עודד קטש, אמארה סטודמאייר, ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט (צילומים: אורן בן-חקון, עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה, הפועל ירושלים האתר הרשמי)
עודד קטש, אמארה סטודמאייר, ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט (צילומים: אורן בן-חקון, עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה, הפועל ירושלים האתר הרשמי)

הפועל עם הפנים קדימה: "חייבים להמשיך במומנטום ולנצח בבית"

אחרי הניצחון החשוב על א.א.ק אתונה ביום רביעי, הפועל מתכוננים לשני משחקי הבית החשובים - מול מכבי ראשון לציון במוצ"ש, ומול לייטקאבליס בצ'מפיונס קאפ בשלישי

פורסם בתאריך: 11.10.18 22:37

הפועל ירושלים פתחה ביום רביעי האחרון את העונה האירופית שלה בצורה מצוינת, כשהשיגה ניצחון חוץ חשוב מול א.א.ק אתונה במחזור הראשון של הצ'מפיונס קאפ.

"ידענו מההתחלה שאנחנו צריכים זמן להתחבר, אבל גם ידענו שיש קבוצה טובה, ואנחנו מתחילים להראות את זה", מצייין גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר", אך מציין כי אין סיבה להיכנס לאופוריה: "זה רק משחק אחד. מדובר אמנם בניצחון יפה וחשוב על אלופת המפעל, אבל יש לנו עוד 13 משחקים וחייבים להמשיך במומנטום החיובי שנוצר ולנצח את הליטאים בבית (שלישי, 21:00)".



האדם הכי שמח באולם באתונה היה מאמן הפועל ירושלים עודד קטש, שקיבל משחקניו מתנת יום הולדת נהדרת (קטש חגג ביום המשחק, 10.10, את יום הולדתו ה-44, נ"ש).

עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

"זו פתיחה נהדרת, הכי טובה שיכולנו לבקש", אמר הקפטן ליאור אליהו. "התחלנו את המשחק בצורה לא טובה והיינו בפיגור במחצית, אבל ידענו לחזור בחצי השני ולקחת את זה. יש לנו פוטנציאל נהדר ואנחנו יכולים להגיע רחוק. כיף לשחק בקבוצה הזאת שמשחקת ביחד".

השחקן המצטיין של הפועל ירושלים במשחק היה הגארד ג'ייקובן בראון, שהמטיר על היוונים 21 נקודות וסחף את הפועל למחצית שנייה מצוינת לאחר פיגור של 11 נקודות בהפסקה. גם ג'וס אוונס נתן משחק טוב מאוד וסיים עם דאבל דאבל של 10 נקודות ו-10 ריבאונדים.

ג'ייקובן בראון (צילום: הפועל ירושלים האתר הרשמי )

ג'ייקובן בראון (צילום: הפועל ירושלים האתר הרשמי )

עוד לפני כן, ביום ראשון, פתחו האדומים היטב גם את ליגת העל, כשהשיגו ניצחון חוץ נגד בני הרצליה כשההפרש – 10 נקודות, מטעה לדברי גורמים במועדון. "זה נגמר בעשר נקודות הפרש, אבל היה שווה הרבה יותר", מדגיש גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כמו לא מעט קבוצות, גם אנחנו צריכים להתחבר ולהשתפר, וראינו במשחק מול הרצליה שיפור ניכר, בעיקר במשחק ההגנה, לעומת ההפסד למכבי ראשון לציון בגביע ווינר".

בהפועל ציינו לטובה את תמיר בלאט, שקלע 14 נקודות ומסר 9 אסיסטים, ובקבוצה מבינים שהם מחזיקים באחד הרכזים הישראלים הכי טובים שיש. "תמיר הוא היה הישראלי המוביל שלנו, בלי ספק", מציין אותו גורם בסיפוק ומוסיף: "את היכולת שיש לו בניהול משחק ובקליעה מחוץ לקשת אנחנו מכירים, אבל השיפור אצלו הוא דווקא בהגנה – החלק הפחות חזק שלו. הוא עובד קשה מאוד. הוא שיפר בצורה ניכרת את האספקט ההגנתי, והיה חלק משמעותי בעצירת הגארדים הזרים של הרצליה".

במשחק של הפועל ירושלים מול הרצליה נפצע פעם נוספת יוגב אוחיון, שוב בקרסול הפגוע שלו. למרות הדיווחים השונים על היעדרות ארוכה, בקבוצה דווקא שוללים את העניין. "יש לו נקעים חוזרים ורגישות בקרסול", ציינו במועדון, "זה לא דבר חדש והוא מתמודד עם זה. נראה מה יהיה בהמשך, כי זה בהחלט פוגע בו".

אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)

אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)

אבל הניצחון בהרצליה הוא היסטוריה מבחינת הפועל ירושלים, שנמצאת כבר עם הפנים קדימה למשחק הבכורה בארנה השנה, שם ישחקו מול מחזיקת גביע ווינר הטרייה, מכבי ראשון לציון (מוצ"ש, 20:55). הקבוצה של קטש תרצה להראות שההפסד בחצי גמר הטורניר היה מקרי.

"אנחנו לומדים את ראשון כמו שאנחנו לומדים כל קבוצה אחרת", אומר שחקן בהפועל. "זו תחילת השנה, והקבוצות עדיין מחפשות את עצמן. מה שהיה בגביע ווינר לא אמור להשליך על הליגה. לכל משחק יש חיים משלו, וברור שאצלנו בבית, לעיני הקהל שלנו, אנחנו צריכים לנצח. הדבר האחרון שאנחנו צריכים להפסיד הוא משחק בית".

תמיר בלאט (צילום: הפועל ירושלים האתר הרשמי)

"הפועל ירושלים קבוצה חזקה, בוודאי אצלה בבית, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לנצח שם", אומר מנגד מאמן ראשל"צ, צביקה שרף, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "מדובר בקבוצה מוכשרת עם הרבה כלים ואצלם בבית, עם הקהל והאווירה, המשחק יהיה שונה ממה שהיה בגביע ווינר. אני בטוח שהם יתכוננו אלינו טוב הרבה יותר, בטח אחרי ההפסד האחרון. אבל ככה זה בשלב הזה של העונה: הקבוצות עוד לומדות אחת את השנייה. מה שבטוח הוא שצפוי משחק טוב".

שלושה ימים לאחר מכן, ביום שלישי תשחק הפועל ירושלים נגד לייטקאבליס פוניבז' הליטאית במשחק הביתי הראשון במסגרת הצ'מפיונס קאפ (21:00 בארנה). "אצלנו בבית אנחנו באים לנצח", מציין שחקן בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף: "זה שונה לגמרי מהמשחקים בליגה – באירופה הסגנון שונה משמעותית ובנוסף אין הגבלה של החוק הרוסי, והכל נראה אחרת. אין הרבה מקום לטעויות באירופה: יש 14 משחקים בשלב המוקדם, וצריך לשמור על הבית כדי להעפיל שלב".

 

הליטאים נמצאים כבר במחזור הרביעי בליגה בארצם, ומאזנם עומד על שלושה ניצחונות והפסד בודד – תוצאות שמציבות אותם במקום השלישי. במחזור הראשון בצ'מפיונס קאפ הם הפסידו לאנטוורפן הבלגית, 91-87, ואת קלעיהם הוביל הגארד המוכשר פאולוס ואלינסקאס בן ה-23, עם 21 נקודות. לצידו משחקים בקבוצה כמה זרים איכותיים, בהם הסנטר האמריקאי מייק מוריסון והרכז הוותיק ג'אמר ווילסון, שמחזיק גם באזרחות פינית ושיחק בנבחרת בעבר.

בינתיים, מי שמנסה להתרגל לתפקידו החדש במועדון הוא יותם הלפרין, המנהל הספורטיבי החדש של הפועל. בקיץ, כידוע, הודיע הלפרין על פרישה מכדורסל. ההודעה הגיעה גם משום שהשחקן הבין שהוא לא בתוכניות המקצועיות של עודד קטש, וגם בגלל הפציעה המתמשכת בגב שלא הרפתה, ועזרה בגיבוש ההחלטה של הקפטן לשעבר. הנהלת המועדון, כאקט של כבוד וגם בגלל לחץ האוהדים, החליטה להשאיר את הלפרין במועדון והציעה לו את התפקיד הניהולי.

בפועל, הלפרין הוא כרגע מעין יועץ: במשחק מול בני הרצליה הוא שוחח רבות בעניינים מקצועיים עם המנכ"ל גיא הראל, ומאחורי הקְלעים הוא ועודד קטש מדברים ומתייעצים לא מעט, בעיקר משום שקטש מעריך את ההבנה של הלפרין בכדורסל.

הלפרין גם מכיר היטב את שחקני הקבוצה, בעיקר את הישראלים, ומייעץ הרבה ותורם גם מהכיוון הזה, אבל במועדון עוד מחפשים כיוון מוגדר וברור לגביו, ומנסים לבנות לו את התפקיד. כרגע הוא נראה צמוד בעיקר לגיא הראל. "ייקח זמן לגבש את התפקיד בצורה מוחלטת, אבל אנחנו מנסים לשלב אותו", מוסיף גורם המקורב למועדון. "גיא אוהב אותו מאוד ויודע מה החשיבות של יותם למועדון ולאוהדים. בהתחלה יש קשיים, כמו בכל תהליך, אבל לשני הצדדים סבלנות. נראה מה יצא מזה בסוף – כרגע הם עוד מחפשים את הדרך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר