הדמיה של ההפרדה המפלסית בצומת אורה, עמרי שרון (צילומים: אלון רון)
הדמיה של ההפרדה המפלסית בצומת אורה, עמרי שרון (צילומים: אלון רון)

תוכנית המנהרות בצומת אורה: כיצד הצטרף הבוקר עמרי שרון להתנגדות של הירוקים?

הבוקר (ד') הגיעו הירוקים לוועדת המשנה להתנגדויות במרכז העיר שדנה בהתנגדויות להקמת המנהרות בצומת אורה - אליהם הצטרף עמרי שרון, שאומר ל"כל העיר": "זה כמו להחזיר את תוכנית ספדי בדרך אחרת, חשוב להתנגד ולהיאבק"

פורסם בתאריך: 23.10.19 18:02

ועדת המשנה להתנגדויות שבמרכז העיר דנה הבוקר, רביעי, בהתנגדויות לתוכנית ליצירת הפרדה מפלסית בצומת אורה. מדובר בתוכנית להקמת שתי מנהרות נפרדות, שאליה מתנגדים בין השאר ארגוני הירוקים, שהגיעו מצוידים היום בשחקן חיזוק – עמרי שרון.

שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, שאינו מתגורר בירושלים ומשמש כיום כמנכ"ל ארגון מגדלי הבקר בישראל, מסביר בשיחה עם "כל העיר" את הסיבה להתנגדות לתוכנית שיכולה להשפיע על מערך התנועה בדרום ירושלים. "אני במערכת קשרים מאוד טובה עם יעל אלישר מהחברה להגנת הטבע ועם רון חביליו", מספר שרון, "ובכל מאבק שנראה לי צודק אני משתתף ולוקח חלק. בין היתר שיתפתי איתה פעולה במאבק נגד תוכנית ספדי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תוכנית ספדי, כזכור, היתה תוכנית מתאר להרחבת מערב ירושלים, על חשבון השטחים הירוקים – היא נדחתה ב-2007 לאחר קמפיין מחאה גדול של ארגוני הירוקים. כיום, מתנגדים הירוקים, שאליהם הצטרפו המועצה המקומית מטה יהודה, חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) וסגן ראש העיר לשעבר פפה אללו, ליצירת המנהרות באורה בשל החשש לפגיעה בבעלי החיים ובצמחייה בשטח שבו אמורות לקום המנהרות, סמוך לאתר רכס לבן. כמו כן, גם סביב רכס לבן מתקיים מאבק גדול נגד תוכנית להקמת שכונה חדשה שתכלול כ-5,000 דירות. היום, רביעי, השמיעו המתנגדים את טיעוניהם בפני חברי ועדת המשנה להתנגדויות, שברחוב שלומציון המלכה.

בנוגע לתוכנית המנהרות בצומת אורה, מסביר שרון בשיחה עם "כל העיר": "אני חושב שזה מאבק חשוב. הפרויקט מאוד בעייתי, כאשר נושא הפרבור בירושלים הוא בעייתי – ברגע שיש כביש טבעת, אין צורך לבנות דרך חדשה, אלא יש לקחת את מה שכבר יש ולהוסיף מרווח קצר. כביש הטבעת המערבי הוא דרך שלמה להתחלות בנייה בכל מערב ירושלים. בעיני – זו כמו להחזיר את תוכנית ספדי בדרך אחרת, ולכן חשוב להתנגד ולהיאבק בה".



כפי שפורסם ב"כל העיר", התוכנית, שהוגשה על ידי משרד הבינוי והשיכון ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, מציעה הפרדה מפלסית בצומת אורה באמצעות מערכת של שתי מנהרות נפרדות – מנהרה לכל כיוון – שבהן תזרום התנועה בין דרך קוליץ (כביש גבעת משואה) לכביש הגישה להדסה עין כרם (כביש 396). יתר התנועה בצומת אורה, כולל הרכבת הקלה, תעבור על פני הקרקע.

כמו כן, התוכנית מתווה כביש חדש עבור תנועת כלי רכב מכיוון בית החולים הדסה עין כרם לכיוון צומת אורה, במקביל לכביש הקיים כיום, כביש זה עובר בחלקו במנהרה בדופן ההר.

לאחר שמיעת ההתנגדויות חברי הוועדה יכריעו בתוכנית – ההחלטה צפויה להתקבל בעוד כשבועיים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר