אבי לוי (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)
אבי לוי (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)

שף אבי לוי: "יש פגיעה רצינית בהכנסות, אך עדיף תמיד לראות עסק פתוח ולא עסק סגור"

שף אבי לוי, בעלי מסעדת 'המוציא', בשיחה עם "כל העיר" על האופטימיות הזעירה שמורגשת בענף המסעדנות על רקע משבר הקורונה, ועל הצעדים שלדעתו יכולים להציל את העסקים מקריסה

פורסם בתאריך: 6.8.20 18:46

ענף המסעדנות בירושלים ממשיך להתמודד עם המשבר הכלכלי של הקורונה, אשר לא פוסח גם על המוסדות הקולינריים הוותיקים והאהובים בעיר. השף אבי לוי, בעלי מסעדת "המוציא" שבמרכז העיר, מתאר את גודל המשבר: "כל עוד השמים סגורים, מדובר בהיעדר של כ-30 אחוזים תיירים אשר נהגו לפקוד את המסעדות בעיר. מבחינת מספרים, ישנה ירידה של למעלה מ-70 אחוזים בהכנסות בענף".

על אף הקשיים, לוי מספר כי דווקא הענף מראה סימני התאוששות: "אני חווה בתקופה האחרונה התעוררות בהזמנות, אני חושב שאנחנו צריכים למצוא ולראות את חצי הכוס המלאה, ולא להתרכז אך ורק בחצי הכוס הריקה. אנשים לומדים להתנהל עם הקורונה. יש יותר משמעת בקרב הלקוחות ובקרב המסעדנים, ואנחנו צריכים להתרגל לחיות בצל הקורונה ולהבין שמדובר במכה עולמית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כך, לדעת לוי, דווקא גישה אופטימית יותר היא זו שתסייע לענף לצאת מהמשבר: "על אף הקושי והירידה בהכנסות, אני לא יכול לשכוח את הקולגות שלי מאיטליה, מספרד וממרוקו שמדווחים שהעסקים שלהם מתים בגלל שאנשים מפחדים מהקורונה ולא יוצאים מהבתים. דווקא מהמקום הקשה הזה צריך לאמץ גישה אופטימית יותר כי אני מקווה לטוב – נכון שיש פגיעה רצינית בהכנסות, אך עדיין, מסעדות רבות ברוך השם פתוחות ואני מאמין שעדיף תמיד לראות עסק פתוח ולא עסק סגור. אני מרגיש שיש לי אחריות לשדר אופטימיות שמהר מאוד עוברת אל העובדים והמשפחות שמתפרנסות מהמסעדה, וכמובן גם ללקוחות".

עם זאת, לוי מציין כי נדרשים צעדים נוספים מצד הממשלה: "כמובן שהגישה שלי לא גורעת מזה שאני מאוד מאוכזב מניהול המשבר בפן הכלכלי ושיש עוד הרבה מה לעשות".

כמו מה למשל?
"קדם כל, ברמה העירונית – אני חושב שהאגף לקידום עסקים בעירייה ומשה ליאון בפרט דואגים לבעלי העסקים. ראש העיר בעצמו קרא לנו לפגישה לפני כחודש וחצי, ואישר פתיחה של מדרחובים בערב והוצאת שולחנות, מה שמאוד עזר. ועדיין, תמיד יש מה לעשות – למשל בדברים שקשורים לתשלומי שכירות", מדגיש לוי ומכוון את האחריות על הממשלה – "אני חושב שהממשלה צריכה להתערב בנושא השכירויות, באמצעות קידום מתווה של חלוקה הוגנת כלפי משכירים ושוכרים. לא ייתכן שבעלי עסקים ישלמו שכירות כרגיל כשיש פגיעה גדולה בהכנסות".


אבי לוי (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)

אבי לוי (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)


"חשוב גם לסייע לנפגעים המרכזיים מהמשבר – העסקים החדשים, שלבי יוצא אליהם", אומר לוי בכאב. "אני חוויתי באופן אישי את תקופת הסכינאות בירושלים. כמעט נאלצתי לסגור את המסעדה והחזקנו אותה בשיניים. כיום המסעדה פועלת כמעט עשור, והיא מאוד יציבה, אבל יש עסקים חדשים שלא הצליחו לייצר מצב שבו הם יכולים להתבסס על יציבות כלכלית, והממשלה צריכה לייצר מתווה שיוכל להציל אותם".

לוי מוסיף ומסכם את התקופה האחרונה בנימה החיובית שמלווה אותו בימים אלו: "אני מאמין שעל אף הקושי חשוב לשדר בתור בעל עסק אופטימיות – זו הדרך שלי ואני מאוד מאמין בה. אני מאמין שיש אלוהים שמנחה אותנו, שהוא יכוון אותנו למקום בטוח ושכל זה ייגמר בקרוב. אנחנו עם חזק מאוד, ואם יש עיר בעולם שידעה מכאובים, מכשולים ותקופות קשות זו ללא ספק ירושלים. חשוב לי להודות מקרב לב", אומר לוי בהתרגשות, "לכל האנשים שמגיעים מכל קצוות הארץ, ובמיוחד מירושלים, כדי לתמוך בענף המסעדנות בעיר".



ויש גם מתכון לשבת – חריימה של השף אבי לוי

לוקחים דג טרי בלבד – ניתן לעבוד עם לוקוס, פרידה, דניס, ואפילו סלמון.

  • חותכים עגבניות שרי לחצאים
  • חותכים שיני שום לחצאים לאורך
  • חותכים פלפל חריף לחצאים לאורך
  • מגרדים 2 עגבניות אדומות
  • קולפים 2 לימונים וחותכים לפלחים
  • מתחילים בטיגון של השום בשמן קנולה עד להזהבה
  • מוסיפים את עגבניות השרי ואת הפלפלים החריפים ומטגנים יחד
  • מוסיפים כף אחת של עריסה וזורקים פנימה את פרוסות הלימון
  • מתבלים ב: מעט קימל, מעט כמון, מלח, מעט כורכום, 2 כפות של לימון סחוט טרי
  • מכניסים פנימה את העגבניות המגורדות  והמון המון כוסברה טרייה
  • ניתן להוסיף גרגירי חומוס לתבשיל
  • מבשלים 35 דקות על חום נמוך במכסה סגור .
  • את הדגים מתבלים במעט מלח ומעט לימון ומכניסים לסיר, מבשלים עוד 20 דקות כשהדג בפנים.

בתיאבון ושבת שלום!


החריימה של השף אבי לוי (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

החריימה של השף אבי לוי (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבי שהיה לך פרנסה בשפע בריאות והצלחה בכל אוהב אותך אדם מיוחד ומקסים שתמיד תצליח.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר