הר הבית כוננות העיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)
הכוננות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

כוננות שיא בעיר בימי החג: אלפי שוטרות ושוטרים ברחבי העיר

במשטרת ירושלים ובארגוני ההצלה השונים ערוכים בכוחות מתוגברים לקראת ראש השנה. לוחמות ולוחמים יתפרסו במוקדי השונים - בעיר העתיקה, במרכז העיר, בבתי הכנסת ובפארקים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 28.9.19 19:46

חג ראש השנה, יחול ביום ראשון הקרוב, 29.9 עד ליום שלישי 1.10. בימי החג צפויים לבקר צפוי למשוך מאות אלפי מבקרים מהארץ ומחו"ל לאזור העיר העתיקה ולרחבי ירושלים. כמדי חג, ולאור ריבוי המבקרים אשר צפויים לפקוד את העיר, נרשמת כוננות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלחה בעיר, אשר יתפרסו בכוחות מתוגברים כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי, בעיקר באזור הכותל המערבי, בעיר העתיקה ובמוקדי הבילוי בעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כלל כוחות הביטחון וההצלה בעיר יפעלו במהלך ימי החג במתכונת מתוגברת. במשטרת ירושלים יעלו את רמת הכוננות המבצעית – אלפי לוחמות ולוחמי מג"ב, שוטרות ושוטרים יתפרסו ברחבי העיר – במקומות הומי קהל, בהם, במרכזי קניות, בעיר העתיקה, בשווקים, בפארקים, בבתי הכנסת ועוד.

בעוטף ירושלים – מערך האבטחה יעובה למניעת כניסת גורמים עוינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה.

כמו כן, במשטרה קוראים לתושבים לגלות עירנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה – מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך האפליקציה הסלולארית המשטרתית – "100 חירום". מדובר באפליקציה של משטרת ישראל הנגישה להורדה בחינם לכל אזרח ומאפשרת להתקשר עם מוקד החירום המשטרתי, תוך שידור מיקום מדויק על ידי לחיצה על כפתור אחד, ללא צורך בנקיטת פעולות מסורבלות הגוזלות זמן יקר בעתות חירום. במשטרה מדגישים, כי מדובר באמצעי חשוב שביכולתו להציל חיי אדם, כפי שהוכח פעמים רבות ועל כן מומלץ לכל אזרח להוריד מראש את האפליקציה למכשירו הנייד.

במשטרה מציינים מדי שנה כי בערב החג נרשם פוטנציאל גבוה לפריצות לבתים, עקב היעדרות המשפחות שיוצאות לחגוג את החג. לכן, במהלך ערב החג תורגש נוכחות של ניידות משטרה ברחבי שכונות העיר.

להלן ההמלצות למי שיוצא לחגוג את ערב חג ראש השנה מחוץ לבית:

מומלץ להשאיר אור דולק במספר חדרים בתוך הבית ולהשאיר תאורת גינה דולקת בשעות החשיכה; לא להשאיר מפתחות במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה לבית; רצוי להשאיר רדיו דולק בתוך הבית המדמה נוכחות אנשים (לא בעוצמת קול העלולה להפריע לשכנים); במקרה של נסיעה ממושכת- מומלץ לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית ע״מ שיפקחו עין, וכן להשאיר דרכי התקשרות במידת הצורך; כדאי להסתייע בשכן קרוב שיאסוף מכתבים/עיתונים הנערמים בכניסת הבית ועלולים להעיד על היעדרותכם הממושכת; אם בחרתם לשתף באופן פומבי ברשתות החברתיות בדבר החוויות והתמונות בנופש בזמן אמת, מומלץ להגדיר את יכולות הצפייה בשיתופים אלו רק לחברים, ובכל אופן להימנע מהכרזה פומבית אודות היעדרות ממושכת מהבית.

לגבי עומסי התנועה הצפויים בערב החג – מומלץ לצאת מוקדם כדי לא להיתקע בפקקים. רצוי להתעדכן באפליקציית WAZE בדבר עומסים ושיבושים בכבישים.


כוננות משטרתית (צילום: דוברות המשטרה)

כוננות משטרתית (צילום: דוברות המשטרה)



גם במגן דוד אדום ערוכים לראש השנה – כוחות ההצלה יתוגברו בפרמדיקים, בחובשים ובמתנדבים. כמו כן, פריסה מיוחדת של כוחות מד"א תתקיים במוקדי תיירות על מנת לתת מענה מיטבי ומהיר, בייחוד במקומות הומי אדם, בכותל המערבי, פארקים, אתרי הפנינג המוניים ואתרי טיול ופנאי.

בנוסף לכך, עובדי ומתנדבי מד"א שיסבו בערב החג לשולחן החג בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ, יעניקו מענה רפואי מהיר, מקצועי ויעיל לכל קריאה אפשרית במהלך ליל הסדר, ולאורך כל החג. כחלק ממערך הכוננות הנרחב במהלך ימי החג יתפרסו אמבולנסים כוננים, כונני מד״א יהיו במוכנות למענה מהיר על ידי אופנועי מד"א, אופניים חשמליים, בימבולנסים ורכבים פרטיים אשר מצוידים כולם בציוד רפואי.

גם ארגון רפואת החירום איחוד הצלה יתגבר את פעילותו במהלך ראש השנה: מתנדבי הארגון רופאים, פרמדיקים וחובשים, יפעלו במהלך החג בכוננות מוגברת על מנת להתגבר על עומס המקרים והפניות ולהגיע לכל אדם הזקוק לעזרה במהירות. הנהלת הארגון הנחתה את המתנדבים לדאוג שציודם הרפואי יהיה בהישג יד גם בעת שהם מטיילים.


מרכז העיר (צילום: אורן בן-חקון)

מרכז העיר (צילום: אורן בן-חקון)


סיטיפס הרכבת הקלה נערכת להמוני המבקרים לקראת ראש השנה. בסיטיפס מבטיחים כי " תדירות הרכבות תותאם ויתוגבר צוות השירות ויוקמו סוכות בתחנות מרכזיות של הרכבת הקלה".

בסיטיפס ממליצים לרכוש מראש כרטיסי נסיעה הלוך וחזור ומזכירים כי את כרטיסי הנסיעה יש לתקף במכשירים המיועדים לכך, עם הכניסה לרכבת.

כמו כן, השבוע הודיעו בסיטיפס כי כמידי שנה תקים סיטיפס סוכות גדולות ומרווחות בתחנות המרכזיות לשימוש הציבור הרחב. במהלך ימי חול המועד תותאם תדירות הרכבות הקלות לביקושים בימים אלה, כך שהחל מהשעה 09:00 ועד השעה 20:00, תעמוד תדירות הרכבות על שש דקות.

מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד: "אנו שמחים להיערך גם השנה לקראת המוני המבקרים הצפויים להגיע לירושלים במהלך חגי תשרי. תושבי ירושלים והמבקרים בעיר מוזמנים לטייל ברחבי הבירה בנוחות ובקלות ולפקוד את הסוכות שאנו מציבים בסמוך לתחנות מרכזיות של הרכבת הקלה. בשם עובדי הרכבת הקלה אני מאחל לציבור הנוסעים ולכלל תושבי ירושלים חג שמח ונסיעה טובה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר