סודו של הענק (צילום: פרטי)
סודו של הענק (צילום: פרטי)

שרלוק הולמס גרסת ירושלים: סיגל קליין בחדרי בריחה בעיר

הטרנד הלוהט של חדרי הבילוש הוא אמנם לא זול, אבל בהחלט מהווה בילוי מעניין, מאתגר ואחר

פורסם בתאריך: 28.2.18 17:12

טרנד חדרי הבריחה שסוחף את המוח הישראלי לא פוסח גם על משפחת קליין, אז החלטנו להיות בלשים לרגע – שרלוק הולמס ירושלמים – והזמנו שני חדרי בריחה מתוך לא מעט היצע שישנו בעיר. גילינו כי מדובר באקשן סוחף ומרתק, וכל חדר בריחה שונה לגמרי מהאחר, כך שחוויה שונה ומיוחדת מזדמנת בכל פעם מחדש.

ואם במקרה נחתתם כרגע מהירח ולא שמעתם על הטרנד הלוהט, אז חדר בריחה הוא בעצם משחק הרפתקאות, שבו אתם ננעלים בחלל מסוים עם סיפור נושא, וצריכים להשתמש בחפצים שונים הפזורים בחדר, כדי לפתור משימות, חידות ורמזים, שמובילים בסופו של דבר להימלטות מן החדר. בקיצור המטרה היא לצאת מהחדר בזמן הקצר ביותר. וזה לא הכי פשוט.

 

סיקרט רום סודו של הענק (צילום: ארנון בוסאני)

סיקרט רום סודו של הענק (צילום: ארנון בוסאני)

אחרי שמצאנו זמן להתפנות מכל מטלות החיים, הגיעה משפחת האסקייפרים לחדר הבריחה הראשון – "סודו של הענק" בנחלת שבעה.

אומרים שהפעם הראשונה תמיד נשארת בזיכרון, וזה נכון גם כאן, עבר כבר זמן מה ודיירי הבית לא מפסיקים להזכיר את החוויה. נטשנו את רחוב יואל סלומון ההומה לטובת סמטה שוממת עם דלת ברזל גדולה, אותה פתח בחור מוזר במקצת, שהוביל אותנו לגרם מדרגות צר, אבל רגע… זה עדיין לא חדר הבריחה. מסתבר שרבים מהחדרים הללו מצויים בפאתי הרחובות המרכזיים, בכל מיני בתים ומקומות די עזובים, שם ניתן לשכור שטח לא קטן ולהפוך אותו לפרויקט מדליק ויצירתי. אחרי שסיפר לנו את סיפור הכיסוי, אודות ענק מרושע שעלול להגיע הביתה בכל רגע, ועלינו להספיק לברוח מהבית לפני שיגיע, נכנסנו לחדר חשוך לגמרי, ומשם אפשר לומר שנסחפנו להרפתקה מרגשת, בה הרגשנו לעיתים אובדי עצות ("אנחנו גרועיסטים… איך פותרים את זה?"), לפעמים גאים בעצמנו ("יו את תותחית, איך גילית"), ולפעמים לא מבינים מה קורה פה בכלל ("לא רוצים רמז, תפסיק לשאול").

 

כן, יש אפשרות לרמזים ברגע שנתקעים, ואם תיקחו רמז כזה, תאכלו את עצמכם איך לא עליתם על זה לבד. בהתאם לסיפור, כל הרהיטים והחפצים בבית היו ענקיים וגדולי ממדים, וסיפקו לנו שעה מטורפת של חידוד חושים. הפעם הראשונה מצחיקה במיוחד, כי לא מבינים בכלל איך זה עובד, מה יש פה ואיך מתחילים, אבל כשמתעשתים מקבלים חוויה ממכרת. התוצאה: 52 דקות, כולל רמז אחד. לא רע בתור מתחילים. ולסיכום, חדר הבריחה "סודו של הענק" הוא חווית אקשן מטורפת, רמה בינונית, שזה אומר לא קל.

 

חדר בריחה מונשיין (צילום: פרטי)

חדר בריחה מונשיין (צילום: פרטי)

החדר הנוסף שבילינו בו הוא "מונשיין" (Moonshine).

הפעם מדובר בסיפור שונה לגמרי, נכנסנו לבר אפלולי, הכולל בירות, משקאות, שולחנות ודלפק בר, שם עלינו לגלות מדוע הבר כל כך פופולרי. מנומש הבית והחיילת המשוחררת נטלו פיקוד, והפעילו אותנו ואת הזאטוט, עם המון משימות והרבה דברים לזכור אבל ההפתעות היו מטורפות ומצחיקות בו זמנית.

חדר בריחה מונשיין (צילום: אורן בן חקון)

חדר בריחה מונשיין (צילום: אורן בן חקון)

 

תחשבו על הסיטואציה – למשך שעה אתם נמצאים במציאות שונה לגמרי מהעולם שלכם, אתם בעצם בלשים הפותרים חידות בכל הסגנונות שתוכלו לחשוב, וגם כאלה שלא חשבתם עליהן, לחשוב מחוץ לקופסא ובעיקר תוך שיתוף פעולה. בילוי נפלא כפעילות משפחתית מאחר ומדובר באתגר שמספק הזדמנות לכל בני הבית להראות במה הם מוכשרים, הזדמנות לפרגן האחד לשני, להסתער יחד על המשימה הבאה, לקבל דעות שונות ולהפעיל מוח ולא רק כוח. אני גאה בהחלט בביצועים של מנומשי הבית, כי בלעדיהם סביר להניח שעד היום הייתי מבלה באחד החדרים.

אנחנו נשבינו בקסם של חדרי הבריחה וללא ספק נלך שוב לחדרים אחרים, למרות שמדובר בבילוי לא זול – 100-80 שקל למשתתף – אבל כזה ששווה את ההשקעה באירועים מיוחדים.

"סודו של הענק". טל' להזמנות 058-457-9797. לאתר "סודו של הענק"
"מונשיין". טל' להזמנות 054-3989789. לאתר "מונשיין"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר