ישיבה לסיוע למען אוכלוסיות מוחלשות (צילום: דוברות העירייה)
אולם מליאת מועצת העירייה (צילום: דוברות העירייה)

הצעת הסיוע של התעוררות לעסקים: פטור מלא מאגרות עד לסוף השנה

סיעת האופוזיציה מבקשת הערב לאשר חבילת סיוע לעסקים הקטנים לנוכח משבר הקורונה. עוד בהצעה: מתן תלושי שי לחג לעובדי העירייה למימוש בעסקים ירושלמים בלבד

פורסם בתאריך: 4.6.20 19:13

סיעת התעוררות בראשות עופר ברקוביץ קוראת לעיריית ירושלים לאשר חבילת סיוע מיוחדת לעסקים לאור משבר הקורונה. הצעה בנושא, תחת הכותרת, 'הצלת העסקים הקטנים בירושלים', תעלה הערב (חמישי, 4.6) בישיבת מועצת העירייה.

בהצעת ההחלטה, שעליה חתומים שבעת חברי האופוזיציה מהתעוררות, נכתב "מאז פרוץ משבר הקורונה בין הנפגעים העיקריים הינם בעלי העסקים הקטנים בירושלים אשר הפסידו את כל הכנסותיהם אך לצערנו אינם זקאים לדמי אבטלה והמענקים שניתנו להם אינם מספיקים לכסות על ההפסדים, חלק גדול מהעסקים עתידים לקרוס לאור המשבר. לפי נתונים של מכוני מחקר וכלכלנים, כמות העסקים שיסגרו כתוצאה ממשבר הקורונה יגדלו בכ-50 אחוז ביחס לשנים קודמות, כך שעוד 25 אלף עסקים נוספים בישראל יסגרו. רוב העסקים המשוערים להיסגר הם מתחום הבידור, מסעדנות ומלונאות- עסקים שירושלים שופעת בהם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לצורך הצלת אותם עסקים מבקשת, כאמור, סיעת התעוררות לאשר חבילת סיוע לבעלי העסקים. בסיכום ההצעה לסדר היום ישנם חמישה סעיפים לטובת הנושא:

1. פטור מלא מאגרות שילוט, אגרות הוצאת מתקנים ואגרות הצבת שולחנות וכיסאות עד סוף שנת 2020.
2. המרת התלושים אשר ניתנים לעובדי העירייה לכאלו אשר ניתן להשתמש בהם רק בעסקים קטנים ירושלמים.
3. יצירת ימי עבודה מחוץ למשרד למחלקות העירייה השונות בתוך בתי עסק ירושלמים.
4. הרחבת המשתמשים והעסקים בכרטיס "ירושלמי" לעידוד הצריכה בבתי עסק בעיר.
5. חזרה לשחיקת הארנונה העסקית ע"י דחיית העלייה המתוכננת לשנת 2021.


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)

עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


לכל אחת מהדרישות מובא גם הסבר. כך, באשר לסעיף האגרות נכתב בהצעה לסדר היום כי "העירייה החליטה על שורת צעדים לתקופה קצרה מדי אל מול משבר גדול, אנחנו קוראים לביטול כל תשלומי האגרות של בעלי העסקים הקטנים, המסחר והמסעדנות, לשנת 2020 כולה, מדובר בסכום קטן של 7 מיליון שקלים לעומת התקציב הגדול של עיריית ירושלים, הגיע הזמן שעיריית ירושלים תכניס את היד לכיס למען העסקים הקטנים".

באשר לסעיף שחיקת הארונה, נכתב בהצעה כי "העסקים ספגו מכה אנושה בשנת 2020, הגדלת הארנונה ב1.1 אחוזים בשנת 2021 היא פגיעה נוספת בהם. עד כניסתך לתפקיד ראש עיריית ירושלים, מועצת העיר ירושלים דאגה לשחוק את ארנונת העסקים על ידי הפחתה באחוז אחד של שיעור עליית הארנונה השנתית, אנחנו קוראים לך לחזור למדיניות זו למניעת עליית ארנונה עסקית בשנת 2021, ולהמשך חיזוק האטרקטיביות של ירושלמים אל מול המגזר העסקי".




תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר