הרכבת הקלה בשלג 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)
שלג בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הצפי לשלג בירושלים: העירייה נערכת למזג אוויר סוער עם אפשרות לשלג וקרה

לפי כל התחזיות ביום ראשון ישנו סיכוי בירושלים. חזאי מטאו-טק צחי וקסמן אומר ל"כל העיר": "ישנו סיכוי נמוך לשלג קל"

פורסם בתאריך: 7.2.20 08:12

הצפי לשלג בירושלים: בסוף השבוע הקרוב, לפי תחזית מזג האוויר, שוב צפויה מערכת חורפית סוערת שתכלול גשמים עזים, רוחות, וירידה ניכרת בטמפרטורות. האם בסוף השבוע הקרוב סוף-סוף יש סיכוי לשלג בירושלים?

התחזית המעודכנת לירושלים מדברת על רוחות עזות וטמפרטורות על סף האפס מעלות, בעיקר החל מיום ראשון לפנות בוקר, אולם בשלב זה לא נראה כי יירד שלג רציני בשל העובדה שלא צפויים משקעים.



ובכן, צחי וקסמן, חזאי מטאו-טק, מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "נכון לעכשיו לא צפוי שלג בירושלים בסוף השבוע – לא ביום שישי ולא בשבת. גם באזורים הגבוהים כמו גוש עציון, לא צפוי שלג. בסך הכל, סוף השבוע יהיה קר וגשום".

הסיכויים שיירדו פתיתים לבנים בירושלים מטפסים לקראת יום ראשון. לדברי וקסמן, "יכול להיות שהירושלמים יזכו לראות פתיתי שלג רק ביום ראשון, ישנו סיכוי נמוך לשלג קל בירושלים, אך לא מדובר בכמות גדולה, מכיוון שלא יהיו הרבה משקעים על מנת שתערם כמות של שלג, גם אם יירד שלג זה יהיה בכמות קטנה".

ולמרות זאת, בעיריית ירושלים נערכים גם לאפשרות של שלג ובכל מקרה נערכים בכיכר ספרא לקראת סוף שבוע סוער. "על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בסוף השבוע הקרוב צפוי מזג אויר חורפי וקר וטמפרטורות נמוכות ומשקעים. קיים אף סיכוי מסוים לשלג קל בירושלים", נמסר מעיריית ירושלים. "ראש העיר, משה ליאון הנחה את אגפי העירייה להיערך לקראת מזג האוויר הסוער בסוף השבוע והנחה להיערך לטיפול בתרחישים ומפגעים שונים".

ראש העיר ליאון מוסיף: "אני קורא לתושבים להיות קשובים לתחזית מזג האוויר, להיערך בהתאם, להישמע להנחיות גורמי החרום והביטחון. במידה וירד שלג בעיר, לצד החגיגה הלבנה, חשוב להפעיל את כל כללי הבטיחות למען בני ביתכם ושכניכם".

בעיריית ירושלים מוסיפים ומבקשים מהתושבים "לבדוק את תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור, לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. כמו כן, קיים חשש ממפגעים בדרכים, בנתיבי הולכי הרגל, בסמוך לאתרי העבודה ובאזורים הנמוכים המועדים להצפות. יודגש כי המוקד העירוני 106 ערוך למענה לפניות הציבור ולהפניית גורמי העירייה לטיפול במפגעים. גורמי החירום וההצלה ערוכים לטיפול בכל אירוע חירום".

כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע, בועז נחמיה, מנהל אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת', מציין כי ישנו סיכוי לשלג קל בתחילת השבוע הבא, ביום ראשון.

"ניתן לחזות שלג רק כשלושה ימים לפני", הבהיר נחמיה, "אבל יכול להיות שבתחילת שבוע הבא יהיה אירוע קטן של שלג, שלא ממש ייתפס. הסיכויים קטנים כפי שזה נראה. ביום ראשון ייכנס אוויר קר ויש היתכנות לשלג, אך המשקעים מתפנים מזרחה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר