צעדת ירושלים (צילום: אלטרנטיבה 1)
צעדת ירושלים (צילום: אלטרנטיבה 1)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | צעדת ירושלים – אטרקציה של אהבת חינם לכל המשפחה

כשבחדשות בולטות הידיעות על גילויי אנטישמיות בעולם - זה הזמן לצאת עם כל המשפחה לצעדת ירושלים, שבה משלחות מרחבי העולם יחלקו לכם אהבה בחינם. תהנו ותבלו, חג שמח

פורסם בתאריך: 16.10.19 13:41

חג סוכות שמח לכולם!

בתקווה שהסופה בימים האחרונים לא העבירה את החג שלכם לקנזס יחד עם דורותי וחבורתה, אתם בטח כאן ומחפשים תעסוקה ופעילות עם הילדים. זה בדיוק הזמן לפנות יומן למחר, יום חמישי ולהתארגן על צעדת ירושלים המסורתית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אצלנו הציפייה בסוכות, יותר מהחג, יותר מהקישוטים, יותר מהסוכה, זאת הציפייה לצעדה היפה ומלאת האהבה הזאת.

הילדים ממש מתרגשים לקראתה, ומעלים חוויות וזיכרונות משנה שעברה, בציפייה לשנה שמגיעה. גם אנחנו מחכים לה. יש משהו מחמם לב כל כך בשיירות הצבעוניות מלאות השירה, הריקודים והשמחה ובעיקר באהבה המוקרנת מכל התהלוכה הזאת.

ראשית, אנשי התעשייה הישראלית – מקומות עבודה ותיקים, אנשי קיבוצים, כל שורשיה של מדינת ישראל, מתהדרים בצבעי כחול ולבן, בפטריוטיות ובשירי ארץ ישראל. יש משהו מרגש כל כך במראה הזה של בוגרי ובוגרות ארצנו צועדים למען עיר הבירה של מדינתנו הקטנה.

אחריהם קבוצות-קבוצות של מדינות מכל העולם. אנשים אוהבי ישראל מכל היבשות ומכל המדינות, שאוהבים את ארץ ישראל משורש נשמתם. עוברים בלבושם המסורתי, עם דמעות של התרגשות בעיניים ומברכים את כולם בשלום ובאהבה. מספרים כמה הם אוהבים אותנו ואת ארצנו הקטנה, בעודם מפזרים דגלים ממדינתם וברכות בשפתם. הם לוחצים את ידי הקהל, מחבקים, וההתרגשות האמתית שלהם כלפי המעמד לא יכולה להשאיר אף אדם אדיש בקהל.


צעדת ירושלים, חול המועד סוכות 2017 (צילום: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)


הרגשות האלו, בשילוב הססגוניות של בגדיהם המסורתיים, צבעי מולדתם, המקצבים שלהם, הריחות, השפות, בהרמוניה מטורפת של אהבה אין סופית כלפינו, מספקת מנת חיזוק עצומה לידיעה שיש מי שרואה אותנו באמת בעולם, מעבר לפוליטיקה, מעבר לתעמולה, מעבר לשנאה חסרת בסיס, שלא לומר אנטישמית, הנמצאת לצערנו רוב הזמן בכותרות.

צעדת ירושלים היא ההוכחה שיש בנו אהבה והיא תנצח! ולכן כל כך כיף להגיע ולצפות בה כל שנה מחדש – אנו משרישים את המסורת לילדינו, שיראו את האנשים האמיתיים ששולטים ברגשות, שיראו את בני האדם שמולם.


צעדת ירושלים (צילום: אביעד תבל)

צעדת ירושלים (צילום: אביעד תבל)


אז גם אם אתם בוחרים לצעוד בבוקר, וגם אם אתם הולכים להפנינג בגן סאקר, אל תוותרו על הצעדה אחר הצהריים במרכז העיר, היא האטרקציה האמיתית בעיני.

המשך חג יבש ושמח, מלא במשפחה, שמחה והמון אהבת חינם לכל אדם בעיר, בארץ ובעולם באשר הוא אדם.

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר