המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

לאן את ממהרת? תינוקת נולדה בחניון הדסה עין כרם

"אשתי צעקה שהיא מרגישה את הראש של התינוקת": יולדת צעירה, תושבת ירושלים, ילדה בשבוע שעבר בחניון בית החולים הדסה עין כרם - רופא שעבר באזור, פרופ' רונן בארי, סייע לזוג: "ראיתי אישה אוחזת בתינוקת שנולדה בזה הרגע בידיים שלה. חבל הטבור עדיין היה מחובר"

פורסם בתאריך: 16.2.20 19:23

יולדת צעירה, תושבת ירושלים, הגיעה בשבוע שעבר להדסה עין כרם, כשתהליך הלידה כבר החל במהרה בחניון בית החולים – הצירים התחזקו והתינוקת פשוט יצאה החוצה. רופא שעבר באזור סייע ליולדת לקבל עזרה והוא זה שהזעיק את הצוות הרפואי.

"בשתי הלידות הקודמות במשפחתנו בילינו שעות בחדר הלידה", מספר האב, "אז לא הרגשנו צורך להישאר בבית החולים ובחרנו ללכת הביתה, להעביר את הזמן, עד שהצירים יהיו יותר סדירים. לקראת שעות הערב הצירים התחילו להופיע כל 6 דקות וידענו שזה הזמן לחזור לבית החולים, לקחנו את הדברים ויצאנו לדרך. זה היה עניין של דקות", כך הוא מתאר את רגעי הלחץ בחניון. "הצירים התחילו להתחזק בחניון, ותוך דקות התפתחה לידה. אשתי צעקה לי שהיא מרגישה את הראש של התינוקת. היה חושך, גשום מאוד והשעה היתה מאוחרת. לא עברו אנשים בחניון, ולא מצאתי איש שיוכל להגיש לנו עזרה או יקרא לעזרה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"התקשרתי למד"א והם לא הצליחו להבין איפה אנחנו", ממשיך ומספר האבא. "מצד אחד פחדתי לעזוב את אשתי ולהשאיר אותה לבד ולרוץ לבית החולים, מצד שני ידעתי שאני חייב להזעיק עזרה, הייתי ממש בחוסר אונים. בעודי עומד בחוץ, פתאום כמו מלאך ראיתי מישהו עובר מרחוק, צעקתי לו והוא השיב שהוא בדרכו לצנתור דחוף, ואז צעקתי 'אשתי ילדה'. האיש התקרב במהירות וראה את אשתי מחזיקה כבר את התינוקת בידיים".

"זו הלידה השלישית שלנו" אומר האבא, "לא שיערנו שהילדה הקטנה שלנו תיוולד בחניון של בית החולים".

הרופא שהגיע לאזור החניון הוא פרופ' רונן בארי, מנהל היחידה לקרדיולוגיה אבחנתית בהדסה עין כרם, שהוקפץ לצנתור דחוף בבית החולים. "חניתי את הרכב בקומה העליונה עם הגישה הכי מהירה לבית החולים וממש התחלתי לרוץ", מספר פרופ' בארי. "כשאני נקרא לצנתור דחוף אני יודע שהמטופל שלי זקוק לי במהירות האפשרית. מיד כשיצאתי מהרכב שמעתי קריאות וראיתי מרחוק בחור שקורא לי, ניגשתי במהירות לראות מה קורה מאחר שאמר שהוא זקוק לעזרה. כשהתקרבתי, להפתעתי, ראיתי אישה אוחזת בתינוקת שנולדה בזה הרגע בידיים שלה. חבל הטבור עדיין היה מחובר והבנתי שזו לידה שהתרחשה הרגע".


פרופ' רונן בארי וד"ר מעיין אורמינר (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' רונן בארי וד"ר מעיין אורמינר (צילום: דוברות הדסה)


"היה יום קר במיוחד וסוער, התינוקת היתה ערומה, ליטפתי את התינוקת, ראיתי שהיא בוכה. הסימנים החיוניים שלה תקינים", מתאר פרופ' בארי. "לקחתי את הג'קט של הבעל ועטפתי התינוקת והאמא והכנסתי אותם חזרה לאוטו. האב היה המום ולחוץ, הסברתי לו שייכנס לרכב ומיד יפעיל את החימום, לאחר מכן התקשרתי לחדר המיון ובקשתי שישלחו בדחיפות צוות חדר לידה, זה היה ממש כמו קטע מסרט".

לאחר כמה דקות הגיע לחניון הצוות הרפואי, ביניהם אתי יונה, מיילדת בבית החולים, שמתארת: "מיד נכנסו לרכב וסגרנו את הדלתות. היה מאוד גשום וקר ורצינו להגיע הכי קרוב שאפשר לחדר הלידה, ביקשנו מהאבא שינהג ברכב לכיוון חדר המיון אך הוא אמר שאינו יכול לנהוג מהלחץ בו היה שרוי. ד"ר אורמינר נכנסה לכיסא הנהג ונסענו כולנו יחד לחדר המיון. לשמחתנו גם היולדת וגם התינוקת הרגישו טוב, היולדת עברה את הבדיקות הנדרשות וסיום הלידה בחדר הלידה וכך גם התינוקת, כולם היו מרוצים ושמחים".

ד"ר מעיין אורמינר, מרפואת נשים, מדגישה כי "במקרה שלידה אינה מתרחשת בבית, יש לשים לב לחמם את האזור בו שוהה היילוד עד להגעת הצוותים הרפואיים. חום הגוף מאוד חשוב לתינוק ולבריאותו, יש לעטוף את התינוק במגבת נקייה ולחמם היטב את האזור".

אב המשפחה ביקש להודות לצוות הרפואי: "אני מודה מכל הלב לכל הצוות של בית החולים, לפרופ' בארי שהגיע כמו שליח אלינו, ולצוות הרפואי והמיילדות שהגיעו לאסוף אותנו בצהלה ובהתרגשות. חששנו מהתגובה של הצוות הרפואי, ולשמחתנו כולם היו שמחים, וחיוביים ונתנו לנו הרגשה מדהימה. זו היתה בהחלט לידה מלחיצה ובזכות האנשים שפגשנו זה הפך לחוויה בלתי נשכחת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעל

    חחחניה חינם חחח. מזל טוב נשמע כאילו זוג דתי היכן התודה לבורא עולם? נס ממש סיפור מרגש מזל טוב שתזכו לרוות ממנה נחת אמן

  2. תודה

    הכותרת 'לאן את ממהרת' יפה מאד ומעוררת למחשבה תודה רבה. כתבה מרגשת ומשמחת. סופסוף חדשות טובות. מזל טוב!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פרופ׳ רונן בארי מלאך..הציל את אבא שלי ממוות לפני 13 שנה..גם שם היה במקום הנכון, בזמן הנכון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר