רות פון שטראוס בדרום צרפת (צילום: ביאנקה פיורי)
רות פון שטראוס בדרום צרפת (צילום: ביאנקה פיורי)

סיפור אהבה דרום צרפתי

מזל טיילה בדרום צרפת וחזרה מאוהבת (וגם עם מתכון לפלאן שמפיניון פרובנסיאלי)

פורסם בתאריך: 30.3.19 20:38

בונז'ור, וברוכים גבירותיי ורבותיי לסיכום הרומן שלי עם צרפת, ליתר דיוק עם דרום צרפת.

בשבוע שעבר התברכתי (שוב) בהזדמנות לטייל מחוץ לגבולות איטליה, על מנת להיחשף לתרבות שונה משלי ולחוות אותה על שלל גווניה. המסלול כאמור התחיל בניס (ניצה באיטלקית), עיר בדרום צרפת אשר ממוקמת בין מרסיי לג'נובה. למרבה הצער לא ביליתי בה מעבר לשעתיים, אך בזמן הקצוב שניתן לי שם לגמרי יכולתי להבין למה היא עיר נופש לרבים מאיתנו. החוף, השיק של הבוטיקים והשילוב האיטלקי-צרפתי בין אם זה באוכל ובין אם זה במנעד האוכלוסיה, זהו פשוט הלוקיישן המושלם לחופשה ספונטנית או מפלט לסוף השבוע.



בניס שתיתי את המרטיני הראשון שלי. בואו נדבר על זה לרגע. איפה הייתי כל חיי הבוגרים? למה לא שתיתי את זה עד עכשיו ותמיד בחרתי בנגרוני המוכר או בקובה ליברה? בכל מקרה, מניס המשכנו הלאה לפרובנס, בנסיעה שפשוט הנוף בה קרוץ מגלויה או מסרט צרפתי ישן וטוב, רק שהפעם זה היה הדבר האמיתי.


פרובנס (צילום: רות פון שטראוס)

פרובנס (צילום: רות פון שטראוס)


סיפור האהבה שלי עם צרפת התחיל דווקא מעולם הקולנוע, אני מעריצה גדולה של קולנוע צרפתי – זו עובדה ידועה, אך מעבר לז'אנר הזה יש סרט אחד שלא מפסיק להשפיע עלי והרי זה, "ג'ולי וג'וליה" אשר מבוסס על שני סיפורים אמיתיים. האחד מהם הוא על סיפור חייה של ג'וליה צ'יילד שהיא מקור השראה גדול בחיי, והיא אחת הסיבות שאני נמצאת איפה שאני היום. מי מכם שראה את הסרט או אוחז באחד מספרי הבישול שלה יודע שאהבתה לחמאה היא גדולה מאין כמותה, ובכן, גם שלי. חמאה צרפתית ומאפים הם אחת מהסיבות שבחרתי דווקא בצרפת, זה אולי הבחירה הכי נהנתנית שעשיתי מאודי, אבל אני דוגלת באמרה "אתה חי רק פעם אחת", וללא ספק שבחרתי נכון! הצרפתים פשוט עושים את זה טוב יותר, כל כך טוב שלא ברור לי איך הם חיים מעל גיל חמישים בלי למות מאוטם שריר הלב עם כל האוכל וכמויות היין.




שגרה פרובנסיאלית (צילום: רות פון שטראוס)

שגרה פרובנסיאלית (צילום: רות פון שטראוס)


ואם לא נפלה לכם הלסת עד עכשיו אז הרשו לי לספר לכם מבלי שתקללו אותי בלב על השיא של הטיול.

שאטונף-דו-פאפ. הלא הוא אזור היין היותר יוקרתי ומוצלח שיש ליקום להציע. שלושה ימים שהתארחנו שם ולגמנו מעל ומעבר ממה שאי פעם דמיינתי שאוכל להכיל (20 טעימות ביום לפחות). ההיכרות שלי עם יינות משאטונף-דו-פאפ היא עוד מימי במסעדות "מחניודה" ו"יודל'ה", אז אני רואה בטיול הזה כסגירת מעגל בין אם בפן האישי שרוצה לחיות את חייה של ג'וליה צ'יילד, ובין אם זה בפן המקצועי ועולם הגסטרונומיה, שרק צומח ומבשיל בי בערך משלהי 2014 כ"מזל" שאתם לומדים להכיר מכתבה לכתבה.


שאטונף דו פאפ (צילום: רות פון שטראוס)

שאטונף דו פאפ (צילום: רות פון שטראוס)


זו הפסקה בה אני אמורה להשוות בין צרפת לאיטליה, או בין צרפת לישראל, ולהגיד כמה יופי שם או פה יותר טוב או פחות טוב, אז לא. צרפת לימדה אותי ענווה ופשטות, איך אפשר לשאוף לסיפוק והנאה מהדברים הכי קטנים כמו משחק פטאנק אחרי הצהריים עם המקומיים או פשוט באגט עם חמאה לצד כוס רוזה. זה לא שאין לי את ההנאות האלו כאן באיטליה, פשוט לפעמים צריך לדעת איך לצאת מהמוכר והטוב כדי להתגעגע אליו, וללא ספק אני אשנה פאזה ולא אקח יותר את השהות הקצרה שנותרה לי כאן בברה כמובן מאליה ואמצה אותה מעל למצופה.


רוזה, בלי פילטר (צילום: רות פון שטראוס)

רוזה, בלי פילטר (צילום: רות פון שטראוס)


אם כבר בהנאות עסקינן ודיאטות והזנחתן, הנה לכם מתכון לפלאן פטריות שידהים אתכם כמה הוא פשוט וטעים שתתאמנו עליו מעכשיו ועד חג השבועות:

מתכון מאת ביאנקה פיורי ורות פון שטראוס.

פלאן שמפיניון פרובנסיאלי

מצרכים:
3 ביצים
600 גרם פטריות שמפניון
300 מ"ל חלב
60 מ"ל שמנת לבישול
קמח (00) 90 גרם
50 גרם חמאה
מלח 5 גרם
שן שום גדולה
שמן זית 35 גרם
לפי הטעם: פלפל שחור גרוס, מלח
מעט טימין ואורגנו טרי
2 כפות גרעיני חמנייה
תבנית מאפינס


פלאן שמפניון (צילום: צילום: רות פון שטראוס)

פלאן שמפניון (צילום: צילום: רות פון שטראוס)


אופן הכנה:
ראשית, לשם הנוחות הכינו מראש שתי קערות אשר באחת יהיו החלבונים ובשנייה החלמונים, בצלוחית קטנה הפרידו את הגבעולים מן הטימין והאורגנו והשאירו לכם רק את העלים וחממו את התנור ל160 מעלות.

יש לנקות את הפטריות ולקצוץ אותן לקוביות קטנות עד בינוניות, כולל ה'רגליים' שלהן. במחבת עם מעט שמן זית יש לטגנן עד להשחמה, על מנת שישחימו היטב מומלץ לעשות זאת בשתי נגלות ולא הכל בבת אחת. בעת הטיגון הוסיפו חצי שן שום (חצי לכל נגלה) ובסוף הטיגון הוציאו את השום, לא ניעזר בו יותר.

בסיר בינוני ממיסים חמאה על להבה נמוכה, מוסיפים לאט את הקמח מעל לנפה, מערבבים עד למרקם אחיד ומיד לאחר מכן מוסיפים את החלב והשמנת, מלח ואת החלמונים, בוחשים ומניחים לצינון קל. יש להוסיף כעת את הפטריות ולאחד יחד עם חלבונים מוקצפים (הקציפו אותם היטב!), בשלב זה יש להוסיף את העשבי תיבול וגרעיני החמנייה לתערובת.

את תבנית המאפינס שלנו יש לשמן עם מעט שמן זית ובעזרת מצקת למלא שני שליש כל אחד. כעת כל מה שנשאר זה להכניס את התבנית לתנור למשך 45 דקות, לאחר מכן יש לכבות את התנור ולהשאיר את את התבנית בפנים למשך 3 דקות נוספות ורק אז להוציא את הפלאן.

בון אפטיט!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר