רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

טרם ההכרעה הסופית – עיריית ירושלים מעלה הילוך בתוכנית הבנייה ברכס לבן

בעוד כחודש צפויה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה להכריע האם ברכס לבן תיבנה שכונה חדשה או שאתר הטבע העירוני יישמר - בינתיים, עיריית ירושלים לא מבזבזת זמן ויוצאת במכרז להקמת 5,300 יחידות דיור חדשות

פורסם בתאריך: 19.8.20 07:00

‏הקרב האחרון של הירוקים נגד הבנייה ברכס לבן: אחרי אלפי התנגדויות ולא מעט עתירות לבג"ץ – בעוד כחודש, 13.9, צפויה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לפרסם את הכרעתה. זה לא מפריע לעיריית ירושלים לקדם את התוכנית – השבוע יצא המכרז להקמת השכונה החדשה, שתכלול כ-5,300 דירות חדשות.

לפי המכרז שפורסם השבוע על ידי החברה העירונית מוריה נכתב כי "בכפוף להשלמת ההתקשרות עם רמ"י, מוריה עתידה לבצע עבורה ועבור עיריית ירושלים, עבודות פיתוח לצורך הקמת שכונת מגורים חדשה במורדות הדרומיים של רכס לבן בדרום העיר ירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר" שטח התוכנית מתפרס על 840 דונם והיא מציעה הקמת שכונת מגורים חדשה ובה כ-5,000 דירות וכ-300 יחידות דיור מוגן. הדירות ייבנו במבנים של 12-5 קומות. שטח התוכנית, כידוע, הוא מיוער והוא ממוקם בין המושבים אורה ועמינדב ושכונת קרית מנחם. ארגוני הירוקים ופעילים נוספים הגישו אלפי התנגדויות לתוכנית. כאמור, בעוד פחות מחודש צפויה להתקבל הכרעה סופית בתוכנית.

נעמי צור, יו"ר שדולת ירושלים בת-קיימא, מוסרת כי "שדולת ירושלים בת-קיימא תוהה למה חברת מוריה הוציאה מכרז לניהול תכנון מפורט וביצוע תכנית רכס לבן, כאשר בעוד חודש תתכנס ועדת הערר של המועצה הארצית, כדי לדון בראיות המשמעותיות של המתנגדים. התחושה היא שלאורך הדרך העגלה רצה לפני הסוסים, אבל המקרה הזה מעורר דאגה ציבורית אמיתית. אסור לנו, כנציגי שכונות, ארגונים, עסקים ומוסדות השכלה גבוהה לשתוק מול התנהלות כזו".

חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ), שמתנגדת אף היא לתוכנית, מציינת: "הופתעתי לראות ואז לקרוא את המכרז שהוציאה החברה על הבנייה ברכס לבן. התכנית עדיין בתהליך של ערעור ויותר מזה, חלק ממנה איננה נמצאת בכלל בתחום של ירושלים אלא במטה יהודה. כחברה במועצת העיר, הדבר נראה לי לא נכון וברצוני להביע את התנגדותי לכך. ממש בימים אלה יצא פסק דין על התנהלות לא תקינה של גופים עירוניים כאשר הם מיהרו לקדם פרויקטים ללא מיצוי הליכים – הכוונה היא לקו הכחול בעמק רפאים – וצר לי שגם כאן נראה לי שנפלה טעות. אני מקווה שהמכרז יבוטל או יידחה עד שתתקבל החלטה בנושא".

יו"ר האופוזיציה העירונית עופר ברקוביץ (התעוררות) מוסיף ומוסר: "לא יעלה על הדעת שבזמן שרשויות התכנון עוסקות בערר בנוגע לתוכנית רכס לבן העירייה מקדמת מכרז לקידום התוכנית. רכס לבן הוא שטח ערכי ביותר, שלאור השינויים במדיניות הבנייה בעיר לאורך צערי רכבת קלה, ניתן למנוע את הפגיעה בו. הוא חשוב לכלל המגזרים והקבוצות, המעיינות הם חוף הים של ירושלים. חוקיות הפעולה הזו מוטלת בספק גם כן. נמשיך להיאבק לשינוי התוכנית".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "בתאום מול רמ"י ועיריית ירושלים, חברת מוריה מוציאה מכרז לאיתור מנהל פרויקט שייערך לטפל בכלל ההיבטים של מתחם רכס לבן, לרבות ההליכים המשפטיים והיבטים נוספים רלוונטיים בשלב זה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. איתן הלוי

    לא תשאירו פינה אחת יפה בעיר הזאת? כל ראש עיר חדש שמגיע רוצה להראות של מי יותר גדול כלך לך לרחרח במקומות אחרים, תשאיר משהו גם לדור הבא

  2. נעמה לוי

    גם עיריית ירושלים צריכה לחשוב קדימה.נכון שהערייה רוצה לקדם את התכנית להתחדשות עירונית ורכבת הקלה,וטוב שכך,אבל על הדרך כדאי לשמר גם פארקים,מעיינות,איים ירוקים בעיר.אפילו אם צריך לבנות קצת יותר לגובה,שווה לדלל את הקרקע ולהשאיר מקומות פנויים.הרי זה כל הרעיון שמסתתר מאחורי התחדשות עירונית.מדובר באיכות ולא רק בכמות.אם זו תהייה החשיבה תימצא הדרך והפיתרונות.

  3. נוני

    מי שיקנה דירה על חורבות אחד היערות ואיזור מעיינות מהיפים בארץ שלא יתפלא שנתנקם בו בדרכים יצירתיות ועל נקבלנים אין מה לדבר

  4. ירושלמית ללא נכס

    עופר ברקוביץ -אתה יכול לשכוח מהצבעה של צעירים. מסתבר שמשה ליאון הרבה יותר מתאים ממך.
    ירושלים לא לעשירים בלבד!

  5. ד

    מה עם הרכס של ארמון הנציב לא פחות מ6 מלונות יבנו שם עם כל הראש וזיהום שכרך בכך…סיוט

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר