ארגז החול בגן לוריא בקטמון (צילום: נינה בן עמי)
ארגז החול בגן לוריא בקטמון (צילום: נינה בן עמי)

הטענות כנגד קייטנת העירייה בגן לוריא בקטמון: טינופת, הזנחה ושתי סייעות על 34 ילדים

בשיחה עם "כל העיר" מתארת אחת האמהות טענות קשות. מינהל קהילתי גינות העיר, שמפעיל את הקייטנה: "בעקבות תלונות ההורים ובקשתנו, אכן בוצעו ניקיון וסדר במקום". מהעירייה נמסר כי "מנח"י עומד בקשר רציף עם ההורים"

פורסם בתאריך: 4.7.19 14:05

ל"כל העיר" הגיעה בימים האחרונים תלונה של אמא לשתי בנות שמשתתפות בקייטנה של העירייה בבית הספר לוריא בקטמון. "כשהגענו לבית ספר לוריא ביום שני הגן היה מטונף ומלא לכלוך בכל מקום", מציינת האם נינה בן עמי ומוסיפה: "וזו עוד לא הבעיה המרכזית: אנחנו לא יכולים להבליג על כך שעל 34 ילדים יש בסך הכל שתי סייעות. לפני הקייטנה הובטח לנו שיהיו שלוש סייעות. בעיה נוספת שבה נתקלנו השבוע היא שהמתקנים באזור שבו הילדים משחקים שבורים ולא מקובעים כפי שצריך. גדר הברזל שמקיפה את החצר שבורה ומשוחררת. זה לא הגיוני".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

"פנינו למינהל קהילתי גינות העיר, שאחראי על הפעלת הקייטנה, וקיבלנו מהם תשובות מזלזלות", ממשיכה בן עמי. "התשובה שלהם הייתה 'אין בעיה, תבטלו את ההרשמה'. אמרנו להם דברים הגיוניים, לא ביקשנו בקשות מיוחדות. ביקשנו שזה יהיה מקום ראוי לבני 4, ושתהיה עוד סייעת כפי שהובטח. בנוסף, פנינו לעיריית ירושלים והובטח לנו שיבדקו את הנושא. רק התחלנו את חודש יולי, וזה אפילו לא שבוע ראשון של הקייטנה. שילמנו את מיטב כספנו על מנת לדאוג לילדינו לסידור ראוי וזה מה שאנחנו מקבלים?".



בתגובה לפניית "כל העיר" מוסרת עדית רובין, חברת הנהלה במינהל קהילתי גינות העיר, כי "המינהלים הקהילתיים בירושלים עסוקים במשימה גדולה של מתן מעני פנאי למשפחות במהלך שנת הלימודים ובחופשות החגים והקיץ. בקייטנות הקיץ של מינהל קהילתי גינות העיר משתתפים למעלה מ-1,400 ילדי גנים. זו משימה בסדר גודל עירוני. אנו מפעילים מערך מקצועי ויורדים לפרטים הקטנים בכל זירה בה יש תקלות. ככלל, יש אכן אתגר לא פשוט בקייטנות הקיץ, בגין אילוצי תקציב הפרוייקט, והרצון העירוני שלא להגדיל את תשלומי ההורים, נדרש ממוצע משתתפים גבוה יותר בכול גן. כתוצאה מכך נאלצנו לאחד גנים רבים בכול העיר, המציאות הזו מייצרת קשיים גדולים בגנים רבים. כך גם בלוריא. אנו מתייחסים כמובן בכובד ראש לכל בעיה ותלונה, ומבקשים לפתרה בהתאם ליכולותנו. ונשוב ונבחן מול המערכת העירונית את אפשרות פיצול הגנים".



רובין מוסיפה כי "התנאים הפיזיים במקום הם באחריות מנח"י. ובעקבות תלונות ההורים ובקשתנו, אכן בוצעו נקיון וסדר במקום. בשל האיחוד דאג המינהל לתגבר באשת צוות נוספת כך שאת הגן מלוות בסך הכל שלוש נשות צוות, תוך חלוקת תפקידים ברורה ביניהן. אין זה נכון כי מדובר בגילאים שונים. בשני הגנים שאוחדו מדובר באותה קבוצת גיל. למרות זאת, בשל בקשת ההורים אישר המינהל את איחוד מסגרת גן בן זכאי 58 עם גן אחר הכולל מספר קטן יותר של ילדים, זאת החל מיום ראשון הקרוב. אנו מזמינים את ההורים להמשיך ולפנות אלינו בכל עניין ובעיה במטרה להמשיך ולספק שרות טוב הן להורים והן לילדים".


חצר המשחקים בגן לוריא (צילום: נינה בן עמי)

חצר המשחקים בגן לוריא (צילום: נינה בן עמי)


חצר המשחקים בגן לוריא (צילום: נינה בן עמי)

חצר המשחקים בגן לוריא (צילום: נינה בן עמי)


מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה טיפלה בנושא ניקיון בית ספר לוריא עוד ביום הראשון לקייטנה. לקייטנה בגן ברחוב בן זכאי נרשמו מספר מועט של תלמידים, דבר שאיננו מאפשר פתיחת מסגרת, ולצהרון מספר מועט עוד יותר. לפנים משורת הדין, ומתוך היענות לבקשות ההורים, אישרה העירייה את קיום מסגרת הקייטנה בבוקר במבנה בבן זכאי. באם ההורים מעוניינים בהארכת הקייטנה גם למחזור ב' (הכולל 8 ימים בסוף יולי), וכן בקיום צהרון, ישנה אפשרות של קיום המסגרת בתוך מבנה ביה"ס לוריא. מנח"י עומד בקשר רציף עם ההורים וישמח לסייע להם בפתרון, על אף מגבלת מספר הילדים הנמוך הרשום לקייטנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר