תליית דגלי גאווה (צילום: יהל דאר)
תליית דגלי גאווה (צילום: יהל דאר)

הדרישה כלפי עיריית ירושלים: תתלו את דגלי הגאווה בעיר עוד היום

לאחר סערת דגלי הגאווה הבוקר בכיכר ספרא ואתמול בשגרירות ארה"ב - חברי מועצת העירייה יוסי חביליו, לורה ורטון ופלר חסן-נחום דורשים מראש העיר להורות על תליית דגלים ברחבי העיר לאלתר

פורסם בתאריך: 24.6.20 14:38

סערת דגלי הגאווה השנתית שוב כאן. אחרי שאתמול, שלישי, הסירו פקחי עיריית ירושלים דגל גאווה משגרירות ארצות הברית ולאחר התגובה של פעילים ופעילות מהקהילה הגאה בעיר הלילה – תליית דגלי גאווה במתחם העירייה בכיכר ספרא – עולה כעת דרישה מתוך הקואליציה העירונית לתלות דגלי גאווה ברחבי העיר לאלתר.

על הדרישה לתליית דגלי הגאווה חתומים חברי מועצת העירייה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), לורה ורטון (מרצ) ופלר חסן-נחום (ירושלים תצליח) – החברים הפלורליסטים בקואלציה של ראש העיר משה ליאון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכתב דחוף ששלחו השלושה לראש העיר ולמנכ"ל העירייה איציק לארי הם דורשים "לתלות את דגלי הקהילה הגאה ברחובות ירושלים עוד היום".

במכתב מציינים חביליו, ורטון וחסן-נחום כי החל משנת 2005 נתלים בכל שנה דגלי הקהילה הגאה לקראת מצעד הגאווה. הדגלים נתלים באזור ההתכנסות, הרחובות בהם עובר המצעד ובאזור עצרת הסיום.

השנה, כידוע, בשל מגבלות הקורונה לא מתקיים מצעד גאווה בעיר, אולם העצרת המסורתית תתקיים כמדי שנה בגן העצמאות (ראשון, 28.6).

אולם, לטענת הבית הפתוח, כפי שהיא עולה ממכתבם של חביליו, ורטון וחסן-נחום, "על פי מה שנמסר לנו ובעניין זה אנו איננו מכירים את הפרטים – העירייה כרגע מתחמקת מתליית הדגלים או מתן אישור לקהילה הגאה על כך, כאשר נמסר לנו כי הטענה היא שהשנה מדובר בהפגנה ולא במצעד, ולכן אין לעירייה חובה ואולי אפילו חל עליה איסור לקחת חלק בהפגנה. עוד נמסר לנו כי ייתכן והעירייה מתכוונת לתלות את הדגלים ביום ראשון בבוקר, יום קיום העצרת. אנו סבורים כי בטענת העירייה (ככל שאכן נטענת טענה שכזו) אין כל ממש – לא משפטית ולא ציבורית".

לסיכום כותבים השלושה: "אין זה ראוי כלל וכלל שעיריית ירושלים תנסה להימנע או לעכב את תליית הדגלים… לאור האמור, אנו פונים בדרישה דחופה לתלות את דגלי הקהילה הגאה אשר מצויים כרגע בידי העירייה ללא דיחוי נוסף, עוד היום, ולהודיע על כך לאלתר לחברי הקהילה הגאה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה הנחתה את הצוותים המקצועיים להציב במוצאי שבת דגלים לקראת האירוע. הודעה על כך הועברה לכל הנוגעים בדבר".

נעם יבין, יו"ר שותפה של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "התחושה המרכזית שאופפת את הבית הפתוח בירושלים סביב מחדל הדגלים הוא מבוכה. מבוכה עבור עיריית ירושלים שלא מצליחה לכנס את עצמה להחלטה אחת ומאפשרת לסגן ראש העיר להתרוצץ בעיר כמו פיראט נטול שליטה ונכנעת ל'מי שצועק הכי חזק' ובזאת מפרה באופן בוטה את החוק ואת התייחבויותיה. בדיוק בגלל זה ובדיוק בשביל כל הקולות שלא נשמעים, נתכנס ביום ראשון ב-19:30 בעצרת בגן העצמאות, כי המהפכה לא הושלמה, כפי שהיומיים האחרונים הוכיחו לנו. אנחנו כאן כדי להשאר ולא נאפשר לעיר שלנו להיאכל על ידי שנאה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. נדי

    האמת ולא שזה כ.כ אכפת לי אבל למה העירייה חייבת לתלות דגלים, זה נשיא זר, מנהיג או סתם גחמה של חברי מועצה פופוליסטים.

  2. תושב מודאג

    באמת לא נחוץ… למה העירייה צריכה להתעסק בזה בכלל?
    זה לא חג לאומי, זה לא חג בכלל.
    בכללי, תמיד מחשיבים מי שמתנגד לקיום המנהג המגונה הזה לחשוך ו"שונא". – אנשים מסוימים באמת שונאים להט"בים, למרבה הצער, אבל המצעדים האלה רק יחמירו את המצב.
    כשמישהו לא אוהב משהו דוחפים לו או לפרצוף בכוח, זה בדרך כלל לא גורם לו לשנות את דעתו.
    העירייה לא תולה דגלים לכבוד יום אוהבי התשחצים (יש יום כזה? )… לא ראוי שכל קבוצה שמתחשק לה להרגיש חשובה ומקובלת תדרוש דברים הזויים כאלה מהעירייה.
    תחגגו בעצמכם, תשלמו בעצמכם.
    יוסי חביליו, לוחם אציל שכזה, מה העיר שלנו תעשה בלעדיו?
    אנשים כאלה זורים הרבה יותר שנאה, חפשו מה הוא אמר כדי שיבחרו בו לראשות העיר…

  3. אאא

    נמאס מכל הרעש שהם עושים, הבנו שאתם שונים
    אולי תפגינו על אלימות נגד נשים, ודברים חשובים יותר ,נמאס מכל הרעש הזה על שטויות

  4. נמאס שאתם כופים את עצמכם עלינו

    לציבור מתחיל להימאת ממכם נמאס …
    תפסיקו להיות בכינים וליכפות את עצמכם עלינו
    אם בחרתם בדרך הזאת לא הבנתי מה גאווה בזה למה הדרך הזאת יותר מכובדת מהדרך של רוב אנשי העולם ולמה כל העולם צריך לדעת על זה …
    וחוץ מיזה למה מגיע לכם מצעד משלכם ופריבלגיות שאין לשם קבוצה אחרת לדוגמא מחר בבוקר הטבעוניים יחליטו שהם רוצים מצעד אז מעכשיו כל קבוצה שרק בא לה תקבל מצעד משלה על חשבון משלם המיסים ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר