האירוע המרגש ביד ושם: בחוץ הפגינו חרדים קיצוניים נגד המדינה וצה"ל

קבוצת חרדים קיצוניים הניפה שלטי מחאה באנגלית נגד גיוס חרדיות לצה"ל מול יד ושם - שבו התקיימה התכנסות פורום השואה הבינלאומי בהשתתפות מנהיגים מרחבי העולם

פורסם בתאריך: 23.1.20 18:19

קבוצת חרדים קיצוניים הפגינו מול מוזיאון יד ושם, שבו התקיים האירוע המרגש לציון יום השואה הבינלאומי, בהשתתפות מנהיגים מרחבי העולם.

"ישראל היא הדיקטטורה היחידה בעולם שמגייסת בנות בכוח" – זה הטקסט שנכתב על אחד השלטים שהונף מול יד ושם. החרדים קראו קריאות נגד צה"ל ונגד המדינה והוסיפו קריאה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "שיציל אותם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מחוץ לרחבת יד ושם - חרדים קיצוניים מפגינים (צילום: שלומי הלר)

(צילום: שלומי הלר)


מחוץ לרחבת יד ושם - חרדים קיצוניים מפגינים (צילום: שלומי הלר)

(צילום: שלומי הלר)


במסגרת האירוע היום ביד ושם נשאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא צרפת עמנואל מקרון, הנסיך צ'ארלס מבריטניה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין,אך הנאום הנוגע ללב ביותר היה של נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר.

"ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", כך פתח נשיא גרמניה שטיינמאייר את נאומו בשפה העברית. "זו מתנה ומעשה של חסד לשאת בפניכם דברים כאן ביד ושם ביום זה. כבוד הנשיא ריבלין, משה קנטור הנכבד, רוב תודות על הזמנתכם".

הנשיא שטיינמאייר הוסיף ואמר כי "חשוב לומר זאת כאן גם כן, אלו שביצעו את הפשעים היו גם בני אדם, הם היו גרמנים שרצחו ותכננו לרצוח ואותם רבים אשר יישרו קו בדממה, גם הם היו גרמנים. הרצח המתועש ההמוני של שישה מיליון יהודים זה בעצם הפשע הנורא ביותר בהיסטוריה המודרנית כנגד אנושות. פשע זה בוצע על ידי בני עמי. המלחמה הנוראית אשר גבתה את חייהם של יותר מ-50 מיליון איש היא גם יצאה מתוך ארצי שלי. כיום, 75 שנה אחרי שחרור אושוויץ, אני עומד כאן ניצב מולכם כנשיא גרמניה ואני עומד כאן יש עלי את המסע ההיסטורי הכבד של האשמה".

בין השאר אמר הנשיא ראובן ריבלין: "אנחנו עומדים כאן יחד היום, מלכים, מנהיגים, ראשי מדינות, בבית יד ושם בירושלים, למען נזכור, למען אל נשכח. בשם העם היהודיי וכנשיא מדינת ישראל, אני מודה לכם מעומק הלב, שהגעתם לכאן. תודה על הסולידריות שלכם עם העם היהודי. תודה על המחויבות שלכם לזיכרון השואה. תודה על המחויבות שלכם לאזרחי העולם המאמינים בחירות ובכבוד האדם".

בין הנאומים שולבו קטעי וידאו קצרים בנושא שואה ואנטישמיות וכן קטעים מוזיקליים שבוצעו על ידי תזמורת בין-לאומית בניצוחו של המנצח ולדימיר ספיבקוב ועל ידי מקהלה בין-לאומית. הטקס כלל מעמד הנחת זרים על ידי ראשי המשלחות למרגלות האנדרטה לזכר מרד גטו ורשה.

האירוע הסתיים בשעה זו עושים את דרכם חלק מהמנהיגים לשדה התעופה בן גוריון. כביש 1 נחסם לתנועה לסירוגין.

ביום שישי, 24.1, בשעות הבוקר ייחסם כביש 1 פעם נוספת במקטע זה לכיוון מערב.

סגירת הכביש תתבצע במדורג ולזמן קצוב, זאת בהתאם להתקדמות השיירות לאורך הציר. כמו כן, כביש 443 יוותר פתוח באופן רצוף לכל אורכו לתנועת כלי רכב.

חסימות בתוך העיר ירושלים: עד ליום שישי, 24.1, ייחסמו לסירוגין בפרקי זמן נקודתיים הצירים הבאים:
גינות סחרוב, ויצמן, שדרות הרצל, שדרות רבין, הנשיא השישי, בן צבי, רמב"ן, גרשון אגרון, ז'בוטינסקי, חיים הזז, הרצוג, בצלאל בזק, שמואל בייט, כיכר הולנד, צומת שמואל בייט/שדרות הרצל, מנחם בגין ומחלפים המובילים אליו, צומת רוזמרין/בגין, צומת כיכר פלומר, הנשיא, צומת כיכר פריז, צומת המכס מכיוון שלמה המלך ויצחק קריב, דוד רמז, דרך חברון, דניאל ינובסקי, העסקן.

רחוב דוד המלך יחסם לתנועה באופן הרמטי עד ליום שישי, 24.1.

תושבי הר חומה שימו לב – ביום חמישי משעות הצהריים ועד השעה 21:00, היציאה משכונת הר חומה תיחסם לסירוגין.

צירים חלופיים שיישארו פתוחים ובהם השוטרים יכווינו את התנועה:
רחביה, גבעת שאול-קריית משה, קרית הלאום, רוממה, משכנות הלאום, קרן היסוד, טלביה, קריית שמואל, דרך בר לב, דרך חברון ומנחם בגין לכיוונים דרום וצפון.

המלצות המשטרה לנהגים:
בשל עומסי התנועה הצפויים בעיר, משטרת ישראל ממליצה לציבור לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, האוטובוסים והרכבת הקלה.
יש להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים ולהיות קשובים לעדכונים שיפורסמו מעת לעת בכלי התקשורת.
משטרת ישראל תפרסם כל העת בדבר השינויים בהסדרי התנועה, ותבצע ויסות של התנועה לדרכים חלופיות.
אנו מבקשים מציבור הנהגים לבחור בדרכים חלופיות ולהימנע מלהגיע לאזור בשעות החסימה.
לציבור הנהגים מומלץ להעזר גם באפלקציות הניווט שיעודכנו בזמן אמת.
אנו קוראים לציבור להתעדכן בכל עת בדבר שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110 או בערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר