נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד החינוך)
השר נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד החינוך)

"אני סומך על אנשי החינוך ומבקש גם מכם לעשות זאת"

נפתלי בנט, שפותח את השנה השלישית כשר חינוך, מסביר למה בעולם החדש, הבלתי נודע והלא צפוי, החליט להעמיד את היזמות כנושא מרכזי בשנת הלימודים הקרובה

פורסם בתאריך: 23.8.17 09:00

ביום חמישי בלילה תעזרו לילדכם לארוז את תיקי בית הספר. תקראו יחד את שם המחנכת, תדברו עם הילדים על החברים לכיתה ועל מה שמחכה להם בבתי הספר בשנה הקרובה. אני בטוח שהיום הראשון ללימודים מביא עימו התרגשות גדולה, יחד עם חששות.

אם יהיה לילדנו טוב, אם הלימודים יהיו מעניינים, אם המצב החברתי יסב נחת, אם בכל בוקר מחכה לכם מאבק לפני היציאה לבית הספר או ההפך. אני מבין אתכם, גם אני מלווה את ארבעת ילדיי למסגרות החינוך.

 



 

זו השנה השלישית שבה אני פותח שנת לימודים כשר חינוך. בשבועות האחרונים שקדנו על הכנת השנה. פגשתי את כל מנהלי בתי הספר בארץ, מצפון ועד דרום. דיברנו על אתגרים, על דילמות בחינוך, על העולם שמשתנה ועל ההשלכות שמגיעות בסוף לכל כיתה, לכל מורה, לכל תלמיד.

פגשתי מנהלים מלאי השראה, שנחושים להעניק לילדכם חינוך מצוין. הם לימדו אותי, גם השנה, שמה שעומד לנגד עיניהם הוא טובת הילד, מידת הסקרנות שלו והרצון להסב לו סביבת למידה שתעניק לו כלים משמעותיים לחיים, יחד עם למידה משמעותית. אני סומך עליהם ומבקש גם מכם לעשות זאת.

מאחורי כל דלת של כיתה עומד או עומדת מורה שמתעוררים בכל יום לאתגר הגדול ביותר מבין כל המקצועות שקיימים. הם יעשו הכל כדי להצית סקרנות בעיני ילדכם, להגן עליהם.

עשינו לא מעט שינויים כדי לאפשר סביבת למידה טובה לילדים, בשנת הלימודים הקרובה יותר מ-1,000 כיתות יהיו קטנות יותר, ובשכבות א׳, ב׳ ו-ג׳ ממוצע הילדים בכיתה יעמוד על 27. לגני הילדים הוספנו 5,112 סייעות, כך שבכל גן יהיו שתיים ולא אחת. אתם יודעים, כמונו, שיחס אישי הוא הכל בחינוך.

מהפכת המתמטיקה ממשיכה, אני מאמין שכל ילד שרוצה להצליח צריך לקבל את הכלים לכך, וזה מה שעשינו. במקומות רבים בארץ לא היו מעולם בוגרי 5 יחידות, ובשנתיים האחרונות מספר הלומדים במגמת 5 יחידות מתמטיקה זינק ליותר מ-16,000 בוגרים ובוגרות. לא כי אנו מלמדים אחרת, פשוט כי אנחנו מאפשרים.


 

 


 

השנה נשים דגש מיוחד על יזמות. שמנו לעצמנו למטרה לפתח אישיות יזמות בקרב התלמידים. היזמות היא שפתו של העולם החדש. העולם משתנה ללא היכר, קצב השינויים ועוצמתם גדולים יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה האנושית. האתגר המוטל עלינו כמערכת חינוך – לחנך לעולם בלתי נודע ולא צפוי – הוא גדול.

דווקא משום כך החינוך ליזמות הוא מפתח לעולם החדש. היזמות היא היכולת של האדם לחדש, להמציא יש מאין. היא מתאימה לעולם החדש כי אין לה תאריך תפוגה והיא אינה תלויות תקופה או מקום. יזמות היא שפה ודרך חשיבה שתמיד תדע להיות רלוונטית. לכן בחרתי בה כנושא מרכזי.

 


נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד החינוך)

(צילום: דוברות משרד החינוך)


 

היזמים של היום מצעידים את העולם קדימה. כל ילד הוא יזם, אחד ממציא משחק, השני מלחין מנגינה, השלישי מתכנת רובוט עם תכונה חדשה והרביעית מעצבת מערכת שעות דיגיטלית. פגשתי מאות יזמים צעירים השנה.

לנו, כהורים, יש משימה: לדחוף את הילדים ליזום ולעשות. לעשות בתנועות הנוער, בקהילה, בחברה, בטכנולוגיה. הם יתרמו לסביבתם ולמדינה, אך בעיקר יתרמו לעצמם. אני מתחייב להשקיע ככל שאוכל השנה כדי להצעיד כל ילדה וילד צעד אחד קדימה בתחום שמעניין אותם. ויחד נצליח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר