ארט פרחוסקי (צילומים: ניר קידר, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)
ארט פרחוסקי (צילומים: ניר קידר, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

האם הפספוס של הפועל הוא הרווח של מכבי?

הצהובים החתימו את הסנטר הבלארוסי ארט פרחוסקי, ששיחק בעבר בהפועל והיה מועמד לחזור לקבוצה גם בקיץ הנוכחי. מי מהקבוצות עשתה עסקה טובה יותר?

פורסם בתאריך: 28.8.17 13:57

אתמול, ראשון (27.8), הודיעה מכבי תל אביב על החתמתו של הסנטר ארטיום פרחוסקי, ששיחק בהפועל בעונת 2013/14.
אז, בסיום אותה העונה, יכלה הפועל להשאיר את הסנטר הבלארוסי בשורות הקבוצה, אך עזיבתו של בראד גרינברג והגעתו של דני פרנקו הובילו לפרידה בין הצדדים, שאחריה, כך נדמה, הפך פרחוסקי לאחד הסנטרים היעילים ביורוליג.

לאחר שעזב את הפועל עבר פרחוסקי לניז'ני נובוגרוד, ששיחקה אז ביורוליג, שם הוא שיתף פעולה עם גל מקל. באותה עונה רשם פרחוסקי ממוצעים נהדרים ביורוליג עם 13 נקודות (ב־62 אחוז מהשדה), 6.7 ריבאונדים ו־2 חסימות ב־25 דקות למשחק.

עונה לאחר מכן עבר פרחוסקי לקאזאן, ששיחקה אז ביורוקאפ (הודחה בשלב רבע הגמר) וחווה עונה לא מרשימה עם 8.1 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו־1.2 חסימות בכ־18 דקות משחק.

בעונה שעברה, 2016/17, שיחקה קאזאן ביורוליג ופרחוסקי שדרג את המספרים שלו עם תרומה של 11.3 נקודות, 5.1 ריבאונדים ו־1.2 חסימות בכ־21 דקות. קאזאן אמנם לא הרשימה במפעל, אך פרחוסקי כן וזו הסיבה שהצהובים מתל אביב החליטו להנחיתו ביד אליהו.

בקיץ הנוכחי חשבו בהפועל על החזרתו של פרחוסקי לאדום, אך בסופו של דבר בחרו כידוע באלן אומיץ'.

"מכבי עשו החתמה יפה", מחמיא סוכן שחקנים ישראלי לצהובים ומוסיף השוואה בין שני הסנטרים: "אני יודע שהפועל בדקו את האפשרות להחתימו, אבל בסוף החליטו שם ללכת על אלן אומיץ', גם בגלל שהוא צעיר יותר. על פניו נראה שהיכולת של שניהם שווה, כשלכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. ימים יגידו מי עשתה עסקה טובה יותר".

ננו גינצבורג, מאמן נבחרת צ'כיה ונימבורק, שפגש את פרחוסקי במסגרת היורוקאפ, מחמיא לרכש של מכבי ואומר: "הוא שחקן גב לסל טוב מאוד, שקולע באחוזים גבוהים בצבע. שיחקתי נגדו כמה פעמים ביורוקאפ ואני חושב שהוא בהחלט יכול לעזור למכבי, במיוחד בהתקפה. מעבר לכך, הוא חוסם וריבאונדר טוב, למרות שבגדול הוא שחקן הגנה לא מרשים במיוחד. אני חושב שבליגה הישראלית יהיה לו יותר קשה לבוא לידי ביטוי בגלל הסייז שלו והסמול בול שמשחקים בארץ. הוא מזכיר בעניין הזה את סופו, אבל אני בטוח שהוא יהיה דומיננטי באירופה".

גינצבורג מתייחס גם לאפשרות שהיתה להפועל להחתימו ואומר: "אני לא בטוח שהפועל היו צריכים ללכת עליו. הוא אמנם שחקן טוב, אבל אני מעריך שההחתמה של אלן אומיץ' היא עדיפה, בטח למטרות שהפועל מציבה לעצמה ביורוקאפ".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר