המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

אבסורד: 150 עובדים בהדסה בסכנת פיטורים

פרסום ראשון | בשל המשבר הפיננסי של בית החולים הדסה - בהנהלה שוקלים לפטר 150 עובדים, ביניהם רופאים ורופאות. יו"ר ועד העובדים אמנון ברוכיאן: "נשקול לסגור את שערי בית החולים ביום ראשון"; מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין: "מפחיד לחשוב שהמדינה גורמת להדסה מה שנגרם לאלעל, ועוד בעת הזאת"

פורסם בתאריך: 12.3.20 13:44

בצל התפרצות הקורונה – ל"כל העיר" נודע כי הנהלת הדסה שוקלת לפטר כ-150 עובדים, ביניהם רופאים ורופאות, אחיות ואחים, וזאת על רקע הקשיים הפיננסיים שנקלע בית החולים.

יו"ר ועד העובדים בהדסה אמנון ברוכיאן מאיים לסגור את שערי בית החולים ביום ראשון הקרוב, 15.3, במחאה על תוכנית הפיטורים. "אם יפגעו בעובד אחד והנהלת הדסה תחזור בה מתוכנית ההבראה בל בית החולים", אומר בשיחה עם "כל העיר" יו"ר ועד העובדים בהדסה אמנון ברוכיאן, "אנחנו ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כולל סגירת שערי בית החולים כבר ביום ראשון הקרוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהדסה מסבירים כי המשבר הכלכלי של בית החולים הוחרף בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות על רקע התפרצות הקורונה. הדסה נשען לא מעט על הגעת מטופלים מהרשות הפלסטינית, אולם כעת בשל הסגר שהוטל על השטחים לא מופנים מטופלים פלסטינים להדסה. כמו כן, נרשמת האטה בתיירות המרפא, שמובילה לירידה בהכנסות בית החולים.

הערב, חמישי, יתכנס דירקטוריון הדסה לדיון חירום על המשבר הכלכלי אליו נקלע בית החולים.


פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: ארנון בוסאני)


מוקדם יותר השבוע, בעת שבהדסה עין כרם נפתח המתחם המבודד עבור חולי קורונה, שהוקם בבניין האשפוז הישן, ציינו בבית החולים כי "מצבה הפיננסי של הדסה מורע מאד בעת הזאת בשל חוסר הפניית חולים מהרשות הפלסטינאית, חוסר ממשלה שלא מעדכנת את חוק התקציב, וההוראה הטרייה להפסקת תיירות מרפא. המצב גרם כבר לחוסר תקציבים עם איום על פעילות בית החולים העלולה אף להיעצר. הדסה מוציאה לרגולטורים צו קריאה מידי להתגייס כל עוד ניתן".

מהדסה נמסר היום לפניית "כל העיר" כי "לדאבוננו חברו מספר גורמים חיצוניים לפגיעה כספית עצומה להדסה: המכות שחטפה הדסה כוללות הפסקת הטיפול בתושבי הרשות הפלסטינאית (+120 מיליון שקלים), ללא כנסת וממשלה אין תיקון לחוק הקאפ (+45 מיליון שקלים), סגר לכל המדינה את כל תיירות המרפא בצו (+70 מיליון שקלים) והקורונה עושה בהדסה שפטים ומעלה לה הוצאות רכש וכוח אדם. האמור השאיר את הדסה בלי קופת מזומנים. מה שלא מאפשר לה לרכוש תרופות וציוד מתכלה ומחייב אותה להתאים את כוח האדם לפעילות. במילים אחרות – קיצוץ בכוח אדם המהווה 70 אחוזים מההוצאה בבית חולים".

עוד נמסר מהדסה כי "מנכ"ל הדסה היתרה באנשי משרד הבריאות והאוצר על המצב. נפגש אישית עם ראש הממשלה, שר האוצר ושר הבריאות. כולם היו בדעה שזאת בעיה של הממשלה ולא יתנו להדסה ליפול, אבל נכון להיום, פרט לתמיכה המילולית שהדסה קיבלה מכל הגורמים הממשלתיים בלי יוצא מהכלל, חשבון הבנק של הדסה נשאר ריק ממזומנים. דירקטוריון הדסה מתכנס הערב לדיון חירום! ביום ראשון אמורה להתקיים פגישת חירום של הנהלת הדסה עם החשב הכללי.

"זה מפחיד לחשוב שהמדינה גורמת להדסה מה שנגרם לאלעל ועוד בעת הזאת!", אומר מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין.

כידוע, הדסה מתמודד שנים רבות עם השלכות של משבר פיננסי, שהחל עוד בעשור הקודם, וכיום הוא פועל במסגרת תוכנית הבראה. אך נראה ששוב הקרקע בבית החולים הגדול בירושלים איננה יציבה. כזכור, רק בחודש פברואר השנה פורסם כי הרופאים והרופאות תכננו לשבות ללא הגבלת זמן, וזאת על רקע טענתם כי הנהלת בית החולים הדסה הפסיקה לכבד את הסכם השכר הקיבוצי ועצרה את קליטת המתמחים החדשים לבית החולים. בראיון ל"כל העיר" לפני תשעה חודשים השיב מנכ"ל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין כשנשאל האם יפוטרו עובדים: "אף אחד לא פוטר מהיום שאני כאן. המשימה שלי היתה להגיע ליעילות כלכלית על ידי הגברת הפעילות באותו כוח אדם, ולהימנע מפיטורים", ובהמשך הוסיף כי "עד סוף 2020 אין חשש שבית החולים הזה יתפרק. היום אני עובד יד ביד עם משרד האוצר על תוכנית עבודה 2025-2021; יהיה שקט מבחינת היכולת של בית החולים להתמודד עם כל מה שצריך עד סופה של שנת 2025, בהנחה שלא יפלו עלינו פצצות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יודע דבר

    נתניהו ממשיך להרוס כל חלקה טוב ועם טיפש ומוסת ממשיך להצביע עבורו, המיליארדים שמופנים לבחירות החוזרות ונשנות, שנועדו אך ורק על מנת למלטו מאימת הדין, יכלו להיות מופנים למערכת הבריאות.

  2. פשוטי העם

    אל על ? את משווה את עצמכם ? הלו אתה בית חולים יא בור אלק אלק פרופסור.
    תיירות מרפא ? אולי בגלל זה אנחנו מחכים לתור לרופאים מומחים ושירותים רפואיים חודשיים ושלוש.
    זה כי אתם כמו באל על ולהבדיל כפי שאתה אמרת שמים את התיירות מרפא במחלקה ראשונה ואותנו פשוטי העם במחלקת תיירים
    רק על מה שאמרת אני מקווה שיסגרו את בית החולים ואותך בראש ובראשונה יפטרו יא חוצפן
    בתקופה כזו אתה חושב על התחת שלך ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר