עושה את כל העיר - ג'ימבו ג'יי (צילום: אביתר רוזנברג)
עושה את כל העיר - ג'ימבו ג'יי (צילום: אביתר רוזנברג)

"אני אוהב מאוד להופיע בירושלים וההופעות שלי בעיר מאוד מוצלחות"

תכירו - ג'מבו ג'יי, הראפר שעושה את כל העיר

פורסם בתאריך: 2.7.17 13:10

שעת לילה מאוחרת, הצוללת הצהובה. בחור צעיר עולה לבמה, במבט ראשון הוא נראה חנון, אך ברגע שהוא פותח את הפה כבר ברור לכולם, ראפר חדש נולד.

 

השם הוא עומר הברון, בן 32, ילד טוב רחובות, אבל אתם מכירים אותו בשם ג'ימבו ג'יי וירושלים, לדבריו, הפכה לסוג של בית אמנותי עבורו.

 

"הפעם הראשונה שהופעתי לבד על הבמה תחת השם ג'ימבו ג'יי היתה בירושלים", הוא נזכר בהופעת הבכורה שלו כראפר, אי שם בשנת 2013, אז הוא השתתף במופע הפואטרי סלאם שארגן תיאטרון האינקובטור הירושלמי, שהיה מופע הפואטרי סלאם הראשון שהתקיים בישראל.

"היו אז באולם רק 40 איש", מוסיף ג'ימבו ג'יי, "אבל הקהל הירושלמי היה חם ועודד בהתלהבות. התגובות היו מאוד חיוביות ואחרי ההופעה אנשים באו ודיברו איתי. זה נתן לי את ההרגשה שאני טוב במה שאני עושה ושאני יכול להצליח. מאז, תיאטרון האינקובטור הוא הבית שלי ואני מופיע בו שש-שבע פעמים בחודש".

ג'ימבו ג'יי, אם עדיין לא הבנתם, מאוהב בירושלים ויש לו רק מילים חמות על העיר ועל הסצנה המוזיקלית תרבותית שחיה ובועטת בה. "סצנת הראפ בירושלים מאוד ותיקה", הוא מדגיש ומוסיף ש"יש הרבה ראפרים שיצאו מירושלים ומזוהים איתה, הדג נחש, נתי חסיד, סגול 59 והרשימה עוד ארוכה. בכלל, חיי הלילה בירושלים התעשרו מאוד, בארבע השנים שאני מופיע בעיר קרו ועוד קורים בה הרבה דברים. מבחינתי האישית, אני אוהב מאוד להופיע בירושלים וההופעות שלי בעיר מאוד מוצלחות, גם כי הקהל הירושלמי בקיא ביצירה שלנו וגם כי מאוד מכבדים פה אמנים".

לדבריו, "אני אוהב אחרי הופעה לצאת החוצה ולפגוש את הקהל, כי מעניין לשמוע איך היה ובכלל כיף לפגוש את האנשים. הייתי שמח להגיד שכל הירושלמים הם מושלמים, אבל אני עוד לא מכיר את כולם".

 

בעוד כחודש יושק אלבום הבכורה של ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא – "בואו לפני" שמו. "האלבום מבוסס על עיבוד ראפ לטקסטים שהקראתי במשך השנים במופעי פואטרי סלאם ותחרויות שירה", הוא מספר בגאווה. "אני חושב שהתוצאה הסופית היא ראפ אינטליגנטי יותר. השירים הם אוטוביוגרפיים. למשל השיר "עשיתי" – אני עשיתי צבא, אני עשיתי את הודו, אני עשיתי סמים ואני הלכתי בתלם לפרקים ארוכים בחיים שלי. השיר מאיר לטעמי נרטיב ישראלי קלאסי, וחשוב לי להדגיש שאני לא מתנשא עליו אלא אני חלק ממנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר