מלון הנשיא בשנה שעברה (צילום: ניצן כהן, CC BY 4.0, מתוך ויקיפדיה)
מלון הנשיא בשנה שעברה (צילום: ניצן כהן, CC BY 4.0, מתוך ויקיפדיה)

תשואה של 180 אחוז: עסקת הענק של "הפיל הלבן" בטלביה

בשנת 2021 נרכש מלון הנשיא הנטוש בטלביה ב-82 מיליון שקל. מאז, חברת א.ב.נ.ר הסדירה את החכירה על הקרקע תמורת כ-30 מיליון שקל נוספים. השבוע היא השלימה את מכירת המלון שיושב על שטח של 5.3 דונם ב-310 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 8.2.24 09:46

מלון הנשיא בטלביה – מהמבנים ההיסטוריים והנטושים המוכרים והמדוברים בירושלים – נמכר השבוע לקבוצת מגשימים וקבוצת הדס קפיטל תמורת סכום עתק של 310 מיליון שקל. המחיר מהווה תשואה של כ-180 עבור החברה המוכרת – א.ב.נ.ר אשר רכשה את המלון לפני כשלוש שנים תמורת 82 מיליון שקל.

מאז הרכישה, השקיעה א.ב.נ.ר כ-30 מיליון שקל נוספים בהסדרת נושא החכירה (המלון ממוקם, כידוע, ברחוב אחד העם – מוקד עימות משמעותי בכל נושא החכרת האדמות על ידי קק"ל) – וכעת, כאמור, היא מוכרת אותו ברווח ענק של כ-180 אחוז.

מלון הנשיא, כידוע, היה אחד המלונות הראושנים שהוקמו בירושלים לאחר קום המדינה. במשך שנים הוא נחשב לאחד המפוארים, אבל מזה עשרות שנים שהוא עומד נטוש ברובו, כאשר הוא מאכלס בשנים האחרונות את עמותת המרחב הציבורי ליזמות חברתית.

המלון עומד על קרקע שהיתה חכורה לעוד כ-25 שנים. הבעלות המקורית היתה של הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית, שהעבירה את זכויות החכירה תמורות מאות מיליונים לחברת ניות-קוממיות. לפני כשלוש שנים, ב-2021, רכשה חברת אבן ישראל את המלון מאפריקה ישראל תמורת 82 מיליון שקל ובהמשך הסדירה מול 'ניות-קוממיות' את נושא החכרת הקרקע בסכום המוערך בכ-30 מיליון שקל נוספים.

 

 

המלון עצמו בנוי על 700 מ"ר במגרש כולל של 5.3 דונם. על פי תוכניות שונות שהוצגו בעבר קיימות זכויות בנייה נוספות שלא נוצלו בהיקף של למעלה מ-6,500 מ"ר לבנייה של 200 דירות. יחד עם זאת – העובדה כי המלון יושב בסמיכות לתוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה העתידית, תאפשר בעתיד להגדיל עוד יותר את זכויות הבנייה.

יתרון נוסף שישנו – המלון אינו מיועד לשימור – והרוכשים שלו ('מגשימים' ו'הדס קפיטל') יכולים כעת לעשות במקום כרצונם – לבנות מלון חדש, לבנות מגורים, להרוס את המבנה או לשמור אותו – כאשר, כאמור, זכויות הבנייה עוד צפויות לגדול בשל הסמיכות לקו הרכבת הקלה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר