רחבת הכותל המערבי, ט' באב 2020 - בצל התפשטות מגפת הקורונה (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל)
קפסולות ברחבת הכותל המערבי (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל)

כתחליף לאירוע המוני יחיד – העירייה תערוך השנה מספר אירועי סליחות; העלות – כ-600 אלף שקלים

עיריית ירושלים תקיים השנה, תחת הנחיות הקורונה, בשיתוף עם עמותת "אל המעיין", כ-30 מעמדי סליחות בבתי הכנסת ברחבי העיר ובכותל בהשתתפות אמנים ורבנים; כ-20 אלף ספרי סליחות יודפסו ויחולקו למשתתפים

פורסם בתאריך: 23.8.20 08:05

במקום אירוע סליחות המוני אחד – עיריית ירושלים תקיים השנה, תחת מגבלות הקורונה, כ-30 מעמדי סליחות בשיתוף עמותת "אל המעיין", שייערכו בבתי הכנסת ברחבי העיר, בכותל המערבי ובלוקיישנים נוספים בהשתתפות אמנים, רבנים ואנשי ציבור. האירועים ישודרו בשידור חי בכלי התקשורת המגזריים.

עלות האירועים שתמומן על די עיריית ירושלים: כ-600 אלף שקלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, ‏במסגרת האירועים, יחולקו כ-20 אלף ספרי סליחות. לבקשת הדרג המקצועי בעירייה, כך נודע ל"כל העיר", ייאסר להוסיף דברי ברכה של סגני ראש העיר וחברי המועצה. הסיבה: חשש מאיזכור נוסף בדוחות הביקורות, וכפי שאמר גורם בעירייה  -במסגרת הדיונים על אישור הפרויקט: "זה פשוט תעמולת בחירות הדברים האלה".

אז איך זה יעבוד? מדי ערב בחודש אלול, ייערכו מעמדי סליחות בבתי הכנסת המובילים בעיר כדוגמת בית הכנסת הגדול, הכותל וכן באתרים היסטוריים בעיר בהם ישתתפו רבנים אמנים ופייטנים מובילים ואף אישי ציבור. הטקסים יועברו בשידור חי לאתרי התקשורת החרדיים וכן לתחנות הרדיו הישר לבתי התושבים.

בין הרבנים שישתתפו באירועי הסליחות – רב העיר שלמה עמאר, הרב שלום הרוש והרב אייל עמרמי. בין האמנים יופיעו – משה חבושה, עופר לוי, יניב בן משיח ומשה לוק.

באופוזיציה מברכים על אירועי הסליחות, אך מנגד מזהירים כי אלה עלולים לשמש פלטפורמה פוליטית. חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות) מוסר כי "אני שמח שהעירייה פועלת לרווחת כל המגזרים בעיר ומעניקה משמעות לאירוע סליחות כמיטב המסורת היהודית. עם זאת, לאור האירועים בשנים עברו ולאור הזיהוי הפוליטי של האירוע יש להקפיד הקפדה יתירה שהאירוע אכן יתקיים לרווחת הציבור הרחב ולא לרווחת שולחיו של ליאון והקופון הפוליטי שהם מעוניינים לגזור. אנחנו נעמוד על המשמר לוודא את זה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית חילונית

    מה זה לעיריה 600000 שח? כלום..והכל על חשבון הציבור החילוני..טוב שיש חמורים חילוניים..

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין גם מאיפה נותנים מימון למצעד הגאווה של כמעט מליון שקל וזה כמובן רק עליכם נכון די כבר לשטויות החרדים משלמים מס בדיוק כמוך די לבלבל בשכל זה כבר נהיה מגעיל לראות איך שכול פעם מחדש קם לו איזה מטומטם אחר וחושב שהוא בסדר שהוא יכתוב איזה דבר סרק כדי לחמם את האנשים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר