זיו אריה (צילום: באדיבות צוות מדיה - הפועל קטמון ירושלים)
זיו אריה (צילום: באדיבות צוות מדיה - הפועל קטמון ירושלים)

דעה | איך יתמודד הסגל הצעיר שלקטמון עם רגע המשבר?

זיו אריה ושי אהרון בנו סגל צעיר ותוסס, אך בלי תוספת של שניים-שלושה שחקנים בעלי ניסיון הקבוצה עלולה לקרוס ברגע הקשה הראשון | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.7.19 19:02

הפועל קטמון כבר נמצאת עמוק בתוך ההכנות לעונה הקרובה, והשבוע רשמה הקבוצה ניצחון די מרשים על הפועל תל אביב מליגת העל. אז נכון, מדובר בסך הכל במשחק אימון, ובכל זאת – המאמן זיו אריה והמנהל המקצועי שי אהרון בהחלט יכולים להיות מעודדים. גם מהספתח החיובי וגם מהיכולת ומהניצוצות שהראו שחקני הרכש החדשים שצורפו בקיץ.

אחרי הכישלון הגדול של העונה שעברה, בקטמון הלכו השנה על שינוי קונספט. לא עוד קבוצת כוכבים שבאים בגלל הכסף הגדול והיומרות לעלייה אלא קבוצה צעירה ותוססת, עם שחקנים רעבים ורצון גדול להיות במועדון כמו קטמון.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

החשיבה היא אולי נכונה. בחלומותיהם הוורודים ראשי קטמון רואים את עצמן הולכים בדרכן של נס ציונה והפועל חדרה. אבל ספק אם הסגל הזה, צעיר ורענן ככל שיהיה, יספיק למאבקי העלייה – בוודאי אם לוקחים בחשבון את ההתחזקות המשמעותית מהשנה שעברה.

קטמון, וגם את זה צריך לומר, לא יכולה לרצות להיות נס ציונה או הפועל חדרה. מדובר על מועדון גדול עם קהל גדול, מועדון שיש בו יותר ציפיות (גם אם העונה הן הונמכו). אם קטמון אכן תצליח להפתיע ולהיאבק על העלייה, הלחץ הגדול עשוי לחזור, ואז שחקנים צעירים, מוכשרים ככל שיהיו, לא יוכלו לשאת את המעמסה הזו על כתפיהם.

הניצחון על הפועל תל אביב היה יפה ונחמד, אבל קטמון חייבת להתחזק בשניים-שלושה שחקנים עם ניסיון מוכח, כאלה שיוכלו למשוך אחריהם את הצעירים ברגעי המשבר. ויהיה משבר, כי זה קורה בכל קבוצה – בטח בליגה הלאומית – השאלה היא רק איך ותוך כמה זמן יוצאים ממנו.



 


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


אני תוהה מה עושה עודד קטש בסגל הישראלי של הפועל ירושלים, כי עד עכשיו זה נראה שהוא רק נחלש והולך אחורה. סגל ישראלי שכולל את עידן זלמנסון, נמרוד לוי, בר טימור ותמיר בלאט, חלש משמעותית מהסגל הישראלי שהיה לאדומים בעונה שעברה.

לא ברור לי למה גיא הראל ועודד קטש לא מנסים להחתים מתאזרח אחד שישדרג את הסגל. במיוחד לאור העובדה שבשוק דווקא יש מספר שמות שיכולים לבוא בחשבון כדוגמת טי ג'יי קליין, ג'ו אלכסנדר, אדריאן בנקס וריצ'ארד האוול. גם גל מקל, נמרוד לוי וגולן גוט הם ישראלים ברמה גבוהה יותר מאשר אלה שהפועל מתכוונת להחתים.

בגזרת הזרים המצב שונה. טיישון תומאס וג'יימס פלדין הם שני שחקנים מצוינים, ברמת יורוליג לדעתי, ואפילו הארכת החוזה של ג'ייקובן בראון נחשבת כהחלטה סבירה והגיונית, על אף שבסקאוטינג טוב אפשר היה למצוא רכז טוב ממנו.

סלויימן בריימו מהפועל אילת חתם גם הוא בהפועל, ופה אני חושב שקטש נופל למלכודת. בריימו, שנתן עונה טובה מאוד בעיר הדרומית, הוא שחקן נחמד, אבל לא בעמדה שהקבוצה צריכה. אם בשנה שעברה הסייז של אוונס הכשיל את הקבוצה בשלבים המתקדמים בצ'מפיונס ליג, הרי שהחתמת בריימו שיראה דקות רבות בעמדה 5, מזכירה במידה מסוימת את אוונס. טוב היו עושים מקבלי ההחלטות במועדון אם היו הולכים על סנטר עם יותר סייז.

וכמובן שקשה עד בלתי אפשרי שלא להתייחס להחלטה ההזויה של איל חומסקי וגיא הראל להישאר בליגת האלופות של פיב"א. אני מדבר עם לא מעט אוהדים והמסקנה החד משמעית היא שההשתתפות בליגה של פיב"א מוציאה להם את החשק להגיע לארנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר