יתוש, נחל זמרי לפסגת זאב (צילומים: US Department of Agriculture, נתי הוכנר)
יתוש, ואדי פסגת זאב (צילומים:US Department of Agriculture, נתי הוכנר)

אזהרה: יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס התגלו בצפון ירושלים

המשרד להגנת הסביבה איתר יתושים נגועים בוואדי שבין נוה יעקב לפסגת זאב ומזהיר מפני התפרצות הנגיף. "עיריית ירושלים נדרשת לבצע ניטור ובמידת הצורך הדברה מיידית". העירייה בתגובה: "לא נמצאו מקורות דגירת זחלי יתושים"

פורסם בתאריך: 4.9.19 12:47

יתושים הנגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס אותרו בימים האחרונים בוואדי שבין שכונת נוה יעקב לפסגת זאב. כך מתריעים במשרד להגנת הסביבה ובמשרד הבריאות. לאור איתור היתושים, דורשים משרדי הממשלה מעיריית ירושלים לבצע מספר פעולות מיידיות, כדי למנוע את התפרצות מחלת קדחת מערב הנילוס.

"עיריית ירושלים נדרשת לעדכן את התושבים, הנופשים והמטיילים באזור, במיוחד אלו השוהים בחוץ בשעות הערב", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. "כמו כן, נדרש ניטור בכל המקורות הפוטנציאליים לדגירת זחלי יתושים; הדברה מיידית אם נמצאה דגירת זחלי או גלמי יתושים בתכשירים המאושרים לשימוש על-ידי המשרד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהודעה שפורסמה על ידי המשרד להגנת הסביבה נמסר כי "בוואדי אל חפי שבין שכונת נווה יעקב לפסגת זאב (מעלה נחל פרת), נמצאו יתושים בוגרים הנגועים בנגיף המחלה. הימצאות יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס מהווה סכנה להתפרצות המחלה, ועל כן יש לבצע פעולות מיידיות שאותן דרש המשרד מעיריית ירושלים".


יתוש - צילום US Department of Agriculture

(צילום:US Department of Agriculture)


יש לציין כי מאז תחילת שנת 2019 התגלו יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס בשמונה רשויות מקומיות ומועצות אזוריות בכל רחבי הארץ: במועצות האזוריות ערבה תיכונה, משגב, שומרון, עמק המעיינות, נחל שורק ועמק יזרעאל; במועצה המקומית בית אריה; וכעת בירושלים. "בעקבות הפריסה הנרחבת בארץ, חוזר וקורא המשרד להגנת הסביבה לכל הרשויות ברחבי הארץ להגביר פעולות להפחתת מפגעי היתושים", נמסר בהודעת המשרד.



במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי "על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לטיפול במפגעי היתושים. בנוסף, כדאי לדעת כי ניתן באמצעים פשוטים יחסית לפעול להפחתת כמות היתושים כגון ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על-ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים במידת הצורך".



במשרד להגנת הסביבה מסבירים כי "מחלת קדחת מערב הנילוס היא מחלה של בעלי חיים המועברת גם לבני אדם (מחלה זואונוטית). נקבת היתוש עלולה להידבק בנגיף קדחת מערב הנילוס במהלך מציצת דם (עקיצה) של עופות נגועים ולהעבירו בעקיצה נוספת לבני אדם. מאחר שלא קיימות תרופות יעילות למחלה ואין חיסון לבני אדם, ומאחר שלא ניתן לחסל את כל מיני עופות הבר והעופות הנודדים המעבירים את המחלה, הדרך העיקרית לצמצום העברת המחלה לאדם היא על ידי מניעת מפגעי יתושים המתרכזת בשני כיוונים עיקריים: איתור וסילוק מקורות מים המאפשרים דגירה של היתושים, והתגוננות מפני עקיצות היתושים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה זיהתה וטיפלה במפגע עוד לפני קבלת הפניה מהמשרד להגנת הסביבה. צוותי העירייה סרקו את הוואדי ולא מצאו מקורות דגירת זחלי יתושים נוספים. ככל הנראה מקור המפגע הוא מפריצת ביוב אקראית במקום. בכל מקום בו ימצא חשש למפגע כזה, הוא יודבר כנדרש. בתוך כך, יחידת ההדברה העירונית עובדת לפי תוכנית מסודרת עם מיפוי ורשימה מדויקת של אתרים עם מקורת דגירה פוטנציאליים שנבדקים ומטופלים אחת לשבוע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר