שי אהרון (צילום: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co.il)
שי אהרון (צילום: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co.il)

אהרון: "הליגה הלאומית העונה שוויונית יותר מתמיד"

המנהל המקצועי של הפועל קטמון לא יוצא בהצהרות על עלייה, אבל גם מדגיש כי "פלייאוף עליון זה ממש לא מטרה". והעתיד? "כאשר נגיע לליגת העל, ואני משוכנע שנגיע לשם, נישאר שם". ראיון

פורסם בתאריך: 23.8.18 12:54

שבוע לא פשוט עבר על שי אהרון. המנהל המקצועי של הפועל קטמון מצא לעצמו לפני כחודש חמישה ימים פנויים בסוף אוגוסט, שבהם הוא יוכל לצאת לחופשה עם אשתו יעל ושלושת ילדיהם. אלא שלמרות הבדיקות המעמיקות שעשה כדי לא להחמיץ שום משחק חשוב של הפועל קטמון, הגיעה ההתאחדות לכדורגל ושינתה את לוחות הזמנים, כך שאהרון הפסיד בסופו של דבר את משחק חצי גמר גביע הטוטו ביום שני האחרון (0:3 לקטמון מול הפועל פתח תקוה), כשלמשחק פתיחת העונה הערב, חמישי (30.8) מול בית"ר תל אביב רמלה, הוא אמור להספיק להגיע ממש ברגע האחרון.



החופשה אמנם לא נהרסה, אבל אהרון בילה לא מעט זמן בטלפון עם אנשי הפועל קטמון, שמע מהם פרטים על הניצחון בחצי גמר גביע הטוטו וניתח אל תוך השעות הקטנות של הלילה עם הצוות שלו את המספרים והקילומטרים שעשו השחקנים במשחק, שמע מהם פרטים על שחקני רכש פוטנציאלים, בהם גם הקשר ההתקפי סער בנבנישתי (בן 26), שחקנה של הפועל אשקלון בעונה שעברה, שחתם בשורות הפועל קטמון אתמול (רביעי). "מדובר בשחקן שרצינו עוד בתחילת חלון ההעברות", מתייחס אהרון לצירופו של בנבנישתי בשיחה עם "כל העיר". "אנחנו מצפים שהוא יוסיף לנו אספקטים שחסרים לנו בחלק ההתקפי".

השבוע, כאמור, רגע לפני משחק פתיחת העונה של הפועל קטמון נגד בית"ר תל אביב, התפנה אהרון גם לראיון עם "כל העיר", שבו הוא מציין כי "עם השנים התחושות לפני פתיחת העונה הופכות להיות כהות יותר. אמנם יש התרגשות, אבל זה ממש לא דומה להתרגשות שהיתה ערב פתיחת העונה כשחקן וגם לא לזו שהיתה בשנה הראשונה שלי כמנהל מקצועי. היום המערכת עובדת, מתקתקת ממש, ואנחנו, אני ביחד עם כל עובדי המועדון, כל הזמן בעשייה ובדאגה לכך שהעתיד יהיה מבטיח וטוב יותר".

בכל זאת, הפועל קטמון פותחת עוד עונה, כשהשנה נדמה שיש מטרה יותר ברורה?
"אני לא מאמין בהצהרות ובדיבורים. המטרה שלי היא לנצח את כל המשחקים או לפחות את רובם המכריע, אבל יש תקוות ומצד שני יש גם את המציאות. אני לא מנסה חלילה להקטין ציפיות, כמו שכבר אמרתי, אני רוצה לנצח כל משחק, כי בסופו של דבר אנחנו מועדון תחרותי. אבל חשוב לי גם שנמשיך בגרף ההתקדמות. הפועל קטמון, מיום הקמתה בליגה ג', נמצאת בגרף עלייה מתמיד, למעט העונה של הירידה מהלאומית לליגה א'. המטרה היא להמשיך את מגמת העלייה וההתקדמות של כל המערכת, כולל כמובן את זה של הקבוצה הבוגרת. אנחנו רוצים, כאמור לנצח, אבל גם רוצים להמשיך לטפח את השחקנים הצעירים שלנו, את מחלקת הנוער שלנו ואת המערכת כולה".

ומה הן התקוות?
"התקוות הן לנצח כל הזמן ואם לא כל הזמן אז כמה שיותר. אבל אנחנו גם ריאליים ויודעים להסתכל על התמונה השלמה יותר. אני חושב שהשנה הליגה הלאומית שוויונית יותר מתמיד. להבדיל מעונות קודמות, אין שום קבוצה שאפשר לומר שהיא פייבוריטית, שהיא טובה יותר מהאחרות או שיש לה תקציב גדול יותר בצורה משמעותית. אנחנו כמובן רוצים לנצח ולהצליח, אבל לצאת בהצהרות ולסמן מטרות לא יהיה נכון. אין סיבה לשים משקולות על הרגליים של המועדון. יש בליגה השנה 5-4 קבוצות שכולן באותה רמה וכולן יכולות עם מומנטום מסוים למצוא את עצמן בליגת העל. נשמח שזה יהיה אנחנו, אבל שוב, צריך להסתכל על התמונה הגדולה יותר ולא לצאת בהצהרות מיותרות".

השנה, לראשונה, הפועל קטמון נמצאת באותה רמה של הקבוצות האחרות.
"נכון. אנחנו השנה קבוצה שווה בין שווים, וחשוב לתת על השווים את הדגש. אנחנו שמים לעצמנו כמטרה את הרצון ללכת הכי רחוק שיש. מצד שני, אני שוב אומר, אין לנו שום יתרון על הקבוצות האחרות. לכן, המטרה היא כל הזמן לנצח כדי שנמצא את עצמנו בעמדה טובה יותר".

שי אהרון (צילום: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co.il)

שי אהרון (צילום: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co.il)

מבחינתך הפועל קטמון מוכנה לפתיחת העונה?
"אני לא מאמין שיש קבוצה בשלב הזה של העונה שיכולה לומר שהיא מוכנה. אני כן יכול לומר שליאור זדה ואנשי הצוות המקצועי שאיתו עבדו בצורה יוצאת דופן בחודשיים וחצי האחרונים כדי שנהיה הכי מוכנים שאפשר. היו לנו חודשיים מאוד אינטנסיביים עם הרבה מאוד שעות עבודה ועומס. אנחנו מאמינים שהעבודה הקשה הזו תישא פרי בסופו של דבר".

איך מתבצעת בפועל חלוקת העבודה שלך עם ליאור זדה?
"אין באמת חלוקת עבודה. התפקידים שלנו שונים. אנחנו עומדים בקשר יומיומי ומתעדכנים כל הזמן, אבל התפקיד שלי הוא הרבה יותר רוחבי. העבודה שלי היא לחבר בין נקודות מבט ולא להכתיב אחת, כדי שכל אנשי המקצוע במועדון יוכלו להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם לטובת הצלחת קטמון. אני עוסק גם בשוטף ובניהול היומיומי, אבל בעיקר בתוכניות ארוכות טווח. כל השגרות המקצועניות שיש כיום בקטמון, אם זה בצילום האימונים ברחפנים, השימוש בג'י.פי.אס ובטכנולוגיות נוספות. התפקיד שלי ושל המערכת כולה, אם זה אורי שרצקי ואם זה ליאור חוג'ה וגדי כרמלי שעושים עבודה אדירה, היא לתפעל יציבות ולדאוג לשדרוג של המערכת לאורך זמן. אנחנו מספקים לליאור ולצוות המקצועי את התנאים הכי טובים שיש, את העזרים המתקדמים ביותר, וליאור והצוות שאיתו אחראים על ההכנה למשחק הקרוב".

 

יש דיבורים על כך שהשוער ברק לוי מועמד לבית"ר. זה עומד על הפרק מבחינתך?
"אני לא שמעתי על זה וגם לא נעשתה אלינו פנייה, כך שאין לי שום כוונה להתעסק בזה, ובוודאי שלא אתעסק בכך שלא במסגרת המועדון".

הסגל העונה מורכב מהרבה שחקנים צעירים, מי הבולטים שבהם?
"אין טעם לסמן שחקנים בולטים. כולם נמצאים בסגל כי הם שחקנים טובים ולא בגלל הגיל שלהם. כמובן שאנחנו רוצים לראות שחקני נוער שלנו משתלבים, אבל אף אחד מהם לא משחק כי הוא היה בנוער. הם משחקים כי אנחנו מאמינים ביכולות שלהם".

מהן בסופו של דבר המטרות שלך מהעונה הזו? פלייאוף עליון?
"לנצח כמה שיותר משחקים. פלייאוף עליון זה ממש לא מטרה מבחינתנו. אין אצלנו אף שחקן עם מענק פלייאוף. אנחנו לא שם. אבל שוב, מצד שני, אני לא רוצה לצאת בהצהרות מפוצצות רק בשביל ההצהרה. אין לזה שום משמעות".

בשורה התחתונה, הפועל קטמון שווה ליגת העל?
"בהחלט. המועדון מוכן לליגת העל ואני בטוח שכשנגיע לשם נדע להתמודד בצורה הכי טובה שיש".

אני מדבר על עלייה ועל תקיעת יתד לשנים בליגת העל?
"גם אני. וזה הדבר אולי הכי חשוב. כשאני מדבר על תהליכים ארוכי טווח לשם אנחנו מכוונים. כל העבודה שנעשית בשנים האחרונות מוכוונת לכך שכאשר נגיע לליגת העל, ואני משוכנע שנגיע לשם, נישאר שם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר