מחאה - אלימות נגד נשים (צילום: מוריה שוורץ)
המחאה, הבוקר (צילום: מוריה שוורץ)

הרצח המזעזע של מיכל סלה ז"ל: מחאה נגד אלימות כלפי נשים מול הכנסת

בעקבות הרצח המזעזע של מיכל סלה ז"ל - שמצטרף ל-10 מקרי רצח של נשים מתחילת השנה ברחבי הארץ: הבוקר (ג') הגיעו פעילות לוטם וערכו מיצג מחאה מול הכנסת בדרישה לתקצב את התוכנית למניעת אלימות במשפחה: "אנחנו דורשות שהמדינה תגן על בטחון אזרחיותיה"

פורסם בתאריך: 15.10.19 09:00

11 נשים נרצחו מתחילת שנת 2019 ברחבי הארץ לפי החשד על ידי בני זוגן או קרוביהן – משנת 2011 ועד היום נרצחו 165 נשים. למרות הנתונים הקשים, התוכנית הממשלתית למניעת אלימות במשפחה טרם מתוקצבת.

בעקבות הרצח המזעזע של מיכל סלה ז"ל לפני כשבועיים עולה שוב הקריאה לקידום התוכנית, שיכולה למנוע מקרי רצח נשים על ידי בני זוגן וקרוביהן. הבוקר, שלישי, 15.10.19, הגיעו פעילות ארגון לוטם (היחידה ללוחמה בטרור המגדרי) לקרית הממשלה, מול רחבת הכנסת, וערכו מיצג מחאה נגד רצח נשים. במקום נתלו שלטים שעליהם נכתבו שמות הנשים שנרצחו מתחילת השנה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מחאה - אלימות נגד נשים (צילום: לוטם)

המחאה, הבוקר (צילום: לוטם)


מיה ברשישת, מובילת ארגון לוטם, מציינת: "אנחנו דורשות שהתכנית למניעת אלימות במשפחה תתוקצב ותיושם, משמע אנחנו דורשות הקמת מעונות לשיקום וטיפול בגברים מכים. אנחנו דורשות שינוי של נהלי הטיפול המשטרתיים בנשים שסובלות מאלימות כך שהמשטרה תפסיק לזלזל בנו. דורשות תקנים והכשרות לעובדים סוציאליים, שוטרים, ופרקליטים. אנחנו דורשות שהמדינה סוף סוף תקח את החיים שלנו ברצינות, תעשה את תפקידה, ותגן על בטחון אזרחיותיה. 50 אחוזים מהנרצחות התלוננו לפני הרצח למוסדות המדינה. הרצח שלהן יכול היה להימנע. הדם שלהן על הידיים של נבחרי הציבור שלנו, שאשמים בהזנחה פושעת".


מיכל סלה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מיכל סלה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


הרצח של מיכל סלה ז"ל, 32, – עובדת סוציאלית במקצועה, אמא צעירה לתינוקת בת שמונה חודשים – זעזע רבים ורבות. בן זוגה אלירן מלול, 34, חשוד כי דקר למוות את סלה ז"ל באמצעות סכין  – על גופתה נמצאו למעלה מעשר דקירות. בדיון הארכת המעצר בבית משפט השלום טען נציג המשטרה כי "החשוד התעלל ורצח באכזריות". מעצרו הוארך בבית משפט השלום בעיר עד ליום ראשון, 20.10. מלול לא משתף פעולה עם החוקרים.

לאחר הרצח של מיכל סלה ז"ל, אמא צעירה לתינוקת בת שמונה חודשים, פנתה יו"ר נעמת חגית פאר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ בדרישה להתייחס למקרי הרצח כאל מצב חירום". היא קראה במכתבה ליישם את דוחות הוועדה הבין-משרדית לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה: "דמן של קורבנות האלימות זועק", והוסיפה: "לא רק האיומים מצידה של איראן הם הסכנה המיידית שלנו. הסכנה המיידית היא בהתפוררות שירותי הרווחה, בהתמוטטות אכיפת החוק, בהיעדר תכניות ומשאבים לטיפול אמיתי ולמניעת אלימות במשפחה ובאין יישום תוכניות קיימות".

בלוטם מווסיפים ואומרים כי  "בכל יום, בכל שעה, בכל מקום – אנחנו נעמוד לזכרן של אחיותנו שכבר אינן עוד ולצדן של אחיותנו שיכולות להינצל. הדם על הידיים של ממשלת ישראל – שהתחייבה לעשות הכל כדי להגן עלינו, ומותירה אותנו לדמם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר