אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר, הבוקר צילום דוברות עיריית ירושלים
אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר, הבוקר (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

בעקבות הפרסום ב"כל העיר": שטח אנדרטת הזיכרון בגן סאקר נוקה וגודר

לאחר הפרסום אודות ההזנחה בשטח האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד, פעלו עובדי עיריית ירושלים לניקיון האתר וגידורו. העבודות יימשכו בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 2.2.20 14:11

שעות בודדות אחרי הפרסום ב"כל העיר" – עיריית ירושלים ניקתה את שטח האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד שבגן סאקר. הבוקר, ראשון (2.2) הגיעו עובדי אגף התברואה ואגף שפ"ע בעיריית ירושלים לאתר, ניקו את האשפה מסביבו וגידרו את האנדרטה.

מעיריית ירושלים נמסר כי "מתחם האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד כלל שטח טקס והערכות רחב. עם סיום הטקס, החל שלב הפינוי והפירוק של החלק הפנימי שלקח מספר ימים. ביום חמישי החל הליך פינוי האוהל, שהתבצע בתנאי מזג אוויר מאתגרים, ועד לכניסת השבת העבודה טרם הושלמה. היום (ראשון) נמשך תהליך הפינוי והפיתוח של סביבת האנדרטה, והוא צפוי להסתיים בימים הקרובים ולהיפתח לקהל הרחב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר", שטח האנדרטה בגן נראה בסוף השבוע במלוא עליבותו. מסביב לאנדרטה, שלא היתה מגודרת, בוץ וערימות אשפה, זכר לאוהל שהוקם לכבוד טקס החניכה. כזכור, האנדרטה נחנכה במסגרת אירועי 70 שנה לשחרור אושוויץ והתכנסות פורום השואה בירושלים ביום חמישי ה-23.1. עשרה ימים בלבד לאחר מכן, והאתר נראה מוזנח למרות פניות שנעשו לעירייה בנושא.


אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר, הבוקר (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר, הבוקר (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


בשיחה עם "כל העיר" הבוקר (ראשון, 2.2) מסרה המשנה לראש העיר פלר חסן-נחום (ירושלים תצליח), יו"ר הוועדה לאמנות במרחב הציבורי אשר קידמה את הליך הקמת האנדרטה, כי "כבר אחרי האירוע ביקשתי מאגף תברואה ושפ"ע לטפל בפארק ולהחזיר את המצב שבו לקדמותו. אתמול, מיד לאחר צאת השבת, ביקשתי ממנכ"ל העירייה לטפל בנושא במיידי".

חבר מועצת העיר יובב צור (התעוררות), אשר הוביל מאבק ציבורי כנגד הצבת האנדרטה בגן סאקר מסר: "גם בסוגיה פשוטה לכאורה, פעל ראש העירייה בחוסר תכנון ובזלזול משווע בתושבים – והתוצאה העגומה לפנינו. הבחירה לבנות את האנדרטה דווקא על גינת הכלבים בגן סאקר משקפת חוסר מחשבה ותכנון ארוך טווח. לצערי, אחרי הטקס וגזירת הסרט תושבות ותושבי ירושלים נותרו עם אנדרטה שלא מכבדת את זכר הקורבנות, ופארק עירוני מוזנח בחסות העירייה. אני קורא לראש העיר לפעול לאלתר לקחת אחראיות ולטפל בנושא".


אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר, הבוקר (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר, הבוקר (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בעבר, עלותה של האנדרטה, פסל נחושת שגובהו כ-8.5 מטרים, נאמדת בכ-600 אלף שקלים, שהגיעו, בין השאר, מקופת העירייה, מקופת הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) וגופים נוספים. עיצוב האנדרטה נעשה על ידי שני צוותים – ישראלי בהובלת האדריכל אודי כסיף והפסל אדם פרץ מבית המלאכה, וצוות רוסי בראשות האדריכלים אנטולי ולאדה צ'רנוב והפסל ולדיסלב מנצ'ינסקי.


אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר (צילום: יאנה בריסקמן)

כך זה נראה מוקדם יותר הבוקר – אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר (צילום: יאנה בריסקמן)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. גד

    כל הגן הושחת ועצים נעקרו. צריך יוזמה לשמר את הירוק ולמנוע מבנים לא נחוצים, כמו בית הקפה הענקי שמתחת לאנדרטה, שלא ברור מי אישר

  2. אנדרטה יפה

    נכנסתי לראות את האנדרטה, והיא יפה ומתאימה לאיזור.
    לא ברור מכמות המילים המיותרת, מה התלונה על השדרוג. ברור שיקח זמן עד שיסודר המתחם אחרי האירוע הגדול.
    תסקרו מקומות מוזנחים בעיר, תסקרו "שידרוג" מקומןת באופן פושע, כמו החלפת מנורות מכוערות במרחב הציבורי, וחוסר תחזוקה למקומות חשובים בעיר.

  3. אחת העם

    תחזירו את גינת הכלבים למקומה,
    ולבית הקפה בגן סאקר נבוא רק אם יהיה פתוח בשבת!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר