יואב הר-אבן, סטודנט ללא עבודה בגלל הקורונה (צילום: אישי)
יואב הר-אבן (צילום: אישי)

מובטלי הקורונה בירושלים | צעיר שעבד במלון בעיר: "איך אני יכול לחיות מ-2,600 שקל דמי אבטלה בחודש?"

יואב הר-אבן, סטודנט בן 25 שמתגורר בדירה שכורה ברסקו, עבד עד אמצע מרץ כפקיד קבלה במלון במרכז העיר - היום הוא מקבל דמי אבטלה בגובה 60 אחוזים מהשכר שקיבל לפני המשבר: "יש לתת לשכירים 100 אחוז דמי אבטלה"

פורסם בתאריך: 20.7.20 18:46

כמו רבים ורבות במשק, גם יואב הר-אבן, סטודנט בן ה-25, שמתגורר בשכירות בדירה שכונת רסקו, לשעבר פקיד קבלה ב'אכסניית ירושלים' במרכז העיר – הוצא לחל"ת מאמצע חודש מרץ, ומאז מסתפק בדמי אבטלה זעומים של ביטוח לאומי, כאשר הוא אינו יודע מתי והאם יוכל לחזור לעבודה. "נכון להיום אני מקבל 60 אחוז דמי אבטלה מהשכר שלי כבר ארבעה חודשים", אומר בשיחה עם "כל העיר" הר-אבן. "זה יוצא שאני מקבל 2,600 שקל מדי חודש, כאשר 2,000 שקלים הולכים על שכירות, איך אני יכול לחיות מ-2,600 שקלים דמי אבטלה בחודש? זה לא באמת סכום שאפשר להתקיים ממנו כשיש גם חשבונות ושאר הוצאות. אני חיפשתי עבודה בתור ברמן או מלצר ברחבי העיר, אבל זה גם לא רלוונטי כי המסעדות ובתי הקפה סגורים. בנוסף, חיפשתי עבודה בתחום המשפטים, אבל אין ביקוש בירושלים, וכל העבודות בתל אביב – המצב בחוץ מאוד קשה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" לפי הנתונים המעודכנים שהתקבלו מלשכת התעסוקה בירושלים, נכון לחודש אפריל 2020 – ישנם כ-101,037 דורשי עבודה בעיר, כאשר הממוצע של שיעור האבטלה מהווה כ-31.3 אחוז מהאוכלוסייה, מדובר בזינוק של כ-900 אחוזים במספר המובטלים בעיר.

"עבדתי כשלוש שנים כפקיד קבלה באכסניה במרכז העיר", מוסיף ואומר הר-אבן. "במשרת סטודנט הרווחתי 4,000 שקל, ובעקבות גל הקורונה הראשון הוציאו את כל העובדים באכסניה לחל"ת, ואין לי מושג מתי נחזור, כי תחום התיירות נפגע לעומק", מציין הר-אבן. " כרגע, אני עדיין משלם שכר דירה כרגיל כמו לפני הקורונה, ועדיין החשבונות שלי אותו הדבר, וגם שכר לימוד יורד. ניסיתי לדבר עם בעלת הבית אבל היא לא יכולה להוריד לנו בשכר דירה, ואני כבול לחוזה עד אוקטובר, אז אני ממשיך לשלם".

לדברי הר-אבן, בעקבות המצב הכלכלי שהוא ורבים נקלעו אליו, החליט לעשות מעשה ולהקים עם כמה אנשים מובטלים נוספים את 'איגוד המובטלים'. "בעקבות המצב הקמתי את 'איגוד המובטלים', ארגון שבעצם מאגד את כל מי שבחל"ת ברחבי הארץ, על מנת לצבור כוח אזרחי חזק ולבוא בדרישות לממשלה. אין לנו מושג כמה זמן המצב הזה יימשך, ואם נוכל לחזור לעבודות שלנו. ולכן יש לתת לשכירים 100 אחוז דמי אבטלה, ולגבי העצמאיים מענק דומה חודשי שמתבסס על הנזק שנגרם לעסק שלהם".

הרווקים והרווקות, שנותרו ללא עבודה בתקופה האחרונה, חוששים כי בהיעדר תמיכה כלכלית הם ייאלצו לחזור לבית הוריהם, ויש אף כאלו שכבר עשו את הצעד. "מבחינתי לא רלוונטי לחזור ולגור אצל ההורים כמו שהרבה עשו", מסכם הר-אבן. "זה לא פתרון לזרוק את כל הצעירים להורים, במיוחד שיש הורים מובטלים או בחל"ת ובקבוצות סיכון. הממשלה צריכה למצוא פתרון למצב הזה. אני כרגע נמצא בחוסר וודאות לגבי המצב הכלכלי שלי, אולי אעבור עיר, אולי אחפש מקום יותר זול – כרגע גם בגלל הלימודים הכל מעורפל".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאת

    לפעמים נראה שאתם מחפשים על מה להתבכיין.
    קודם כל, הכותרת מטעה, שכן נשמע כאילו מדובר במישהו שעבד במשרה מלאה וכעת נדרש להסתדר עם 2,600, שזה פחות מחצי משכר המינימום.
    יפה לו שכסטודנט הוא הצליח להשתכר ב4,000. זה שכר מכובד לסטודנט ומאפשר לו גם לחסוך. כעת הוא מקבל 1,400 פחות מהרגיל, ואגב, בחישוב פשוט יוצא שזה 65% מהשכר שלו, ולא 60%. מה עוד, שיש הטבות נוספות למובטלים.
    בכל מקרה, הוא צעיר ויכול למצוא עבודה אחרת כעת. לא חסרים בני אדם שמחפשים משלוחים או סופרים שמחפשים להוסיף אורזים. אם הוא לא מתעצל, אין סיבה שלא ירוויח כמו שהרוויח לפני כן.
    רק מה? הוא בטח לא רוצה לעבוד כי יותר נח לו לחיות מדמי אבטלה על חשבון כספי המסים של כולנו.
    אז שיתמודד.

    מה הוא עושה במקום זה?
    מקים ארגון לבוא בדרישות לממשלה. כאילו אנחנו עשינו לו משהו וכספי המסים שלנו אמורים לממן לו אותו שכר בזמן שהוא יושב רגל על רגל.
    מה הוא רוצה? שכספי המסים שלנו יממנו לכל אחד 100% מהשכר שקיבל לפני כן? אז מי יחזור לעבוד, כאשר אפשר להרוויח אותו סכום בישיבה רגל על רגל? זה ישבית את כל הכלכלה וירסק את השוק!!!

    תפסיקו לתת במה לכל בכיין נצלן.

    נ.ב. סטודנטים כבר שילמו את שכר הלימוד עבור השנה הזו, ומוסדות הלימוד מאפשרים דחיית תשלום המקדמה עד לאוקטובר או נובמבר. 600 שקלים זה מספיק בשביל אוכל וכו'. די להתפנק.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר