מסעדת עזרא (צילום: שי עזרא)
(צילום: שי עזרא)

סכנת התפשטות הקורונה: למרות חובת בידוד – חלק מעובדי מסעדת עזרא בתלפיות עבדו כרגיל

ל"כל העיר" נודע כי למשמרת הערב, שלישי, התייצבו גם עובדים שנהלי הבידוד חלו עליהם לאחר שעבדו בזמן שחולה מספר 45 היתה במקום. הבעלים שי עזרא: "משרד הבריאות אומרים בצורה חד משמעית שרק המלצרים ששהו בקרבת החולה צריכים להיות בבידוד"

פורסם בתאריך: 10.3.20 21:21

ל"כל העיר" נודע כי מסעדת עזרא בתלפיות הפרה את נהלי הבידוד שחלו על עובדיה בשל סכנת התפשטות הקורונה. חלק מעובדי המסעדה עבדו הערב, שלישי, כרגיל למרות נהלי משרד הבריאות שחייבו אותם להיכנס לבידוד.

כידוע, כפי שפורסם מוקדם יותר היום (שלישי) ב"כל העיר", חולה מספר 45 (כבת 60, תושבת ירושלים) ביקרה במסעדת עזרא ביום הבחירות, 2.3.20 בין השעות 19:45-18:30.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על פי הוראות משרד הבריאות, "כל מי ששהה במקומות שצוינו, בימים ובשעות המפורטים, מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך".
אולם, למרות ההוראות הדי ברורות, חלק מעובדי מסעדת עזרא, שפועלת ברחוב יד חרוצים 14, קיבלו הוראה להתייצב למשמרת הערב כרגיל.

בעלי המסעדה שי עזרא אומר בתגובה: "דיברנו עם משרד הבריאות והזדהנו עם שם ותעודת זהות כפי שמבקשים מאיתנו בתחילת השיחה, והם אומרים לך בצורה חד משמעית שהמלצרים ששהו בקרבתה. ביקשנו והתחננו לדעת איך ומה השם – אמרו שיש חיסיון רפואי. אי אפשר לדעת את התמונה. אמרו שאם המצב יחריף יבואו. שאלנו אם לסגור את המסעדה אמרו שלא צריך, שאלנו אם לחטא את המסעדה אמרו שלא ובכל זאת הלכנו וקנינו חומרי חיטוי וחיטינו כל מיני מקומות שיש מגע של יד כמו איזורי שירותים דלתות כניסה וכו' ועוד מקומות שאני בטוח שהיא לא הגיעה אליהם. כרגע העבודה ירדה בצורה דרסטית ומקווים שהמצב יחזור לקדמותו ומאחלים רפואה שלמה, חג שמח לילדי ירושלים. לנו החג הזה פחות שמח".

אותם עובדים ששהו בקרבת החולה עבדו הערב?
"כרגע הם לא עובדים במקום, חלק מהם היו בבוקר, הם באו למשמרת מחוסר ידיעה".

ומה עם העובדים שממש באו איתה במגע?
"אני לא יודע מי הם, כי אני לא יודע מי החולה ואיפה היא ישבה. יש לי במסעדה 7 אגפים של ישיבת אורחים. זה כל התסכול שלי, אם הייתי יודע הייתי הופך עולמות. אני גם לא כופה על אף אחד לעבוד. כל העובדים שלי הם מעל גיל 21, הם לא חבר'ה בני 14 שאני אמור להיות אחראי גם על ההחלטות שלהם בחיים. אני לא מנהל בית ספר יסודי ולא חטיבה – אני מנהל עסק לגיטימי. כולם יודעים את ההשלכות ואני נותן לעובדים לעשות מה שהם רוצים. אני לא יכול להגיד לעובד 'תעבוד פה ואם לא תעבוד אני אפטר אותך'".

ממשטרת ישראל נמסר: "נושא הפרות בידוד של אזרחים יטופלו בהתאם לצורך על ידי יחידת האכיפה המשותפת למשטרה ולמשרד הבריאות, בהתאם לדיווחים ולנתוני משרד הבריאות. חקירה פלילית תיפתח נגד אזרחים שבחרו להתעלם מההנחיות כאמור ביודעין. אנו פונים לציבור האזרחים ומבקשים להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות בנושא, שכן התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל."


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. דנה

    אם המלצרים שהיו אמורים להיות בבידוד, היו במסעדה זה באמת חמור מאוד. אי אפשר לזלזל בהנחיות של משרד הבריאות ולסכן את הציבור.

  2. אזרחית שאכפת לה

    לסגור המסעדה לאלתר.חצוף לא אכפת לו רק מעצמו.מקווה שאף אחד לא יכנס למסעדה זו לעולם.ולדאוג שכל העובדים יכנסו לבידוד.אנשים לא מבינים משמעות הבידוד.קשה להאמין שיש אנשים שלא אכפת להם מהסביבה חצוף.

  3. אזרח

    עבירה חמורה מאוד!
    מי שמפר את הבידוד יושב אחרכך בכלא.

  4. לאה

    אנשים חצופים לא ממושמעים לא מבינים את המצב הקשה שבו המדינה נמצאת הרוב ממושמע ואלו שלא יכניסו את האנשים לצרה

  5. אייל י

    חברים תרגיעו עם הפאניקה,מדובר במסעדה גדולה שאוכלים בה הרבה אנשים ביום לכן צריך לדעת מי הלקוחה ואז לבדוק במצלמות איפה היא ישבה ומי בא איתה מגע,אי אפשר להחריב עסק על סמך השערות אני מאוד מקווה שהכל יעבור בשלום ונחזור כולנו לאכול ב 'עזרא' אחלה אוכל ואחלה אנשים.

  6. יוני

    תפסיקו לבלבל במוח כל המוטומטמים שמגיבים פה כל אחד נהיה רופא מומחה למחלות .אחלה מסעדה ואחלה אנשים שיהיה להם פרנסה בשפע מגיע להם

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משרד הבריאות צריך לקחת אחריות ולהיות יותר ספציפי. יש היןם מצלמות בכל עסק. שיגיעו יאמרו מי הגברת יבדקו היכן ישבה, מי שירת אותה וכו'. כולם נהיו גיבורים גדולים. "שיסגור את העסק" אתם תפרנסו אותו?? כל אחד חכם מאחורי המקלדת. לא זורקים הוראה באויר. שיהיו ממוקדים, אנשים ייקחו אחריות. בריאות פרנסה והצלחה לכל עם ישראל!!

  8. יוסי

    לשלוח את כולם לבית משפט לקנס ומאסר צפוי עד 7 שנים.
    למען יראו וייראו.
    את כולם
    נבלות

  9. מור

    זה בעל עסק , הוא לא יכול שכל העובדים שלו לא יבואו לעבוד בגלל איזה חולת קורונה שהיתה אצלו במסעדה
    אנשים קצת פרופורציה ….. כולה וירוס
    תזכרו ששפעת הרבה יותר מסוכנת ולא עוצרים מדינה שלמה בגללה

  10. משה

    בעל המסעדה נשמע מתחמק
    תשובות סותרות
    לא יודע מי המלצרים שהיו בקרבתה..
    יש לי 7 אגפים..
    כשיש ספק.. אין ספק
    כל המלצרים לבידוד כולל בעל המסעדה אם היה במקום

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לסגור את המסעדה ולהעמיד לדין את בעל המסעדה

  12. יוסי

    ההנחיות לא ברורות ואין שליטה על כל עובד ועל כל בנאדם אני יכול לבןא במגע עם נגוע בלי לדעת !! צריך לנקות ולחטא את המקום להשתדל להיזהר אבל לסגור עבק ולהאשים בפלילים? די !!
    המקום נקי מאד הבעלים אחראים וצריך לשמור על ההנחיות ולא להיות חיות

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בסופר במושב תנובות בדקו במצלמות ושלחו לבידוד את העובדים שהיה להם אינטרקציה עם החולה

  14. ר

    אם הבנתי נכון, רק מי שהיה במסעדה בשעות שצוינו צריך בידוד ולא כל המלצרים. והלקוחה צריכה לקחת אחריות ולהתשקר למסעדה להגיד היכן ישבה. היא לא בסדר

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוני אייל וכל החברים של בעל המסעדה אתם טיפשים וחצופים עם תשובתכם.כן עדיף שאדם אחד יסגור מסעדה יפסיד כסף מלגרום להתפשטות המחלה ואולי למוות .טיפשים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר