אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר (צילום: יאנה בריסקמן)
כך זה נראה מוקדם יותר הבוקר - אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר (צילום: יאנה בריסקמן)

ערימות אשפה והזנחה: כך נראית אנדרטת הזיכרון בגן סאקר עשרה ימים לאחר חניכתה

האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד, שנחנכה בטקס מרשים בנוכחות נשיא רוסיה פוטין, נשיא ישראל ריבלין וראש הממשלה נתניהו ב-23.1, מוזנחת ומטונפת. עיריית ירושלים: "תהליך הפינוי והפיתוח של סביבת האנדרטה צפוי להסתיים בימים הקרובים ולהיפתח לקהל הרחב"

פורסם בתאריך: 2.2.20 10:45

בוץ, ערימות אשפה והזנחה כללית – כך נראית האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר כעשרה ימים בלבד לאחר שהיא נחנכה בטקס מרשים במעמד נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש העיר משה ליאון ומכובדים רבים נוספים.

אתר האנדרטה בגן סאקר נראה השבוע במלוא עליבותו. מסביב לאנדרטה, שאינה מגודרת, בוץ וערימות אשפה, זכר לאוהל שהוקם לכבוד טקס החניכה. כזכור, האנדרטה נחנכה במסגרת אירועי 70 שנה לשחרור אושוויץ והתכנסות פורום השואה בירושלים ביום חמישי ה-23.1. עשרה ימים בלבד לאחר מכן, והאתר נראה מוזנח למרות פניות שנעשו לעירייה בנושא.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" הבוקר (ראשון, 2.2) מציינת המשנה לראש העיר פלר חסן-נחום (ירושלים תצליח), יו"ר הוועדה לאמנות במרחב הציבורי אשר קידמה את הליך הקמת האנדרטה, כי "כבר אחרי האירוע ביקשתי מאגף תברואה ושפ"ע לטפל בפארק ולהחזיר את המצב שבו לקדמותו. אתמול, מיד לאחר צאת השבת, ביקשתי ממנכ"ל העירייה לטפל בנושא במיידי".


אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר (צילום: איליה קלבנוב-התעוררות)

אתר האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר (צילום: איליה קלבנוב-התעוררות)


חבר מועצת העיר יובב צור (התעוררות), אשר הוביל מאבק ציבורי כנגד הצבת האנדרטה בגן סאקר מוסר: "גם בסוגיה פשוטה לכאורה, פעל ראש העירייה בחוסר תכנון ובזלזול משווע בתושבים – והתוצאה העגומה לפנינו. הבחירה לבנות את האנדרטה דווקא על גינת הכלבים בגן סאקר משקפת חוסר מחשבה ותכנון ארוך טווח. לצערי, אחרי הטקס וגזירת הסרט תושבות ותושבי ירושלים נותרו עם אנדרטה שלא מכבדת את זכר הקורבנות, ופארק עירוני מוזנח בחסות העירייה. אני קורא לראש העיר לפעול לאלתר לקחת אחראיות ולטפל בנושא".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בעבר, עלות האנדרטה, פסל נחושת שגובהו כ-8.5 מטרים, נאמדת בכ-600 אלף שקלים, שהגיעו, בין השאר, מקופת העירייה, מקופת הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) וגופים נוספים. עיצוב האנדרטה נעשה על ידי שני צוותים – ישראלי בהובלת האדריכל אודי כסיף והפסל אדם פרץ מבית המלאכה, וצוות רוסי בראשות האדריכלים אנטולי ולאדה צ'רנוב והפסל ולדיסלב מנצ'ינסקי.

מעיריית ירושלים נמסר במענה לפניית "כל העיר" כי ״מתחם האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד כלל שטח טקס והערכות רחב לבמות ואוהלים לטובת מאות משתתפי הטקס ובהתאם להנחיות אבטחת מנהיגי העולם. עם סיום הטקס, החל שלב הפינוי והפירוק המהיר בתנאי מזג האוויר המאתגרים ועד לכניסת השבת, העבודה טרם הושלמה אז. היום ממשיך תהליך הפינוי והפיתוח של סביבת האנדרטה, וצפוי להסתיים בימים הקרובים ולהיפתח לקהל הרחב״.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יפית

    מראש ההחלטה להקים את האנדרטה בפארק גן סאקר הייתה שגוייה. מרחב הפארק היחידי כמעט בירושלים שנערכים בו אירועיים וחגיגות ופיקניקים. היה נכון שהאנדרטה תוצב בגן הוורדים הסמוך לכנסת ישראל. זה היה מכובד וראוי יותר.
    ראש עיר שאינו ירושלמי לא יכול היה לחשוב על זה לבד. כדאי שיישתף פעולה עם תנועת התעוררות, הסיעה הגדולה ביותר בעיר וילמד על מרקם החיים בעיר והתושבים מהם.

  2. רונה

    המיקום נוראי ורומס את גינת הכלבים המקסימה והחיונית שהיתה שם.
    איזה זלזול בתושבי העיר !

  3. מיכלי

    האנדרטה בגן סאקר ותהליך הקמתה משקפים את חוסר שיתוף הציבור בעיצוב המרחב ששיך לתושבי העיר. טוב יעשה ראש העיר, משה ליאון, אם יזמן בדחיפות פגישות עם תושבים ופעילים. הבנת העיר וצרכיה, לא נמצאת רק אצל ראש העיר ואצל העיריה. האנדרטה הגבוהה הזאת תלושה לחלוטין מסביבתה, ומחקה בעצם את עמוד האבן הגדול לזכר השואה שנמצא מעלילה, לא הרחק, ליד בית המשפט העליון. הקמת האנדרטה באה עם כריתה של עשרות עצים ותיקים ואלה הצטרפו לאלפי כריתות העצים בכל רחבי העיר בשנה האחרונה. מתי יסלקו את מגרשי החניה הענקיים עם האספלט ששמו שם? מתי ישקמו את גינת הכלבים, וכל סביבתה< גן סאקר סובל בשנה האחרונה מפיתוח יתר שמביא לעקירת עצים וסלילת שבילים מיותרים (שלושה שבילים מקבילים ברוב חלקי הגן) היתה טעות להכניס את המסעדה/בית קפה ללב גן סאקר ועתה מוסיפים חטא על פשע בהוספת מתחם הסעדה בלב לבו של גן הורדים הפסטורלי (המטבחון). כל זה מבטא חוסר טעם וחוסר הבנה הכי בסיסי לסביבה העירונית ולחשיבותם של פינות הטבע והפסטורליה הקטנות של ירושלים. מתי יוזמנו תושבים ופעילים על מנת לשוחח עם ראש העיר כיצד לפתח ולשמר את ירושלים?

  4. שרי

    ולזה אותם קוראים ראש עיר
    חי בד' אמותיו ולא רואה את התושבים ממטר.
    תגיעו לשכונות ותראו כמה זבל יש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר