רחוב דרך חברון (צילום: אורן בן-חקון)
רחוב דרך חברון (צילום: אורן בן-חקון)

העבודות בכביש דרך חברון – מתן עדיפות לאוטובוסים ברמזורים

החודש החלה העירייה לבצע עבודות בצמתים בכביש דרך חברון - בסופן תינתן העדפה לאוטובוסים ברמזורים על פני הרכב הפרטי: "מטרת העבודות הינה לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית"

פורסם בתאריך: 7.11.19 07:24

החודש החלה העירייה בעבודות בכביש דרך חברון, במסגרתן מושבת חלק מהרמזורים בצמתים. בשל העבודות נרשמים עומסי תנועה כבדים באזור.

מדובר בעבודות להתקנת רמזורים לתחבורה ציבורית, בדומה לרמזורים של הרכבת הקלה – למעשה רמזורים אלו יעניקו עדיפות בצמתים לאוטובוסים, על פני הרכב הפרטי. רמזורי העדפה ייעודיים יזהו את האוטובוס מתקרב לרמזור, ועם הגעתו לרמזור יינתן אור ירוק, כך שהוא יעצור רק בתחנות להעלאת ולהורדת נוסעים.

השבוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", הושבתו הרמזורים בשני צמתים עוקבים ברחוב דרך חברון – צומת דניאל ינובסקי-יהודה וצומת אסתר המלכה-דרך חברון. פקחים ושוטרי תנועה כיוונו את התנועה במהלך כל היום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעירייה מציינים כי "העבודות הכוללות את הסדר התנועה החדש, במסגרתן בוצעו שני רמזורים – הרמזור בצומת אלבק והרמזור בצומת אסתר המלכה. השבוע החלו עבודות בשני הצמתים המרכזיים של רחובות מרים החשמונאית ורחוב יהודה, ובשבועיים הקרובים יבוצעו עוד ארבעה רמזורים בצמתים ברחוב עין גדי ודוסטוייבסקי, עד לרחוב התנופה".

העבודות יכללו שינוי הסדרי תנועה, הסדרת פניות שמאלה, שינויי כיווני נסיעה חד סיטרית ברחובות יהודה ואסתר המלכה והפרדת רמזורי התחבורה הציבורית מרמזורי הרכב הפרטי, במטרה למנוע בלבול בין שני הרמזורים.

בעירייה מדגישים כי "מטרת העבודות הינה לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית – באוטובוסים, זאת באמצעות נסיעה רציפה לאוטובוסים, ללא המתנה ברמזורים, וטיפול בבעיות הבטיחות לאורך ציר דרך חברון שהיווה בשנים האחרונות ציר אדום ומוכה בתאונות דרכים".

עשרות אלפי תושבי שכונות דרום העיר – גילה, בית צפאפא, הר חומה, צור באהר, אום טובה, תלפיות מזרח (ארמון הנציב), ארנונה הצעירה וארנונה, שמשתמשים בקווי האוטובוסים החולפים בנציב התחבורה הציבורית בדרך חברון ייהנו מ"גל ירוק", עם מינימום המתנה בצמתי הרמזורים.

ומה לגבי מסלולי הרכב הפרטיים? בעיריייה מבהירים כי "לא חל שינוי במסלולי הנסיעה של הרכב הפרטי לאורך דרך חברון".

רחוב דרך חברון בירושלים ידוע כאחד הכבישים המסוכנים והקטלניים בארץ, שבו התרחשו לא מעט תאונות דרכים והולכי רגל נדרסו בו למוות או נפגעו קשה. הכביש מוגדר על ידי המשטרה כ"כביש אדום", ואין ספק שבציר הדמים, מעבר להעדפה שתקבל התחבורה הציבורית, דרושה נוכחות משטרתית מסיבית יומיומית.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלי

    חבל שעם כל העבודות לא השכילו להוסיף מסלול אופניים.
    זו סכנת מוות לנסוע שם באופניים.

  2. ירושלמי

    כל העיר היא אתר בניה אחד. כשמשכירים דירה ובבניין יש שיפוצים נרחבים (כמו תמא) מחיר השכירות יורד, למה כשכל העיר בשיפוצים לא מורידים את מחיר המיסים העירוניים?!

  3. מני

    מה לא יעשו בשביל לאמלל כמה שאפשר את ציבור הנהגים בעיר הזאת. אחת הסיבות להגירה שלילית בי-ם היא בדיוק הסיבה הזאת. החיים הקשים של הציבור בכבישים.תמשיכי ככה עירייה יקרה ותישארי בסוף רק עם הציבור שנוסע באןטובוסים שזה החרדים,המבוגרים וההנוער שממילא יעזוב להיכן שהוריו יעזבו. נראה אז איך העירייה הזאת תסתדר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר