משה ליאון (מימין עם כיוון השעון), ישראל קלרמן, יוחנן ויצמן, בריכת רמות - צילומים (עיריית ירושלים, שלומי כהן)
משה ליאון (מימין עם כיוון השעון), ישראל קלרמן, יוחנן ויצמן, בריכת רמות - צילומים (עיריית ירושלים, שלומי כהן)

מתיחות בקואליציה של ליאון: חברי המועצה החרדים נגד פתיחת בריכת קאנטרי רמות בשבתות

ראש העיר הכריז בסוף השבוע כי הבריכה בשכונת הקאנטרי ברמות תפעל בשבתות. חברי המועצה החרדים מתנגדים ואומרים ל"כל העיר": "סוכם שהמקום יהיה סגור בשבת, זה מנוגד להסכם הקואליציוני"

פורסם בתאריך: 27.5.20 15:51

תפעל בשבתות או לא? מתיחות בקואליציה של ראש העיר משה ליאון בעקבות הכרזתו כי בריכת השחייה בשכונת הקאטנרי ברמות א' תפעל גם בסופי שבוע.

בעקבות הדברים, שנאמרו על ידי ראש העיר ליאון בראיון ל'ידיעות ירושלים' לקראת יום ירושלים – מביעים חברי מועצת העירייה החרדים מורת רוח ומותחים ביקורת על ליאון. לטענתם, הדברים של ליאון מנוגדים את הסיכומים שנעשו עם ראש העיר הקודם ניר ברקת, מפרים את הסטטוס קוו ומנוגדים גם להסכמים הקואליציונים שנחתמו מול ליאון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אנחנו מקווים מאוד שהבריכה הזו לא תהיה פתוחה בשבתות", אומר בשיחה עם "כל העיר" סגן ראש העיר ישראל קלרמן (דגל התורה). "אין גם הגיון שהיא תפעל בשבתות. הבריכה אמורה לשרת את תושבי רמות, וכידוע לכולם – האוכלוסייה ברמות היא ברובה הגדול חרדית, כך שאין סיבה שהבריכה תהיה פתוחה. צריך לשמור על הסטטוס קוו של העיר".

בניגוד לדבריך, ראש העיר ליאון אמר שפתיחת הבריכה מעוגנת בסטטוס קוו.
"ככה הוא טוען – אני לא יודע על סמך מה. מדובר בבריכה חדשה, איך אפשר להגדיר אותה במסגרת הסטטוס קוו? הסטטוס קוו אומר שמה שהיה הוא שיהיה, וכל שכונה ושכונה והאופי שלה, אבל אם זו בריכה חדשה, בשכונה שרובה חרדית אז למה היא צריכה להיות פתוחה בשבת?".

כיצד תנהגו אם פתיחת הבריכה בשבתות תגיע להצבעה במועצת העירייה?
"אנחנו כפופים להוראת גדולי ישראל ורבני השכונות. הם יקבעו לנו את אופן ההצבעה או אופן האישור, אם הנושא יגיע לפתחנו".

חבר המועצה יוחנן ויצמן (אגודת ישראל) מוסיף: "פתיחת הבריכה בשבתות נוגדת את הסיכום עם ניר ברקת. בזמנו, כאשר אישרנו את התקציבים לבריכה, סוכם שהמקום יהיה סגור בשבת. אם הדברים של ראש העיר נכונים והבריכה תהיה פתוחה בשבת, מדובר בהפרה של הסטטוס קוו ובניגוד להסכם הקואליציוני".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ח

    עצוב, זה אמור להציק לכל יהודי לא רק לדתיים. אנשים מסרבים לקבל את זה שרמות ברובה הגדול חרדי. לא שייך שם בריכה שתהיה מעורבת ופתוחה בשבת.. הרחוב שהבריכה נמצאת בו ברובו הגדול דתי , הם לא צריכים בחורות בביקיני מסתובבות להם ברחוב, מוזיקה ורעש בשבת ותנועת מכוניות שתסכן את כל הדתיים שאוהבים לטייל ברגל על הכביש בשבת. לא חסרות בריכות שפתוחות בשבת למה לפגוע? זה סתם נהיה כבר ריב עקרוני כל פעם מחדש לראות מי ינצח.. אם בונים פרויקט מגורים לחרדים כולם מתרעמים ואז כשהם נכנסים לשכונות מעורבות כי פשוט אין ברירה אז גם כועסים.. לא משנה מה זו פשוט שנאה והסתה.. עצוב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יכול להיות נחמד לשחות בשבת בלי צפיפות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר