ניצב דורון ידיד בדיון בוועדת הפנים בכנסת (צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת)
ניצב דורון ידיד בדיון בוועדת הפנים בכנסת (צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת)

מפקד מחוז ירושלים ניצב ידיד על האלימות בהפגנות: "המפגינים הגיעו משולהבים לעימות מול המשטרה"

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד השתתף היום בדיון המיוחד בוועדת הפנים בכנסת על רקע אלימות השוטרים שתועדה בהפגנה במוצ"ש, לדבריו: "קל מאוד לתקוף אותנו. תמונה שווה אלף מילים, אך לא תמיד מייצגת את כל הסיטואציה"

פורסם בתאריך: 24.8.20 14:22

אחרי האלימות המשטרתית שתועדה בהפגנה הגדולה במוצ"ש בבלפור כלפי מפגינים – היום, שני, התקיימה בוועדת הפנים בכנסת, בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ, דיון בנושא נהלי עבודת המשטרה בזמן ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיון השתתפו מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

ניצב ידיד נשאל על התיעודים המדאיגים, שבהם נראים שוטרים תוקפים מפגינים – בראשם סנ"צ ניסו גואטה, קצין המודיעין במרחב ציון, שתועד מכה באגרופים מפגין. כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" סנ"צ גואטה נחקר באזהרה במח"ש והורחק מתחנות המשטרה ל-24 שעות.

ניצב ידיד הודיע כי סנ"צ גואטה יחזור במוצ"ש למתחם ההפגנות בבלפור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ניצב ידיד טען במהלך הדיון בכנסת כי "אנחנו משטרה אחת שמאפשרת את חופש המחאה וזכות המחאה וחופש הביטוי. מישהו יכול לומר מהי הפגנה ומהי הפרת סדר? קל מאוד לתקוף אותנו. תמונה שווה אלף מילים, אך לא תמיד מייצגת את כל הסיטואציה".


מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד בדיון בוועדת הפנים בכנסת (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד בדיון בוועדת הפנים בכנסת (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)


ניצב ידיד הוסיף ותיאר בדיון כי "המכת"ז זה לא אמצעי קטלני, אלא לפיזור הפגנות עם מינימום חיכוך ונפגעים. כשאני נותן הנחיה להשתמש במכת"ז זה רק לאחר חצי שעה עד 40 דקות על מנת לאפשר לכולם להתפזר".

לדברי ניצב ידיד "בסוף נשארים קבוצות של 300-100  אנשים שהתכלית שלהם היא להתעמת איתנו".


תיעוד התקיפה של סנ"צ ניסו גואטה


לשאלתה של יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ על הפינוי של מאהל המחאה של מתנגדי נתניהו ביום חמישי שעבר, השיב ניצב ידיד: "אני מתחייב שאני נאמן לחוקי מדינת ישראל ואני שומר על החוק, ואין לי שיקולים זרים, ואנחנו משטרה של כולם".

ניצב ידיד טען ואמר כי "ברשתות שלהם יש עשרה ארגונים שונים, הם קראו שהם באים למלחמה. הגיעו טעונים כלפי המשטרה. אמר את זה אחד הפקודים שלי, הם הגיעו משולהבים לעימות מול המשטרה. נכון שלא תמיד המפגינים מתפרעים, אבל יש הבדל בין זה לבין הפרת הסדר".

דבריו של ניצב ידיד עוררו סערה. חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מוסרת ל"כל העיר" כי "משהו רע מאוד עובר על משטרת ירושלים. משטרת ירושלים, תחת פיקודו של ניצב דורון ידיד, מנסה לטייח אירועי אלימות קשים מצידם לאורך כל השנה. כמו ששתלו נשק בשביל להוסיף אקשן לסדרת 'דוקו', וכמו שפתאום לא מוציאים צילומים ועדויות מהרצח של איאד אל-חלאק כבר חודשים, עכשיו מתגייסת המשטרה כדי להגן על שוטרים אלימים שמתועדים מכים מפגינים בצורה קשה, שוטרים זוטרים ובכירים כאחד".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


עוד הוסיפה ורטון: "קשה להתעלם מהריח הרע שעולה מלשכת מפקד המחוז בתקופת כהונתו. הגיע הזמן לעשות סדר במשטרת ירושלים, ולדאוג שהיא תמלא את תפקידה בהגנה על האזרחים, ולהפסיק את האלימות שמופעלת כלפי תושבי העיר ואזרחי ישראל כולם. ניקוי האורוות לא נגמר במסדרונות הממשלה המושחתת, היא נגמרת רק כאשר האנשים הראויים ינהלו את מערכות החוק ואכיפת החוק ויקפידו לכבד את יעודם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. העצבני מהשפלה

    האם בעזרת הפעלת הכוח הלא סביר , ניצב ידיד מנסה להגיע למפכלות ?

  2. שכן מהשכונה

    מפקד המחוז יודע שזה תפקידו האחרון בשרות המשטרה ולכן הוא מנצל את זה לכוח ועוד כוח לגבי המפגינים.דורון ידיד היה ונישאר אחד שלא סופר אדם באשר הוא ממטר.הוא אכזרי גם לגבי השוטרים והמפקדים..רוצים שקט תפגינו לסילוקו מהמשטרה.כי עים הוא יקבל חלילה את המפכלות מדינת ישראל ואזרחייה בצרות גדולות

  3. אזרח מודאג

    דבר ראשון צריך לעשות סדר בכל הסירחון של התקשורת לפני שעושים סדר במקום אחר משם כל העובש מגיע..

  4. יהונתן

    גברת ורטון צריכה להוות דוגמא לכיבוד רשויות החוק והרשות המבצעת בכלל.
    אם המפגינים היו ימניים קולה היה נדם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר