זירת הפיגוע ברחוב דוד רמז סמוך למתחם התחנה בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

פיגוע דריסת הלוחמים במתחם התחנה: כתב אישום הוגש נגד הדורס בגין ניסיון רצח

הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד סנד טורמאן, בן 25 ממזרח העיר, בגין ניסיון רצח של חיילי גולני סמוך למתחם התחנה לפני כחודש

פורסם בתאריך: 11.3.20 16:37

פיגוע הדריסה של לוחמי גולני בכיכר דוד רמז סמוך למתחם התחנה – הנהג הדורס נאשם בניסיון רצח. פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד אזרח ישראלי ממזרח ירושלים, סנד טורמאן (25), בגין ניסיון רצח של חיילי גולני לפני כחודש. בפיגוע, כזור, נפגעו 12 חיילי גולני שנזקקו לטיפול רפואי בבתי החולים שערי צדק והדסה בעיר, אחד מהם אושפז במצב קשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שחר מלול, החליט טורמאן ממניע לאומני אידאולוגי, על רקע אירועים ועימותים הנוגעים לערביי ישראל, לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים.

בכתב האישום נכתב כי במועדים 6.2-5.2 ביקרו חיילים מחטיבת גולני בירושלים במטרה להשתתף בטקס השבעה בכותל המערבי. לפני קיום טקס ההשבעה, נערך לחיילים סיור לימודי בירושלים המכונה "בעקבות לוחמים", אשר מתחיל בטיילת ארמון הנציב ומסתיים בהתכנסות של כלל הפלוגות במתחם התחנה בעיר. בתום ההתכנסות, צועדים החיילים לכותל המערבי, שם נערך טקס ההשבעה.

מכתב האישום עולה, כי עת צעדו 38 חיילי גולני במסלול הסיור הלימודי, נסע הנאשם ברכבו והבחין בקבוצת החיילים, והדבר עורר את זעמו. בשלב מסוים, במהלך נסיעתו, החל הנאשם להשמיע פסוקים מהקוראן, ובניהם את סורה "אלאנפאל" העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל. בשעה 1:38, כפי שמתואר בכתב האישום, הבחין הנאשם בחיילים הצועדים בטור על המדרכה לכיוון מתחם התחנה – בשלב זה הוא האט את מהירות נסיעתו, נסע לצד החיילים ושקל לבצע פיגוע דריסה, אולם לאחר שהבחין כי החיילים עומדים מאחורי עמודי ברזל הבין שלא יצליח להוציא את תכניתו אל הפועל, ולפיכך המשיך בנסיעתו לכיוון גן הפעמון, על-מנת לאתר מטרות נוספות לביצוע הפיגוע שתכנן.

כאשר הגיעו החיילים למתחם התחנה והמתינו על המדרכה ברחוב דוד רמז, סמוך לכיכר התנועה במתחם התחנה, בשעה 1:44, חזר טורמאן עם רכבו למקום הפיגוע, הבחין בחיילים שעמדו על המדרכה ביציאה מהכיכר וגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע דריסה במטרה להביא למותם של חיילים רבים ככל האפשר. בכדי להוציא את תכניתו אל הפועל, בהתקרבו ליציאה מהכיכר, לחץ טורמאן על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו, וכפי שנכתב בכתב האישום, "כיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה, מתוך מטרה להורגם. הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים שעמדו באותה העת על המדרכה".


זירת פיגוע הדריסה סמוך למתחם התחנה בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת פיגוע הדריסה סמוך למתחם התחנה בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


בכתב האישום מצוין כי טורמאן המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפילם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים. הוא לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע. כתוצאה ממעשיו נפגעו 12 חיילים בדרגות פציעה שונות, אשר פונו לבית החולים ונזקקו לטיפול רפואי.

לאחר המעשה הרצחני, נמלט טורמאן מזירת הפיגוע והמשיך בנסיעה מהירה לכיוון מחסום המנהרות. במהלך נסיעתו, סמוך לצומת דרך חברון התנופה, השליך הנאשם את מכשירו הנייד מרכבו. בעת שהגיע הנאשם למחסום המנהרות, סימן החייל באמצעות פנס נשקו לנאשם לעצור, אולם הנאשם המשיך בנסיעתו המהירה לכיוון בית ג'אלה, שם נטש הנאשם את הרכב, והמשיך בבריחתו לבית משפחתו בכפר נובא שבחברון אשר בו הסתתר.

כתב האישום מייחס לנאשם ריבוי עבירות מעשה טרור של ניסיון רצח, לפי חוק המאבק בטרור. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר