גיא הראל, שמעון מזרחי (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
גיא הראל, שמעון מזרחי (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | אפשר פופקורן: המלחמה שהתפתחה השבוע בין הפועל למכבי טובה לאוהדים ולליגה

החזרה הצפויה לליגה העלתה השבוע מהאוב את השנאה בין האדומים לצהובים. כעת נותר רק להמשיך במאבק הצודק ולהבהיר למכבי שהיא כבר לא שליט כל יכול | טור דעה

פורסם בתאריך: 13.5.20 18:46

בתוך כל הבלגן הזה של חזרתה המשמחת של הליגה לעניינים, אני ממליץ להתמקד בנקודות שאמורות לשמח את אוהדי הפועל ופחות לדון בשיקולים של מכבי. הסבלנות שלי בניסיון לנתח את מניעיו של "הנבל" די פקעה אחרי השנה האחרונה עם בנימין נתניהו. הסיבה הראשונה לשמחה, היא שתמו (כנראה) הימים בהם הפועל משתפת פעולה בצורה כלשהי עם מכבי בדירקטוריון המנהלת בקידום כל מיני יוזמות שאמורות להטיב עם "2 הגדולות". הקואליציה של גיא הראל בניצחון שלו על שמעון מזרחי השבוע כללה את רמי כהן מהפועל תל אביב ויניב מזרחי מנס ציונה (המשה בר סימנטוב של האירוע במובן של אלמוני שפרץ לתודעה על גלי המשבר), ואני מקווה שזה מסמן חזרה של הפועל לשותפות אסטרטגית עם האדומים מתל אביב. יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, בני הדודים מאוסישקין צריכים להיות שותפינו למאבק למען ליגה שוויונית וכדורסל טוב, או בקיצור – נגד מכבי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הנקודה המשמחת השנייה היא שהשנאה בין ההנהלות של הפועל ומכבי צפה על פני השטח בצורה יצרית ונהדרת. אחרי שנים בהן ראינו את הראל מנחם את מזרחי בזמן שהוא חוטף קללות בארנה ואת אייל חומסקי נוזף בקהל לא לשיר שירים אסורים, שב הסדר על כנו עם סדרת ראיונות ופוסטים של השניים, מחוזקת בגליץ' נאה של המנהל דיויד בסן לרועי גלדסטון בטוויטר. הורדת ידיים בין הכרוז מתנאל בראשי ומקבילו הצהוב המעיק, שי סידי, נראית לי כמו המשך מתבקש לעלילה. נסגור על פונדק אסא בלטרון?

לגופו של עניין, אני חושב שהפועל, הפועל ת"א, נס ציונה וכל מי שמעוניינת להצטרף לקואליציית הטובים לא צריכות לעצור פה. האיום של מכבי לעזוב את הליגה נשמע מכוון ההנהלה שלה כבר כמה שנים, וכמעט שכחנו שהמצב המתבקש הוא הפוך: שהליגה תאיים להדיח את מכבי מתוכה. במכבי אוהבים לחזור על זה שהיורוליג היא ליגה פרטית ושמכבי אחת מבעליה, אבל היי – גם הליגה הישראלית, כלומר המנהלת, שייכת לקבוצות. הדבר הצודק באמת זה שהמנהלת תגיד למכבי את מה שאיגוד הכדורסל היה צריך להגיד לה לפני כמעט 20 שנה – או שתסדרו מול היורוליג שאלופת ישראל תשחק שם (בלי קשר לשאלת השריון שלכם), או שתעופו מהליגה. היורוליג היא ליגה פרטית ואתם אחד מבעליה? מצוין, אז תעשו סדר במה שבבעלותכם, כי במצב הנוכחי הליגה הישראלית לא מוכנה לקבל אתכם. שריון עתידי של קבוצה ישראלית נוספת ליורוליג, שזה מה שפדרמן טען השבוע שאולי יקרה בעוד כמה שנים, אינו פתרון צודק. זה שוחד להפועל תמורת המשך שתיקתה.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


נקודה אחת שכן הפריעה לי השבוע היתה הניסיון של חומסקי, בעיקר, לתקוף את מכבי על היעדר פטריוטיות וחוסר אהבה לליגה בשל רצונה שלא לחדש את העונה הזו. "אתה לא אוהב אותי מספיק" זה לא טיעון במאבק, זו תלונה בין חברים. מול מכבי צריך להתנהל כמו שוועד עובדים מתנהל נגד מעסיק, ולא כמו בדיון במכינה קדם צבאית על אהבת הארץ. השאלה את מי ומה מכבי אוהבת אינה רלוונטית, כי ברור שמכבי אוהבת רק כסף ואת עצמה. הפועל, כמנהיגת הליגה, צריכה להציב למכבי תנאים ולא לנסות לדבר לליבה.

למכבי, מנגד, יש יתרון משמעותי על הפועל והוא האיום של לשלוח אותה למדבר אינסופי של אליפויות עם כוכבית. אם הפועל רוצה באמת ללכת עד הסוף עם מהלך תיקון הכדורסל הישראלי, היא צריכה להבין שליגה נטולת מכבי ומעוטת אתגרים מבחינתה (לפחות למשך כמה שנים) עשויה להיות המחיר.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר