בית הספר למדעים ואומניות בגילה ב' (צילום: גוגל מפות)
בית הספר למדעים ואומניות בגילה ב' (צילום: גוגל מפות)

"לא ניתן לשום מהלך פוליטי למחוק את קהילתנו" – הזעם של הורי בית הספר למדעים בגילה ב'

לאחר שהתבשרו כי חלק ממבנה בית הספר שלהם יועבר לבית ספר בעל צביון דתי, הורי בית הספר למדעים ואומניות יוצאים למאבק בעירייה וטוענים כי "זו קהילה שונה בתכלית מהקהילה שלנו". העירייה בתגובה: "המהלך לא יפגע בפעילות בתי הספר שיפעלו במתחם ובצמיחתם העתידית"

פורסם בתאריך: 3.2.22 14:10

משהו רע עובר על מינהל החינוך בעיריית ירושלים – כאשר שוב עולות טענות מצד הורים לתלמידים על הנחתות אשר קשורות למבני בתי ספר בעיר. הפעם מדובר על הורי בית הספר למדעים ואומניות בגילה ב', אשר התבשרו במהלך השבוע האחרון על כך שחלק ממבנה בית הספר של ילדיהם יועבר לטובת בית ספר בעל צביון דתי מקהילת בית ישראל.

לטענת ההורים, "התוכנית על פי העירייה הוגדרה 'בית ספר מארח בית ספר', אך ללא פנייה או בקשה של המארחים או בעלי ההחלטות הרשמיים, ואף לא נערך שום שיח עם ההורים או הנהלת בית הספר. ההשלכות בנושא רבות וקהילה אחת אינה יכולה להיות מועדפת על פני קהילה אחרת".

ההורים, כך הם טוענים בשיחות עם "כל העיר", נשארו עם שאלות ותהיות רבות:

"האם זה נכון שקהילה ממלכתית פלורליסטית תארח קהילה דתית חרד"לית?; "לא ברור מדוע דווקא אצלנו? הייתכן שמדובר במהלך פוליטי?; "זו קהילה שונה בתכלית מהקהילה שלנו. האם לא נכון להעניק להם מבנה משלהם?; האם נבחנו אפשרויות נוספות לאירוח? שכן קיימים בשכונת גילה מגוון של מבנים אופציונאלים לאירוח, בינהם "בית ספר ארץ הצבי" בעל צביון דתי הדומה לזה של בית ישראל, שכן שיתוף פעולה שכזה יוכל אף לסייע להם בצמיחתם, לאור הקשיים שנפקדו בשנים האחרונות".

בית הספר שאותו רוצה העירייה להכניס למבנה בגילה הוא 'בית ישראל – ממ"ד ניסויי צומח', בית ספר על אזורי שעד כה שכן במבנה בגבעת גונן, שגם עליו – כפי שפורסם ב"כל העיר", יש מחלוקת.

כך או כך, הורי בית הספר למדעים ואומניות בגילה טוענים עוד כי "ותיקי השכונה זוכרים שבעבר התרחשו מקרים דומים בהם קהילה אחת הועדפה על פני קהילה אחרת. בית ספר גילה ד', שקהילתו הליבראלית הוכחדה לטובת קהילת חב"ד השוכנת עד היום במבנה שבסך הכל הסכים לארח קהילה בעלת צביון השונה מצביונם. אנו חוששים מאוד שבשל שיקולים פוליטיים קהילתנו תימחק ונאלץ לעזוב את השכונה".

בפנייה ל"כל העיר" ציינו ההורים כי "תלמידי בית הספר המגיעים מרקעים שונים ותפיסות עולם מגוונות תורמים לכלל הקהילה בשכונה באופן פעיל ומכבד וללא הבחנה בין קבוצות שייכות. פנינו לראש העיר במספר פניות ובקשנו ממנו לבטל את החלטת מנח"י לנכס חלק ממבנה בית הספר, אך טרם התקבל מענה. ביקשנו שימצאו להם פתרון אחר ולא על חשבון ילדינו".

 

 

לסיכום אומרים ההורים כי "אנחנו מזמינים את כולם לבוא ולהצטרף לקהילתנו, קהילה ממלכתית וליברלית שמאמינה בחינוך לערכים ופלורליזם מחשבתי ולא ניתן לשום מהלך פוליטי למחוק את קהילתנו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "'בית ישראל' הינו בית ספר צומח וחדש המיועד לתלמידי הממ"ד המתגוררים בגילה. עד עתה התארח בית הספר במבנה מחוץ לשכונת גילה. בשנת תשפ"ג, ועל מנת להעניק לתלמידי בית הספר מענה בשכונת מגוריהם, יתארח בית הספר בחלק ממבנה המשמש כיום את ביה"ס גילה ב', אשר פועל היום בתפוסה חלקית. המהלך לא יפגע בפעילות בתי הספר שיפעלו במתחם ובצמיחתם העתידית. המבנה יחולק בין שני בתי הספר, תוך יצירת הפרדה בין המוסדות, לרבות כניסה נפרדת. התהליך יערך תוך שיח עם כלל הגורמים הנוגעים לדבר. פגישה עם צוות והורי בית הספר תואמה לימים הקרובים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה בבית ספר

    לתגובת העירייה…
    הגילה יש עוד 3 בית ספר יסודיים העונים על צורך הממד:
    ישנו הממד
    ישנו אריאל המשלב
    וישנו תלי- תיגבור לימודי יהדות…
    אבל את הממלכתי הרגיל מוחקים משכונת גילה באופן גס!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר