משאית "ירושלייב" (צילום: עיריית ירושלים)
משאית "ירושלייב" (צילום: עיריית ירושלים)

החל מהשבוע – משאיות המוזיקה חוזרות לשכונות בירושלים; העלות – 1.6 מיליון שקלים

בהיעדר אירועי תרבות המוניים בשל משבר הקורונה - החל מהשבוע הקרוב משאיות המוזיקה חוזרות לפעול בשכונות ברחבי ירושלים למשך כל חודש אוגוסט

פורסם בתאריך: 1.8.20 19:31

השבוע הקרוב משאיות המוזיקה "ירושלייב" חוזרות לשכונות בירושלים – הבמות ששימשו כפלטפורמה להשמעת מוזיקה במהלך סגר הקורונה בגל הראשון של הנגיף, יסתובבו ברחבי העיר. הפרויקט יימשך לאורך חודש אוגוסט. העלות – 1.6 מיליון שקלים.

ה‏משאיות יכללו מוזיקה הן לציבור החילוני והן לציבור החרדי. "הפעילות מכוונת הן למגזר החרדי והן למגזר הכללי", כך לפי המכרז שפורסם, "ותתקיים בשכונות בהן מתגורר המגזר החרדי במשך שלושה ימי חמישי בין השעות 21:00-18:00, ובשכונות בהן המגזרים מעורבים בימי שישי בין השעות 14:00-11:00. בכל יום מימי הפעילות יופעלו חמישה מוקדים בו זמנית בחמש שכונות שונות שישתנו משבוע לשבוע".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


דוגמאות לשכונות במגזר הכללי בהן יופיעו משאיות המוזיקה : בית הכרם, גבעת משואה, קרית מנחם, עיר גנים, קרית יובל, מלחה, בקעה, גילה, הר חומה, פסגת זאב, נחלאות, הגבעה הצרפתית, קטמונים, פת, רמת שרת, תלפיות, ארמון הנציב.

על פי מסמך שהגיע לידי "כל העיר" – משאיות המוזיקה לציבור החרדי יופיעו בשכונות הבאות: רמות, גבעת מרדכי, נוה יעקב, רמת אשכול, סנהדריה, רוממה, רמת שלמה, שמואל הנביא, קרית משה, בית וגן, הר נוף, גבעת שאול ומקור ברוך, פסגת זאב צפון.

לפי התוכנית, בכל אחת מהשכונות תתמקם הבמה הניידת בשלושה מוקדים שונים, למשך פעילות שלא תפחת מ-25 דקות.

חבר הקואליציה אלחנן גרויסבוים (דגל התורה) מברך על הפרויקט: "אני מקבל פניות מתושבים שצריכים גם תמיכה רגשית, והם מקבלים את זה, בוודאי שצריכים לעשות את משאיות המוזיקה – זה דבר מבורך. אנחנו צריכים לזכור שבתקופת בין הזמנים, חופשת אוגוסט במגזר החרדי, אנשים היו רגילים לצאת לחופשה, להתאוורר, אין להם את זה היום. אחרי שישבתי עם שר התרבות אני יכול לומר שזו האופציה הכמעט היחידה לספק תרבות, ובפרט תרבות למגזר החרדי. ולהפך, לא רק שצריך לאשר את זה אלא צריך להכפיל ולשלש את זה, ולא על חשבון על הצרכים האחרים, זה פשוט חלק אינטגראלי מהצרכים שאנשים זקוקים לו בתקופה הזאת".

מנגד, באופוזיציה מבקרים – לדברי חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות): "ליאון בוחר להתנהג כמש"ק התרבות של העיר ולהתמקד במשאיות בשכונות. הוא פועל באופן מכוון ומודע לשינוי צביון העיר", טוען מלכא, "הדבר בא לידי ביטוי במדיניות מוצהרת של העירייה המגדירה את השכונות שמבחינתה הפכו לשכונות חרדיות. בירושלים חיים יחד זה לצד לצד ולא מנסים לדחוק אוכלוסיה אחרת פני האחרת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. עינוי

    רק זה חסר לנו. רעש בתוך השכונות!!!! כל כך הרבה מתלוננים!! בזבוז כסף עצום.

  2. בוני

    די לטרור הרעש בעיר
    סתם, אנחנו בדיוק עזבנו (בעיקר בגלל הרעש)… אז תפציצו חחחחחח

  3. יעל

    לטעמי, לא מדובר בתרבות, אלא בחוסר תרבות.. מוזיקה רועשת, רדודה ומתישה.
    מדוע לא לשים מוזיקה קלאסית, מוזיקה ישראלית שקטה?

    מדוע לכפות על האזרחים רעש בלתי נסבל שמישהו אחר החליט שזה מה שכולם חייבים לאהוב?
    מדוע תמיד כשמדובר בארועים כאלו, זו תמיד המוזיקה הכל כך נמוכה ורעשנית…

  4. ענבל

    שלום! ראש העיר משה בבקשה קבלו החלטות מושכלות מאז
    כניסתך לתפקיד כספים רבים מבוזבזים שלא לצורך. אם יש כסף מיותר בקופת העריה אנא השקיעו זאת במתן תיקים וציוד לימודי לתלמידים או מחשב נייד לתלמידים שאין להם יכולת למידה מרחוק. המשאיות מפריעות ומי שרוצה מוזיקה יפעיל בביתו. לא יתכן ששימוש בכספים של המדינה יהיו לצרכי תרבות שאינם נצרכים תתנו לכל משפחה מענק מה2 מליון שאתם רוצים לבזבז כמי שנתניהו עשה אנא מבקשים ודורשים מראש העיר לבטל משאיות אלו בדחיפות אחרת אנשים יפגינו ויהיה בלאגן. ואת הכסף להעניק לקשישים מחוסרי אוכל, לנשים חד הוריות, ילדים במצוקה כלכלית ולנפגעי הקורונה בברכה ענבל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר