ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש סיעת כחול לבן בני גנץ (צילומים: אמיל סלמן, אוליבייה פיטוסי)

"לא לבחירות שלישיות": מועצת התלמידים בירושלים משביתה את הלימודים בכיתות ט' עד י"ב

מועצת התלמידים בירושלים החליטה על השבתת מחאה של הלימודים בשל הפלונטר הפוליטי ובניסיון למנוע מערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה. במנח"י מבקשים מהמורים "לגלות הבנה" לחיסורים

פורסם בתאריך: 7.12.19 22:07

הפלונטר הפוליטי בכנסת והאפשרות כי מדינת ישראל נמצאת בפתחה של מערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה מובילה למגוון פעולות ויוזמות אזרחיות הקוראות להימנע מהליכה למערכת בחירות נוספת. יוזמה אזרחית שכזו החליטה לנקוט מועצת התלמידים בירושלים. מחר, ראשון (8.12), במחאה על המצב הפוליטי הסבוך ובשל הבחירות הצפויות בחודש מרץ, ישבתו תלמידי כיתות ט' עד י"ב בירושלים ובמקום זאת ייצאו להפגין מול משכן הכנסת תחת הכותרת "לא לבחירות שלישיות".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


באגרת שהופצה לתלמידים, לכלי התקשורת ולעיריית ירושלים מסבירים חברי מועצת התלמידים את המחאה שבה הם נוקטים:"שלום, אנו הנוער הירושלמי, נצא לשביתה מהלימודים ביום ראשון הקרוב (8.12) כדי להפגין ולצעוק את הקול של הנוער אל חברי הכנסת: לא לבחירות שלישיות! זה לא שמאל או ימין, זה העתיד שלנו ושל המדינה והמחיר שכולנו משלמים, ואנחנו לא יכולים לשבת בצד ולשתוק. נעריך מאוד אם תפיצו את פוסט המחאה, ועוד יותר אם תוכלו לבוא לתמוך".

באגרת נכתב לוח הזמנים למחאה שתתקיים מול משכן הכנסת.

11:00 – התכנסות בגן הורדים.
11:45 – אקט מחאתי: מחאה וסיסמאות.
12:30 – נאומים של בני נוער.
13:00 – מפגן אנושי כולל עשן לבן.
13:30 – אקט מחאתי.
14:00 – פיזור.

יש לציין כי למחאה של מועצת התלמידים בירושלים הצטרפה גם הנהגת תנועת הצופים בירושלים. קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים מוסר כי "אנו תומכים ומברכים על החלטת הנהגת ירושלים להצטרף למחאה החשובה הזו. מצבה של מדינת ישראל מחייב פעולה מידית כדי למנוע בחירות שלישיות שהנזק שלהם למדינה עצום וחולש על כל תחום ומגזר. בתוך עמנו אנו חיים ולמרות שתנועת הצופים לא היתה ולא תהיה מזוהה עם אף גורם פוליטי, אנו תומכים בצעד החשוב הזה שמטרתו היא לגרום לכל הנפשות הפועלות לקחת את עצמן בידיים לטובת כלל אזרחי ישראל. נתמוך בהנהגות נוספות של התנועה באם יחליטו להצטרף למחאה החשובה הזו".

יש לציין כי גם במינהל החינוך (מנח"י) בעיריית ירושלים מביעים תמיכה עקיפה במחאת התלמידים המתוכננת. במכתב ששלח ראש מנח"י אביב קינן למנהלות ולמנהלי בתי הספר בעיר הוא מבקש מהם לגלות סבלנות והבנה כלפי התלמידים שיבחרו להשתתף במחאה ולהיעדר מחר מהלימודים.



"אני מבקש ליידע אתכם ומבקש מכם ליידע את כל מורי בית הספר כי מועצת התלמידים הירושלמית קוראת לשביתת תלמידים ביום א' ב-11:00 במחאה על ההליכה האפשרית לבחירות שלישיות", כתב קינן למנהלות ולמנהלי בתי הספר בעיר. "מועצת התלמידים מצטרפת לקריאת נשיא המדינה ורבים אחרים הרואים במערכת בחירות שלישית פגיעה באוכלוסיה המוחלשת ובפעולות חינוך ורווחה. אלפי בני נווער מירושלים ועוד רבים אחרים מערים אחרות, בהן גם תנועות הנוער, תומכים בקריאה זו ומעודדים את כולם להצטרף להפגנה מול בניין הכנסת במטרה להביא את המנהיגים למשא ומתן "עד שייצא עשן לבן". התלמידים השותפים למהלך קוראים לשביתת תלמידים ביום א' הקרוב ולהתכנסות החל מהשעה 11:00 מול רחבת הכנסת ויצירת מעגל תלמידים אשר יקיף את הכנסת מכל עבריה. אנו מבקשים כי המורים יקבלו בהבנה היעדרות תלמידים ביום א' בגין פעילות ויוזמה אזרחית זו".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דוד

    זבי חוטם שמנסים לבנות קריירה פוליטית…
    אין לבטל לימודים. מישרוצה להפגין יפגין אחה"צ.

  2. תלמי

    הנוער הביא לנו את המדינה הזאת ("אז מנגד יצאו נערה ונער" – נתן אלתרמן) וכנראה, הוא גם יציל אותה מחורבן בידי עוכריה בעת הזאת, עוכרים שהם בחזקת "מהרסיך ומחריביך ממך ייצאו" ישעיהו מ"ט 17

  3. תלמי

    הנוער הביא לנו את המדינה הזאת ("אז מנגד יצאו נערה ונער" – נתן אלתרמן) וכנראה, יש לו תפקיד גם היום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר