שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: ארנון בוסאני)

טירוף הנדל"ן בשוק – בסטה ביותר משני מיליון שקלים

לפי לשכת שמאי המקרקעין נרשם זינוק של 300 אחוז במחירים; יו"ר ועד סוחרי השוק נינו פרץ: "חנות, שלפני כמה שנים היו מתחננים שמישהו יבוא לקחת ב-3,000 שקלים, מושכרת היום במחיר של 20 אלף שקלים לחודש"

פורסם בתאריך: 21.5.18 09:19

בסטה ביותר משני מיליון שקלים – זו המציאות הנדל"נית באחד מהאזורים ה'חמים' ביותר בירושלים ובישראל כולה, שוק מחנה יהודה. בשנים האחרונות חל זינוק אדיר במחירי הנדל"ן במתחם השוק, זאת בשל הביקוש הגדול והפיכת השוק לאחד המתחמים התוססים ביותר בעיר.


 

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"מי שנהנה מהמצב הזה בעיקר הם בעלי הנכסים", אומר יו"ר ועד סוחרי השוק, נינו פרץ, ל'כל העיר'. "חנות בסמטאות, שלפני כמה שנים היו מתחננים שמישהו יבוא לקחת ב-3,000 שקלים, מושכרת היום במחיר של 20 אלף שקלים לחודש. חנות של עשרה מ"ר, שלפני 11 שנים הבעלים שלה התחננו אליי לקנות אותה מהם ב-300 אלף שקלים, נמכרה לא מזמן בשני מיליון שקלים – זה 200,000 שקלים למ"ר. ברחוב הראשי, בשוק הפתוח, אי אפשר למצוא חנויות בפחות מארבעה מיליון שקלים, והחנות הכי גדולה כאן היא 18 מ"ר.

נינו פרץ (צילום: פרטי)

נינו פרץ (צילום: פרטי)

לאחרונה הזמינה לשכת שמאי המקרקעין בדיקת שמאות משמאית המקרקעין מוריה רבני, וממנה עולה כי בשמונה השנים האחרונות חל זינוק של 300 אחוזים במחירי הנכסים בשוק. זאת ועוד: הבדיקה העלתה כי התשואה לנכס בשוק עומדת על 7.7 אחוזים בשנה.

לדברי רבני, "מחירי הנכסים בשוק הינם מהגבוהים ביותר בירושלים. רק לאחרונה נחתמו שני הסכמים לרכישת חנויות – חנות אחת ברחוב עץ חיים, בשטח של תשעה מ"ר, נמכרה תמורת 2,250,000 מיליון שקלים – כ-250 אלף שקל למ"ר; חנות ברחוב מחנה יהודה, בשטח של 12 מ"ר, נמכרה תמורת 2.8 מיליון שקלים – כ-235 אלף שקל למ"ר, ומושכרת תמורת 18 אלף שקל לחודש".

שוק מחנה יהודה (צילום אסף קרלה)

שוק מחנה יהודה (צילום אסף קרלה)

עוד עולה מהבדיקה שנעשתה עבור לשכת שמאי המקרקעין כי חנות בשטח של כ-60 מ"ר מושכרת תמורת 50 אלף שקל לחודש, בתוספת מע"מ, שהם 850 שקל למ"ר; חנות בשטח של 22 מ"ר מושכרת תמורת 18 אלף שקל בתוספת מע"מ, 800 שקל למ"ר. לשם השוואה, בשנת 2010 דווחו עסקאות לחנויות בשטח של כ-20 מ"ר תמורת 650 עד 800 אלף שקלים.


מותק של שוק – סבב מתוקים בשוק מחנה יהודה

מחיר הדיור בעיר: צפי לעלייה של 10 אחוזים


ברגע שהגיעו לפה הבארים והעסקים בתחום הקולינריה הדרישות לנדל"ן החלו לעלות – זה משתלם להם. לנו, לירקנים, מי שמהווה את השוק האותנטי, אין רווח כמו שיש לבארים. אבל חשוב לזכור: כל עוד יש ביקוש לאותו מקום, זה אומר שעובדים. אם הייתה לנו פה חניה השוק היה עובד עוד יותר טוב, אבל אין תלונות, זה רק בעלייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר