ביקור מנהיגים בירושלים, ולדימיר פוטין, מייק פנס (צילומים: דוברות המשטרה, REUTERS, מארק ניימן/לע"מ)
ביקור מנהיגים בירושלים, ולדימיר פוטין, מייק פנס (צילומים: דוברות המשטרה, REUTERS, מארק ניימן/לע"מ)

המצור על ירושלים: היערכות שיא לקראת ביקור מנהיגים מרחבי העולם בעוד עשרה ימים

45 משלחות מרחבי העולם יגיעו להתכנסות פורום השואה בירושלים בימים רביעי וחמישי הבאים (23.1-22.1). בין המנהיגים הבולטים: נשיא רוסיה פוטין וסגן נשיא ארצות הברית פנס. הצפי - 48 שעות של טירוף תחבורתי ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 11.1.20 17:24

תושבי ירושלים שימו לב – בימים רביעי וחמישי הבאים, 23.1-22.1, צפויים ברחבי העיר שיבושי תנועה, חסימות כבישים ובגדול – 48 שעות של טירוף תחבורתי.

הסיבה – הגעתן של 45 משלחות מרחבי העולם להתכנסות פורום השואה הבינלאומי וחניכת האנדרטה לזכר הווטרנים. מדובר על משלחות רמות דרג – 39 ראשי מדינות, 5 בי מלוכה ונציג בכיר של הוותיקן. בין ראשי המדינות שיגיעו לירושלים – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמאייר, הנסיך צ'רלס מבריטניה ועוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לקראת הגעתם הצפויה של המשלחות ישנה היערכות שיא בירושלים של הגורמים הרלוונטיים – בית הנשיא, שהזמין את ראשי המדינות, הממשלה, משטרת ירושלים ועיריית ירושלים.

על פי התוכנית הראשונית, שעל הרחבתה שוקדים בימים אלה במשטרה, צפויים חסימות צירים ברחבי העיר, סגירות לסירוגין של הכניסה והיציאה מירושלים, היערכות ביטחונית רחבת היקף ועוד.

שני אירועי השיא של ביקור המשלחות יהיו חניכת האנדרטה לזכר הוותרנים בגן סאקר ביום רביעי, 22.1, והטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי ביד ושם ביום חמישי, 23.1.

גורמים בעירייה מספרים ל"כל העיר" כי "ההיערכות דומה להיערכות שליוותה את הלוויה של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל לפני שלוש וחצי שנים עם עשרות משלחות בינלאומיות שמגיעות לירושלים. ההבדל המשמעותי הוא שאז מרבית המשלחות הגיעו לעיר ועזבו אותה באותו היום, כאשר בביקור הנוכחי הם נשארים ללון בעיר ומשתתפים בטקסים וכן בארוחת ערב בבית הנשיא".

כאמור, במשטרת ירושלים שוקדים בימים אלה ממש על תוכנית ההיערכות הסופית, אך כבר כעת ניתן לומר בוודאות שסביב הגעתם של המנהיגים הבולטים – נשיא רוסיה פוטין ביום רביעי (22.1) בצהריים, וסגן נשיא ארה"ב פנס ביום חמישי (23.1) בשעות הבוקר – תיסגר הכניסה לירושלים לתנועת כלי רכב, כאשר גורמים המעורים בפרטים מציינים כי "בזמן הנסיעה של המשלחות על צירי הכניסה והיציאה מהעיר התנועה תיסגר ותיפתח לסירוגין".



יצוין כי במהלך ביקור המשלחות ייסגרו לתנועה ואף לחניה רחובות שונים בירושלים, כאשר הפירוט על הסגירות ואיסורי החניה, יפורסמו במהלך השבוע הקרוב. כבר כעת ניתן לומר בוודאות שהתנועה באזור גן סאקר תיסגר לתנועה ביום רביעי אחר הצהריים סביב טקס חניכת האנדרטה לזכר הוותרנים, וכי דרכי הגישה ליד ושם ייחסמו לתנועה ביום חמישי החל משעות הבוקר המוקדמות.

"תושבי ירושלים צריכים להבין שהולך להיות פה משהו לא רגיל", מדגישים גורמים המעורים בפרטים. "אמנם עדיין לא יצאה תוכנית היערכות סופית, אבל חשוב שהתושבים יתכוננו וייערכו בהתאם. במהלך ביקור המשלחות צפויים חסימות, סגירות ופקקים כמעט בכל העיר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שאול ע.

    אם אפשר … נא להכניס למעצר את פוטין, עד שישחרר את נעמה שלנו.

  2. המוכיח בשער

    בזבוז של עשרות מיליונים על פסטיבל השועה ועשרות אלפי ניצולי השואה חיים מתחת לקו העוני.
    לחגיגות יש כסף, לניצולים אין
    רובי, עדיין לא מאוחר.במקום שועי עולם, הזמן לארמונו את ניצולי אושןןיץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר