של המפגש עם האנשים, לעשות את ההתאמה הנכונה בין מוכר לקונה עד ההגעה לחתימה, מעניק סיפוק רב וידיעה שעזרתי למשפחות לממש את רצונם ושאיפתם.

בילוי מועדף? אוכל טוב, יין מעולה וטיולים.

עסקה שלא תישכח? היו רבות מגוונות ומעניינות. אבל היתה עסקה משולשת במסגרתה טיפלתי בבלעדיות בשלושה נכסים – וילה דו משפחתית, דירת 4 חדרים בשכונת העמק, ודירת 5 חדרים בשכונה החדשה – סנסן. המוכרת של הווילה דו משפחתית רכשה את דירת 4 החדרים בעמק, והמוכרים של דירה זו רכשו את דירת 5 החדרים בשכונת סנסן. עסקה מאוד מורכבת עם המון שיקולים, דילמות. הצורך לסנכרן את התהליך בין כולם ובעיתוי הנכון ולגרום לכך שכולם יסכימו להכל.

בועה? אכן בשנה האחרונה חווינו רמת ביקושים גבוהה מאוד אל מול היצע גם ברכישת דירה וגם בהשכרה. דבר שהוביל לעסקאות רכישה במחירים לא ריאליים שגרמו להמשך העליות, מתוך חשיבה שנכון לרכוש עכשיו ובכל מחיר לפני שהמחיר ימשיך לעלות. רוכשים כמעט ולא בדקו את הנכסים טרם הרכישה, זה היה סוג של מרוץ. אולם כעת, אני חש לאור התהליכים שהחלו להתבצע בתחום הדיור כדוגמת עליית מס רכישה על דירה שנייה ועליית הרבית המסתמנת על המשכנתאות, שהקונים חושבים פעמיים האם לרכוש בכל מחיר לאור מחירי ביקוש לא ראליים והעובדה שזה הפך לבלתי ניתן להשגה.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר