התפרעויות במאה שערים (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)

מה יהיה הסוף? הלילה שוב התפרעו עשרות חרדים קיצוניים במאה שערים

עשרות חרדים קיצוניים התפרעו הלילה בשכונת מאה שערים, וזאת על רקע מחאתם נגד הגבלות הקורונה שאוסרות בין השאר פתיחת מבנים של בתי כנסת - כוחות המשטרה עצרו שמונה חשודים

פורסם בתאריך: 22.4.20 08:14

הלילה שוב פרצו התפרעויות קשות ועימותים בשכונת מאה שערים – עשרות חרדים קיצוניים הפרו את הסדר וניסו לצאת לרחובות סמוכים. המתפרעים מוחים, כזכור, כבר כמה לילות רצופים, נגד הגבלות קורונה שאוסרות בין השאר על פתיחת מבנים של בתי כנסת. יש לציין כי ברחבי הארץ מתפללים רבים יוצאים למרחב הפתוח בחוץ, לפי הנחיות משרד הבריאות. אולם ישנם גורמים קיצוניים במאה שערים שמסרבים לקבל את הגבלות משרד הבריאות, שנועדו להגן עליהם מהתפשטות הקורונה.

כוחות של משטרת ירושלים פעלו גם הלילה בשכונת מאה שערים וניסו להדוף את המתפרעים – "מחאה מתקיימת על ידי כמה עשרות באזור מאה שערים בירושלים שבמהלכה הם מפרים את הסדר במקום", כך נמסר אמש מהמשטרה, "וניסו לצאת לרחובות סמוכים, שוטרים שפועלים במקום הדפו את מפרי הסדר ועצרו 8 חשודים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" גם בלילה שבין שני לשלישי התפרעו עשרות חרדים קיצוניים – במקרה זה הכוחות הדפו את מפרי הסדר. במהלך ההתפרעויות עצרה המשטרה 5 חשודים "בגין הפרת הסדר והתקהלות אסורה", כך נמסר מהמשטרה, "והם הועברו לחקירה".

ביום חמישי שעבר בלילה גם פרצו עימותים קשים במאה שערים – עשרות התגודדו והתקהלו בניגוד לתקנות החירום והשליכו אבנים וחפצים חדים לעבר השוטרים. כפי שפורסם, כוח המשטרה – שנקלע לסמטה צרה ולעברם הושלכו ברזלים, אבנים וטיטולים – השליך רימון הלם על מנת לפזר את המתפרעים, אולם הרימון פגע בילדה בת 10, שנפגעה באורח קל. לאחר המקרה הושמעו ביקורות חריפות כלפי התנהלות המשטרה, בשל פגיעתה של הילדה. יום למחרת הוציאה המשטרה הודעה יוצאת דופן וחריגה שבה היא ציינה: "אנו מצרים על כך שהילדה נפגעה", והסבירה כי "בסרטונים ותמונות שהופצו, ניתן לראות שרימון ההלם נזרק לכיוון אחר ולא באופן מכוון לעבר אדם זה או אחר".


האכיפה המשטרתית במאה שערים (צילום: א. כהן מחאות החרדים הקיצוניים)

מאה שערים (צילום: א. כהן מחאות החרדים הקיצוניים)


כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" במהלך כל תקופת הגבלות הקורונה נרשמו הפרות קשות במאה שערים. כוחות המשטרה פעלו בשכונה באופן מתוגבר. מספר פעמים איתרה המשטרה בתי כנסת שפועלים בניגוד לתקנות הקורונה ובהם עשרות מתפללים, שלמעשה סיכנו את בריאות הציבור. בין השאר ספגו כוחות הביטחון וכך גם כוחות ההצלה ועובדי העירייה אלימות קשה מצד חרדים קיצוניים. בין השאר הותקפו צוותי מד"א שהגיעו לבצע בדיקות קורונה בשכונת מאה שערים ועובדי ניקיון של עיריית ירושלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר