המגדלים החדשים בתלפיות (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)
המגדלים החדשים בתלפיות (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)

רוצים לגור מעל הקניון? המהפך של מרכז הקניות הוותיק בעיר

במסגרת השינויים המשמעותיים באזור התעשייה תלפיות - עיריית ירושלים אישרה תוכנית שתביא לשינוי דרמטי בנראות של קניון האחים ישראל, במסגרתה יוקמו מעל 5 קומות מסחר 2 מגדלי מגורים בני 19 קומות, שבהם כ-230 יחידות דיור. כך זה ייראה

פורסם בתאריך: 20.9.23 07:52

לפני כ-34 שנים, בשנת 1989, נחנך בחגיגיות הקניון המודרני הראשון בירושלים. המיקום הנבחר היה באזור התעשייה תלפיות, והקניון קיבל את שם החברה שבנתה אותו – האחים ישראל. היה זה אירוע מכונן עבור עיר הקודש ושינוי משמעותי ממה שאליו הורגלו התושבים. האלטרנטיבות דאז היו בניין כלל (שכבר עם הקמתו נראה מיושן ולא רלוונטי) ומרחב המסחר שוקק החיים במשולש יפו-בן יהודה-קינג ג'ורג'.

שלושה וחצי עשורים מאוחר יותר, קניון האחים ישראל כבר הפך מיושן ולא אטרקטיבי, וכעת, במסגרת השינויים הדרמטיים שעובת תלפיות כולה, בדגש על אזור התעשייה, גם הקניון צפוי לעבור מתיחת פנים משמעותית. למעשה, הוא ייהרס ובמקומו ייבנו מגדלי מגורים שיהיו מעל 5 קומות מסחר. אז הנה לכם הזדמנות להתגורר מעל קניון – אם זה מה שתמיד חלמתם עליו.

התוכנית אושרה באחרונה בוועדה המקומית לתכנון בעיריית ירושלים, והיא צפויה להגיע בקרוב מאוד לשולחן הדיונים של הוועדה המחוזית. בסך הכל כללת התוכנית את שטח הקניון, כולל סופר רמי לוי ששוכן בו וחניות נוספות לכיוון רחוב התנופה. מדובר על שטח של כ-7.2 דונם.

 

 

כל המבנה הזה שאתם מכירים צפוי לההירס במסגרת התוכנית, ובמקומו יוקם מבנה חדש בעירוב שימושים. התוכנית מציעה 5 קומות מסד למסחר, מגורים ומבני ציבור, שמעליהן ייבנו 2 מגדלי מגורים בני 19 קומות. בסך הכל יוקמו כ-230 יחידות דיור. במסגרת התכנית מוצע שטח ציבורי פתוח ושטח להרחבת דרך, שטחים לצרכי הציבור לטובת גני ילדים ושימושי חברה ותרבות.

את התוכנית, כמעט מיותר לציין, הגישה חברת האחים ישראל באמצעות משרד 'יגאל לוי – אדריכלים ומתכנני ערים'.

"אזור התעשייה תלפיות משנה את פניו, ובמסגרתו גם הקניון המיתולוגי 'האחים ישראל'", נמסר מעיריית ירושלים. "התוכנית הינה אחת מהתוכניות להתחדשות עירונית המקודמות באזור התעשייה תלפיות, שעתיד לשנות את פניו ולהפוך לאזור עירוני חדשני ומזמין, הכולל עירוב שימושים של מסחר, תעסוקה ומגורים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר