בר טימור, יוגב אוחיון (צילומים: ניר קידר)
בר טימור, יוגב אוחיון (צילומים: ניר קידר)

דעה | חשיבה לטווח ארוך – הבחירה של הפועל בבר טימור חכמה

השחרור של אוחיון, הבחירה בטימור ומה כל זה אומר לגבי הגארד הנוסף שעוד יחתום? סיכום ביניים של עונת המלפפונים האדומה | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.7.19 18:53

בניית סגל לקראת העונה שבפתח תמיד כוללת כמה החלטות לא פשוטות שראשי קבוצה והצוות המקצועי צריכים לקבל במהלך הקיץ, אבל נראה שהפעם הרכבת הסגל הישראלי של הפועל מאתגרת מתמיד.

אחרי הפרישה של יותם הלפרין בקיץ שעבר, סימני השאלה סביב הישארותו של ליאור אליהו כבר מסמנים סופה של תקופה. השניים, שהגיעו בעונה הראשונה של אורי אלון, היו עמוד התווך בשינוי הגדול שעבר על המועדון, שינוי שהסיר את תווית הלוזר שהיתה על הפועל והביא להפועל עם שתי אליפויות.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

כעת, כשסוגיית המשך דרכו של אליהו שוב עולה על הפרק, הפועל עומדת בצומת דרכים כשמקבלי ההחלטות שומעים את הרחשים מסביב (ולא בפעם הראשונה) על הצורך בריענון ובהכנסת אנרגיות חדשות.

ועוד לפני אליהו, ראשי הפועל בחרו השבוע בבר טימור על פני יוגב אוחיון. ההחלטה לא להמשיך עם יוגב ולשמור על טימור היא בעיקר מחשבה לשנים הבאות. יוגב דווקא קיבל קרדיט מקטש ובחצי השני של העונה היה טוב מאוד – ננעל על יריבים בהגנה וקיבל ביטחון בהתקפה ככל שהעונה התקדמה ואפילו שיפר את האחוזים לשלוש נקודות. היה לו חלק משמעותי בזכייה של הפועל בגביע.



ולמרות זאת, הפועל הלכה על בר טימור שבתום העונה יסיים חוזה ויסגור שש שנים בהפועל . קטש אולי לא נתן הרבה דקות לבר העונה, אבל הגישה של טימור היתה נהדרת וזה בטוח משהו שהמאמן העריך. בכל פעם שהוא נקרא לפרקט הוא היה שם ונתן מאה אחוז. מבחינה סטטיסטית הוא נתן תפוקה לא רעה בהתקפה (7.4 נקודות ב-18.5 דקות בליגה), אבל לראשונה במדי הפועל קלע רק ב-30 אחוזים מחוץ לקשת, ובאופן כללי זו לא היתה שנה שהוא ירצה לזכור באופן אישי.

מבחינתי, טימור הוא עדיין אחד הגארדים הישראלים הטובים שיש, שחקן שאפשר לסמוך עליו שיעבוד קשה בקיץ כדי להיות שחקן משמעותי בסגל של הפועל, כזה שייתן אנרגיות, אינטנסיביות, יצירתיות בהתקפה וקליעה יציבה. מה זה אומר על הסגל של הפועל? הגארד הנוסף שיצטרף חייב להיות עם סייז ושומר טוב.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


כאמור עדיין לא ברור מה הצעד הבא של הפועל בגזרת אליהו, אבל כבר פורסם שעידן זלמנסון יצטרף לקאדר שחקני הפנים של הפועל. זלמנסון מביא לפרקט חוכמת משחק ויכולת מסירה שאין להרבה סנטרים ישראלים, דברים שהוא הראה עוד בגילאי הנוער. ליד שחקנים אתלטיים שיכולים לשמור על מספר עמדות – כמו טיישון תומאס וסולימן בריימו, ששיחק איתו באילת ועשוי להצטרף – זלמנסון יכול להשלים את האחרים בצורה טובה.

מעבר לכך, הפועל מחפשת ישראלי בעמדה שלוש שבעיקר תורם הגנתית, חותך טוב ללא כדור ויכול לרווח את המשחק עם קליעה מבחוץ. בגלל זה קטש מכוון לשחקנים כמו גולן גוט (שכבר לא יגיע וימשיך בנס ציונה) ורפי מנקו. אבל עונת המלפפונים עדיין בתחילתה.

בהפועל יקוו שהישראלים החדשים בסגל יתנו את זריקת האנרגיה הרצויה ושהאוהדים יראו שהגיעו שחקנים מחויבים שמשאירים הכל על הפרקט.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר