ישראל חרוש (צילום: פרטי)
ישראל חרוש (צילום: פרטי)

משבר כלי למנטור: הסיפור המדהים של ישראל חרוש ממעלה אדומים שעבר כריתת רגל

ישראל חרוש ממעלה אדומים סבל תקופה ארוכה מכאבים ברגל, עד שהצוותים הרפואיים במכבי אבחנו קריש דם מסוכן ברגלו; לאחר שנאלץ לכרות את רגלו הוא חווה תקופה קשה של התמכרות למשככי כאבים והצטרף לתוכנית "שיקום אישי" במרפאה; כיום הוא מרצה על הדרך שעבר: "הבנתי שהייעוד החדש שלי הוא לעזור לאנשים במצבי לעבור את המשבר הזה"

פורסם בתאריך: 16.5.19 12:08

עד לפני שנתיים הרגיש ישראל חרוש, תושב מעלה אדומים, נשוי ואב לשלוש בנות, שיש לו הכל: משפחה, חברים, עסק, עד שרגלו החלה לכאוב וחייו התהפכו. "אף רופא שניגשתי אליו לא מצא את הבעיה, והזמן חלף והכאבים נמשכו".

"שנה שלמה נטלתי תרופות נגד כאבים ובעיקר מורפיום. לילות שלמים ישבתי בסלון וצרחתי מכאבים, המתנתי לבוא השחר ולפעמים כבר ייחלתי למותי, מתאר חרוש, "אך אף אחד לא חשב לבדוק את הדבר הכי מתבקש ולשלוח אותי ל-CT כלי דם. בבדיקה פשוטה אחת יכלו לגלות שיש לי קריש דם ולהציל לי את הרגל".



לדבריו, במשך שנה סבל מכאבים עד שהחליט לעבור לקופת חולים מכבי – שם הצוותים הרפואיים אבחנו כי מדובר בקריש דם והצילו את חייו. הוא נאלץ לעבור ניתוח לכריתת חלק מהרגל. "לאחר הניתוח הראשון מצאתי את עצמי שבר כלי, באפיסת כוחות ומכור למורפיום. עדיין עם כאבים. שבתי למיון ואשפזו אותי שוב", הוא מספר. "כעבור שלושה ימים, נאלצתי לעבור כריתה עד אחרי הברך, כי הנמק המשיך להתפשט. זאת היתה המכה הקשה ביותר, כי כל קטוע יודע שההבדל בין כריתה מתחת לברך לבין כריתה מעליה עצומה, השיקום קשה וארוך יותר. נכנסתי למצב נפשי קשה מאוד הייתי שבור, באפיסת כוחות ומכור למורפיום".



"ואז הגיעה מיה, העובדת הסוציאלית ממכבי שליוותה אותי מהמקום הכי נמוך שהייתי בו בחיי ועד שחזרתי לחיים", הוא ממשיך ומספר, "היא התקשרה וביקשה ללוות אותי, ומאותו הרגע כאילו משכה אותי מהתהום. היא עודדה אותי בתהליך הגמילה, דאגה להמון דברים שהם מעבר לתחומי אחריותה גם מעבר לשעות העבודה".


ישראל חרוש בהרצאה (צילום: פרטי)


עו"ס מיה רבקה גרווה, מתוכנית "שיקום אישי" במכבי, מלווה אנשים עם נכויות אורתופדיות ונוירולוגיות בין הגילים 65-20, כאשר הן שמות דגש על הצד הנפשי והרגשי, שמשלב בית החולים, ועד החזרה לעבודה. מלבד התמיכה הרגשית, הן מספקות למטופל סיוע בנושא של מיצוי זכויות, מידע, ביטוח לאומי ועוד.

"יום אחד מיה שאלה אותי אם אני מעוניין להופיע בפני צוות מכבי ולספר את סיפורי, כמובן שהסכמתי", אומר חרוש שבימים אלה מעביר הרצאה – "ללכת עד הסוף", שמטרתה לסייע לאנשים שמתמודדים עם נכות או עם כריתות איברים. "לאחר תהליך הגמילה החלטתי לרוץ עם ההרצאה הזאת ברחבי הארץ ולתת לאנשים תקווה. אנשים שמתמודדים עם נכות או איבוד איבר, עוברים סוג של אבל. אני חושב שכשאדם נמצא בנקודת שפל בחייו, חשוב להעביר לו את המסר שמהמקום הכי נמוך, אפשר רק לעלות ושאסור להיכנע למרות הרצון לוותר".


ישראל חרוש בהרצאה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


"אומרים שחברי אמת מתגלים בנקודות השבר בחיים", מסכם חרוש, "גיליתי מחדש את אשתי ואת בנותי, שהן הרוח הגבית שלי, גיליתי את מיה שליוותה אותי באחת התקופות הקשות שידעתי, אך בעיקר גיליתי מחדש את עצמי והבנתי שהייעוד החדש שלי הוא לעזור לאנשים במצבי לעבור את המשבר הזה. 'ללכת עד הסוף', זה לא רק שם ההרצאה שלי, אלא הנחישות שלי להתמודד עם הקושי ולגבור עליו ואני רוצה להעביר לאחרים את המסר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר