האם הפועל ירושלים תיתן לו את הבמה? מירון רוינה (צילום: פרטי)
האם הפועל ירושלים תיתן לו את הבמה? מירון רוינה (צילום: פרטי)

מירון רוינה: "חלום להיות עם הפועל ירושלים בליגת העל"

מירון רוינה, אלוף אירופה הטרי עם נבחרת העתודה, חולם על היום שילבש אדום וישחק בארנה. "כואב לראות שהצעירים לא מקבלים הזדמנות"

פורסם בתאריך: 27.7.18 00:41

ההישג הנפלא של נבחרת העתודה בכדורסל, שזכתה באליפות אירופה, הבליט כמה שחקנים והציף את הדיון על כך ששחקנים ישראלים צעירים לא זוכים למספיק הזדמנויות בליגת העל. להפועל, כידוע, היו שני נציגים בולטים בנבחרת של אריאל בית הלחמי. הראשון הוא הפורוורד מיכאל מושקוביץ', שהיה בסגל של הפועל ירושלים שעברה, והשני הוא סנטר נבחרת העתודה, מירון רוינה, תוצר מחלקת הנוער של הפועל ירושלים, שמושאל לגליל עליון מהלאומית והצטיין במשחק הגמר מול קרואטיה עם דאבל-דאבל מרשים של 14 נקודות ו-14 ריבאונדים.

"אני עדיין לא קולט את גודל ההישג", מספר רוינה בשיחה עם "ספורט כל העיר". רוינה, שנולד בהלסינקי לאימא פינית ולאבא ישראלי, עלה לארץ בגיל חודש, ומשפחתו התיישבה בנווה אילן הסמוך לירושלים. "אנחנו מקבלים כל כך הרבה אהבה. כיף גדול לשחק עם חבורה כזו של גברים, מחוץ למגרש ועל המגרש. זו קבוצה מיוחדת מאוד. למרות שיש בה שחקנים עם שמות גדולים, שנחשפו תקשורתית ועם ניסיון בליגת העל, הם נשארו צנועים".

מירון רוינה (צילום: פרטי)

"חלום להיות עם הפועל ירושלים בליגת העל" – רוינה (צילום: פרטי)

רוינה מצביע על הבעיה הכואבת, לדבריו, שהיא שורש הבעיה של הכדורסל הישראלי. "המאמנים חושבים על ניצחונות, ולא על איך לשפר את הכדורסלן, לעבוד איתו אישית ולפתח אותו. לכן קשה יותר לגדל שחקנים".

אתה חושב שיש לך מקום בליגת העל?
"כרגע זה לא פשוט למצוא מקום בליגת העל, גם לטובים ממני. אני מאמין שאם אעבוד קשה אגיע לשם, למרות שזה כדורסל שונה לגמרי".

לא כואב לך לראות שחקנים צעירים ומוכשרים שלא מקבלים הזדמנות?
"זה בהחלט כואב. דיברתי עם המקבילים שלי בנבחרות אחרות ששיחקו באליפות אירופה, והם סיפרו לי שהם מקבלים דקות בליגה הראשונה. הפועל, למשל, יותר הישגית, וקשה לתת דקות לשחקנים צעירים כמוני. גם מעמד המאמן הוא בעייתי, כי כמה הפסדים והוא נמצא בסכנת פיטורים. אין לו גב לקבל החלטות אמיצות".

מתי נראה אותך באדום בארנה?
"זה חלום להיות עם הפועל ירושלים בליגת העל – זה מועדון שגדלתי בו מכיתה ו'. אבל אני מציאותי ומבין שהכול זה ביזנס. אם ייתנו לי ולחברים שלי צ'אנס, נחזיר את זה וזה ישתלם. אני לא מוריד את הראש, זה נותן לי עוד מוטיבציה לממש את הפוטנציאל שאלוהים נתן לי".

בינתיים, כשרוינה עדיין לא בתוכניות, הפועל ירושלים נמצאת בישורת האחרונה של תהליך בניית הסגל, ועודד קטש מקווה לסיים את העבודה עד לתחילת האימונים, שיחלו ב-20.8. "המטרה היא להגיע לתחילת האימונים עם רוסטר מלא", אומר גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כמובן, הכול בהתאם להתפתחויות בשוק השחקנים. אנחנו הולכים על קונספט של שישה זרים, ונתחיל כך את העונה".

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

לא מתפשר – עודד קטש (צילום: ניר קידר)

עד כה חתומים אצל האדומים ארבעה זרים – ג'ייקובן בראון, טיישון תומאס, כריס ג'ונסון וג'וש אוונס. בהפועל מחפשים שני זרים נוספים – בעמדה 2 ובעמדה 4, כשבקבוצה מדגישים כי למרות היעדר כוח אש מבחוץ מבחינת השחקנים הגבוהים שכבר חתומים, לא בטוח שיוחתם שחקן שיודע לקלוע שלשות באחוזים טובים. "עודד רוצה קבוצה קשוחה בצבע, וזה בא קצת על חשבון הקליעה של הגבוהים", מסביר גורם בקבוצה. מצד שני, יהיה לנו כוח אש מחוץ לקשת מעמדות החוץ".

לעמדת הגארד מחפש קטש שחקן שיהווה פקטור משמעותי ולא שחקן משלים, וזאת למרות ריבוי שחקני החוץ שיש בקבוצה. "עודד רוצה שחקן איכותי בעמדה הזאת, ולא מתפשר על שמות", מעיד סוכן שחקנים ישראלי. "הוא אוהב פיק אנד רול, אבל רוצה שחקן שיודע גם לשמור ולקלוע מחוץ לקשת".

בתוך כך, בהפועל מציינים כי אמארה סטודמאייר, אם יגיע בסופו של דבר, יהיה בונוס ויירשם כזר שביעי. בעניין זה חשוב לציין כי עדיין לא חל שום שינוי במגעים מול סטודמאייר, שעדיין מנסה בכל כוחו להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם.

כך או כך, אחד השינויים שנעשו בצוות המקצועי של הפועל היה החזרתו של עוזר המאמן יונתן אלון להפועל, במקום מיקי גורקה שהגיע באמצע העונה. גורקה חתם לפני כחודש כמאמן ראשי בעירוני נהריה.
"היה לי טוב בהפועל, אבל המרחק מהבית שלי גדול מדי", הוא מסביר את הסיבה לעזיבתו, למרות שקטש רצה שימשיך לצידו עונה נוספת. "אני גר בחיפה והנסיעות לא פשוטות".

איך היה לעבוד במערכת לחוצה ותובענית כמו הפועל ירושלים?
"בעיניי המקום נהדר, מקצועני, שנותן את כל התנאים לצוות האימון ולשחקנים. הפועל דוחפת למצוינות, עם קהל מדהים".

 

לא היה לך מוזר להיות עוזר מאמן של מודי מאור, שהוא חסר ניסיון?
"היה לי מוזר להיות עוזר באופן כללי, אבל ברגע שחתמתי זה היה בלב שלם. הייתי חלק מהצוות ועזרתי ככל האפשר. זה לא הפריע לי".

ואיך היתה העבודה עם עודד קטש?
"בסך הכול מאוד נהניתי. למדתי גם מעודד וגם ממודי, ועם שניהם היה לי כיף. זו חוויה בהחלט טובה, גם כעוזר מאמן וגם בקבוצה כמו הפועל ירושלים".
היתה הרבה ביקורת על ההחלטה של קטש שלא לשתף את הלפרין בחצי גמר הפיינל פור. מה חשבת על זה?
"את כל מה שיש לי להגיד ברמה המקצועית אני אומר למאמן, וזה נשאר שם".

מה לא הצליח השנה בהפועל?
"אני מעדיף לא להרחיב יותר מדי, כי יש דברים שאני מודע אליהם ואני לא רוצה לדבר על כך. בגדול, עברנו עונה קשה עם המון פציעות. אני בטוח שהפועל תחזור השנה להיות קבוצה טובה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר