גייקובן בראון (צילום: הפועל ירושלים האתר הרשמי)
גייקובן בראון (צילום: הפועל ירושלים האתר הרשמי)

"ג'ייקובן הפך אותי למאמן טוב יותר"

כך אומר מאמן גלבוע/גליל, אריאל בית הלחמי, על הרכז החדש של הפועל ג'ייקובן בראון. וגם: אמארה סטודמאייר חזר רשמית: "תוספת כוח משמעותית"

פורסם בתאריך: 26.9.18 17:09

השבוע סיימה הפועל את ההכנות הרשמיות שלה לעונה הבאה. היא חזרה ברביעי האחרון מטורניר כרתים שביוון, רגע לפני שהעונה מתחילה. במוצ”ש תפגוש הקבוצה במסגרת ‘גביע ווינר’ את הפועל אילת, בשלב רבע הגמר של טורניר פתיחת עונה המסורתי, ותרצה כמובן לנצח, לטפס במעלה הסולם ולהגיע לגמר הטורניר – רחוק יותר מאשר בשנה שעברה, אז הודחה בשלב רבע הגמר על ידי עירוני נהריה.



“זו טורניר הכנה לעונה, אבל תמיד נרצה לנצח”, אומר שחקן בקבוצה בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “הפועל זו קבוצה שיש לה תמיד ציפיות. אנחנו עדיין לומדים אחד את השני, אבל מרגישים שיש כאן קבוצה טובה”.

הרגשות אחרי הטורניר מעורבים: מצד אחד, האדומים היו מרוצים מאוד מהיכולת המצוינת שהפגינה הקבוצה נגד קבוצת יורוליג כמו אולימפיאקוס, במשחק שנגמר בהפסד בנקודה. גם משחק ההתקפה של הקבוצה נגד גאלטסראיי, שבו קלעו חניכיו של עודד קטש 87 נקודות, הותיר רשמים חיוביים. מאידך, בקבוצה לא מתעלמים מכך שהקבוצה ספגה 94 נקודות בשני המשחקים – נתון שחייב לחול בו שיפור.

“יש כאן שחקני הגנה טובים, אבל עד עכשיו לא הוכחנו, לפחות מול שתי יריבות ברמה גבוהה, שאנחנו שומרים טוב מספיק. ברור שיש כאן עוד הרבה עבודה”, מציין גורם בקבוצה.

“אנחנו צריכים להשתפר בהגנה ולהיות אגרסיביים יותר”, אמר הפורוורד דשון באטלר לאחר ההפסד לטורקים, וסימן את הבעיה המרכזית של האדומים בשלב הזה.

ג’ייקובן בראון

העזיבה של הבעלים אורי אלון יצרה מצב חדש, שהאדומים לא הורגלו אליו: התקציב קוצץ, ובשל התחייבויות לחוזים גבוהים מול שחקנים כמו ליאור אליהו, יוגב אחיון ובר טימור, האדומים נאלצו לחפש שחקנים זולים. אחד מהם הוא הרכז ג’ייקובן בראון, שהגיע מגליל/גלבוע ביוני האחרון.

המאמן עודד קטש סימן את הרכז עוד במהלך העונה, והחותם הסופי על ההחלטה לצרפו ניתן ברבע גמר הפלייאוף מול גליל/גלבוע, אז רשם בראון 20.3 נקודות ב-54 אחוזים מדהימים מחוץ לקשת, ו-6.3 אסיסטים.

“הוא מנהיג. אחד שלא מפחד לקחת, שחקן קשוח שיתרום הרבה לקבוצה”, ציין גורם במועדון בשיחה עם ‘ספורט כל העיר’. “יש לו ניסיון רב בכדורסל האירופי, והוא גם מכיר את הליגה”.

בראון לא בריא ב-100 אחוז, וסובל משלל פציעות קטנות בברכו וממתיחות שונות. גם לטורניר כרתים הרכז לא הגיע בשיא כושרו, ואלמלא פציעות של יוגב אוחיון ותמיר בלאט, הוא כנראה היה נעדר מול גאלטסראיי. מול אולימפיאקוס הוא שיחק רק 8 דקות, ולא צבר נקודות. נגד הטורקים הפגין הרכז יכולת משופרת בהרבה: ב-26 דקות על הפרקט קלע 13 נקודות והוסיף ארבעה אסיסטים.

בראון בן ה-28 הגיע אמנם להפועל מהליגה הישראלית, אבל סומן על ידי לא מעט קבוצות מהדרג הבכיר באירופה, לאחר עונות טובות בקבוצות דרג ביניים כדוגמת טורק טלקום אנקרה, קרשיאקה וא.א.ק אתונה – כולל הופעות ביורוליג. הוא היה קרוב להצטרף לארמאני מילאנו של סימונה פיאניג’אני, אקס הפועל, וחתם לבסוף בגליל/גלבוע.

מאחורי החתימה הזו מסתתר סיפור טרגי: ביתו של בראון בטקסס, ארה”ב, נהרס לחלוטין בסופה ‘הארווי’ שהתחוללה באמצע אוגוסט אשתקד, מה שגרם לשחקן לוותר על ההצעות שהגיעו אליו ואף לשקול לוותר על כדורסל. דווקא ההצעה מקבוצה הצנועה של אריאל בית הלחמי, כ-110 אלף דולרים, באמצעות הסוכן מתן סימן, קסמה לו והוא החלט להצטרף – הרבה בזכות עומר סניד, אקס הפועל ירושלים, שהפך להיות סוג של מנטור עבור הרכז החדש של הפועל.

“סניד קרוב מאוד לג’ייקובן בראון. הם גרים באותו אזור ויש להם קשר מעבר לכדורסל”, מספר מקורב לשחקן בשיחה עם ‘ספורט כל העיר’. “הוא כבר רצה לוותר על הכדורסל, אבל סניד שיכנע אותו שישראל זה מקום שבו יוכל להשתקם גם מהטראומה שעבר בארה”ב”.

“הוא הרבה מעבר לשחקן כדורסל עבורי. הוא חבר”, מספר בהתרגשות מאמנו של בראון בעונה שעברה, אריאל בית הלחמי. “הייתה לנו שנה שאני מאחל לכל מאמן ושחקן. אני אוהב אותו בלב ובנפש. אישאר איתו בקשר גם אחרי הכדורסל. יש לו אישיות מדהימה ואין הרבה אנשים כאלה – זו חוויה להיות בחברתו. הוא הפך אותי למאמן טוב יותר”.

 

אמארה סטודמאייר

ביום שלישי בלילה הודיעה הפועל, הפעם באופן רשמי וסופי, על חזרתו של הסנטר אמארה סטודמאייר. הפעם בהפועל לא לקחו סיכונים מיותרים, ועוד לפני ההודעה לכלי התקשורת האדומים ביקשו מהסנטר האגדי להודיע בעצמו על חזרתו – כדי למנוע פארסה דומה לזו שהתרחשה לפני כחודשיים.

“שלום ירושלים. אני חוזר לישראל, ורוצה לקחת הביתה תארים נוספים”, הכריז סטודמאייר בחשבון האינסטגרם שלו.

אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

“אני שמח מאוד שאמארה חוזר אלינו”, ציין עודד קטש, והוסיף: “זה לא סוד ששני הצדדים רצו לחזור ולשתף פעולה. אין צורך להרחיב על היכולת של אמארה לתרום להפועל בכל החזיתות – גם בפן המקצועי וגם ביכולת המנהיגות, בתוך המגרש ומחוצה לו. אני בטוח שכשהוא יהיה כאן, כולנו נרוויח”.

כפי שפורסם בעבר ב”כל העיר”, לא כל אנשי המערכת בהפועל היו מרוצים מכך שסטודמאייר החמיץ את ההכנה לעונה ומגיע רק כמה רגעים לפני משחק גביע ‘ווינר’. מנגד, יש בהפועל קולות אחרים הרואים בסטודמאייר ‘אקס פקטור’, כזה שמלכתחילה הקבוצה לא נבנתה סביבו. גורם בקבוצה אמר ל’ספורט כל העיר’: “הוא בונוס עבורנו. לקחנו בחשבון כל תרחיש, ולכן זה לא פוגע בנו יותר מדי”.

“אמרה זו תוספת כוח משמעותית”, סיפר גורם נוסף בהפועל. “ראינו ביוון שיש לנו בעיה גם בריבאונד וביכולת החסימה, והוא יוכל לתרום לא מעט מקצועית”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יודע דבר

    "בעיות ביכולת חסימה"???? כנראה זה גיא הראל שדיבר ומראה כמה הוא לא מבין כדורסל… הפועל חסמה הרבה מאוד, הבעיה שלה הייתה בריבאונד הגנה ואת זה אמארה ישפר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר