חדר ניתוח שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
(צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק: בן 19 נפטר מסיבוך של שפעת

הצעיר הגיע אתמול לשערי צדק כשהוא במצב קשה - ללא דופק, כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת; מותו נקבע בבית החולים

פורסם בתאריך: 24.12.19 15:07

צעיר בן 19 מירושלים נפטר ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת – הוא פונה אתמול, שני, למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים כשהוא במצב קשה, ללא דופק. הצעיר עבר פעולות החייאה אולם הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו כעבור כמה שעות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשערי צדק מציינים כי "למרכז הרפואי שערי צדק הגיע אתמול צעיר בן 19 במצב קשה ללא דופק תוך כדי החייאה, ככל הנראה כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת. מבירור המקרה עולה כי הצעיר חולה מספר ימים  וטופל בקהילה".

"אתמול התמוטט ופונה לבית החולים במצב קשה מאוד תוך כדי החייאה לאחר שאיבד סימני חיים באמבולנס", מוסרים בשערי צדק. "רופאי המיון וטיפול נמרץ הצליחו להחזיר את הדופק ומיד חיברו את הצעיר למכשיר ה- ECMO המחליף את פעולת הלב, אולם מצבו הדרדר לאי ספיקת מערכות כללית ולאחר מספר שעות הצעיר נפטר".

משערי צדק נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה", ומוסיפים: "אנו קוראים לציבור להתחסן נגד השפעת".



המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש וחצי, במשרד הבריאות מציינים כי השפעת, כידוע, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף – Influenza. הנגיף תוקף את דרכי הנשימה והמחלה מתבטאת בחום, כאבי גרון, כאבי ראש, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. זוהי מחלה מדבקת מאוד, כאשר התעטשות, שיעול ומגע ידיים לפני כן באף, בפנים או במישהו חולה עלולים להעביר את הנגיפים מאדם לאדם. לכן, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא באמצעות חיסון נגד השפעת.

ממה עשוי החיסון? מדובר למעשה בנגיף המומת. כל החיסונים מומתים ומגיעים במינונים בודדים. אין בו שום דבר מסוכן שיכול לגרום לשפעת. נכון לעונת 2020-2019 צפויים להיות זמינים בישראל תרכיבים מומתים נגד ארבעה זנים, שלפי הערכת ארגון הבריאות העולמי צפויים להיות שכיחים בשנה הקרובה.

למעשה, המומחים הרפואיים ממליצים כי כל תושבי ישראל מגיל חצי שנה צריכים להתחסן. מי שלא יכול להתחסן נגד השפעת – קבוצה מאוד מצומצמת של אנשים; מי שפיתח אלרגיה קשה לחיסון המומת בעבר.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר