הפגנת המחאה בקרית היובל (צילומים: עמותת יובלים 2041)
הפגנת המחאה בקרית היובל (צילומים: עמותת יובלים 2041)

קרית היובל: כך הפך טקס חגיגי להתחדשות עירונית להפגנת ענק של התושבים

עשרות מתושבי קרית היובל הגיעו לטקס הריסת בניין במסגרת תוכנית פינוי-בינוי ומחו כנגד ריבוי תוכניות הבינוי, כשלטענתם "אין תוכנית כוללנית לשכונה, ולפיכך אין עתיד לשכונה". העירייה בתגובה: "העבודות גורמות לאי נחות זמנית, אך בסופן, ישתנו לטובה פני המרחב הציבורי ללא היכר"

פורסם בתאריך: 3.3.22 08:02

טקס חגיגי להריסת בניין במסגרת תוכנית פינוי-בינוי ברחוב טהון בקרית היובל, הפך השבוע למחאת ענק שהצליחה להפתיע אפילו את הבכירים שהגיעו לחגוג את יציאתו של עוד תוכנית התחדשות עירונית שיוצאת לביצוע.

עשרות תושבים ליוו את הטקס בשריקות, הקשו על ראש העיר משה ליאון בשאלות ואף דיברו במהלך הטקס על הסכם שנחתם מול היזם לבניין בניין בן 10 קומות, בעוד הפרויקט שאושר בפועל בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה עמד על למעלה מ-20 קומות.

ההזמנה לעצומה עוצבה כמודעת אבל לזכרה, כך לטענת ועד הפעולה 'עמותת יובלים 2041' המוחים, 'לתוכנית האב יובלים-גנים', כשהטענה העיקרית היא שתוכנית האב שאושרה לפני מספר שנים על ידי העירייה לא מיושבת בפועל.

"כשהחליטו שצריך לחדש את השכונה, גיבשו צוות של אנשי מקצוע שעשה תהליך מקיף של חשיבה על השכונה. הם חיפשו מה טוב בשכונה וכדאי לשמר, מה חסר בשכונה ונדרש להוסיף, ומה רע בשכונה ורצוי לשנות. את כל הדברים האלו הכניסו לתוכנית גדולה ומקיפה: תוכנית האב יובלים גנים", אומרים בעמותת 'יובלים 2041' ומסבירים: "תוכנית זו אמורה להיות המסמך המנחה את השינוי העצום שעובר על השכונה. התוכנית הזו אמורה הייתה לדאוג שבסופו של דבר הילדים שלנו יזכו לחיות בשכונה טובה יותר. מי שמאשר את תוכניות הבנייה בשכונה אמור היה לעקוב אחרי תוכנית האב ולאשר רק תוכניות בינוי שתואמות את ההנחיות המופיעות בתוכנית האב יובלים-גנים. אבל כמעט כל התוכניות שמאושרות בשכונה בשנים האחרונות חורגות מתוכנית האב באופן כלשהו. כך שבפועל, אין תוכנית כוללנית לשכונה וזה אומר שגם אין עתיד לשכונה".

עוד טוענים התושבים: "תוכנית האב יובלים-גנים סימנה את הצירים הראשיים והרחבים בשכונה כמקומות בהם מתאים לבנות מגדלים. אבל בתוכנית האב לא רצו שכל השכונה תהיה מגדלים גבוהים ויקרים לתחזוקה, ולכן סימנו אזורים שלא מתאים לבנות בהם מגדל. למשל, במתחם בורוכוב-זנגוויל-רבינוביץ הגבילו בתוכנית האב את הבניה ל-8 קומות בלבד. למרות זאת, מאז 1.1.22, מאשרים ומקדמים בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מגדלים גבוהים גם ברחובות פנימיים וקטנים. כך למשל ברחוב קליינמן הקטנטן – בקצה אחד שלו מקדמים מגדל עם 26 קומות ובקצה השני מגדל של 20 קומות".

בין המפגינות ביום שלישי היתה גם הגברת חנה, תושבת רחוב קליינמן, אשר סיפרה לראש העיר שהיא חתמה ליזמים על פינוי בינוי כשהבטיחו לה בניין של 10 קומות. ועכשיו, פתאום אומרים לה שיבנו מגדל של 20 קומות. מה שיוצר אצלה תסכול גדול וחשש כבד מהבאות.

ההזמנה שהופצה להפגנה (צילומים: עמותת יובלים 2041)

ההזמנה שהופצה להפגנה (צילומים: עמותת יובלים 2041)

מפגין אחר, ניר, מספר: "לשכונה שלנו יש מזל גדול, זו שכונה ירוקה עם הרבה עצים בוגרים ופארקים גדולים, אבל מה שרואים היום לא יהיה מחר. לאט-לאט, נמכרים השטחים הציבוריים הגדולים של השכונה ליזמים שמתכוונים לבנות עליהם מגדלי מגורים. מאחורי המפלצת היה פעם פארק עם מתקני מיני גולף שהפך לארבע מגדלים מפלצתיים. זה גם מה שצפוי לשטח של המינהל הקהילתי בבית טיילור שהשטח בו הוא ממוקם נמכר לשיכון ובינוי של שרי אריסון. גם השטח של פנימיית כרמית (עם כל היער סביבו) נמכר לאח של אריה דרעי שמתכנן לבנות עליו המון המון המון מגדלים".

כזכור, לפני כחודש פורסם ב"כל העיר" על הלבן שכיסה את רחוב שטרן – ולא, זה לא היה שלג, אלא אבק שכיסה את הרחוב ואת המכוניות.

"אנחנו, פעילי עמותת 'יובלים 2041', תוהים האם לראש העיר אכפת מהתושבים", נמסר מהעמותה. "מה התוכנית שלו לעתיד השכונה? איך הוא מנהל את אתר הבנייה הזה?".

 

 

דור לוי, יו"ר מינהל קהילתי יובלים: "ברור לי שחייב פה תוכנית מסודרת שדואגת לתשתיות, הבנייה בדרך כרמית בכמויות שהעירייה מתכננת היא בלתי אפשרית, וכמובן שזאת לא התחדשות עירונית, זה בנייה נוספת בשטחים המיועדים לציבור".

עוד מציין לוי: "לגבי ההתחדשות עירונית, יש מקומות שצריך לאפשר, בצורה שקולה וחכמה ועם תוכנית מסודרת שלא תפגע באיכות החיים של התושבים – בניית תשתיות, מוסדות, שטחים חומים וירוקים. ביום שלישי הייתי ב"שני האירועים" במקביל- גם בטקס, וגם בהפגנה – לבנות קשר של אופזיציה מול העירייה בתור הנציג של התושבים זה לא נכון. תפקידי לשמור על קשרים טובים ולהגיד את דעתכם באוזניים של האנשים הנכונים ולא לשרוק מהמדרכה ממול. כתושבים זה מחובתכם וזכותכם, אני בתור נציג מול העירייה מחוייב לעשות את הדברים בצורה שמכבדת את מקבלי ההחלטות. חציתי את הכביש לדבר עם התושבים המפגינים – לשמוע, לתת "תפיחה על השכם" ואפילו לעודד – וזה ברור שראש העיר ופקידו ראו והבינו מה אני עושה. למעשה – יש הגשה של תוכנית הבקרה של מהנדס העיר בקרוב. אנחנו נדרוש שם תשובות ברורות לגבי תשתיות נגישות ועוד".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אזור קרית היובל עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש, במסגרתה נבנות מאות יחידות דיור נוספות במיזמי התחדשות עירונית, לצד פיתוח תשתיות נרחב – בין היתר, תשתיות הרכבת הקלה, וכל זאת לרווחת תושבי השכונה. מטבע הדברים, העבודות גורמות לאי נחות זמנית, אך בסופן, ישתנו לטובה פני המרחב הציבורי ללא היכר.

"הריסת הבניין ברחוב טהון בוצעה מתוקף תכנית שאושרה לפני מספר שנים, והמבנה שיוקם במקומו קיבל היתר בניה, והתוכנית קיבלה את הסכמת כלל הדיירים. הטענות בדבר חסימת מדרכות, כבישים, אבק ורעש מופרז, ייבדקו על ידי גורמי העירייה הרלוונטיים – שיטור עירוני, הפיקוח על הבניה והמחלקה לאיכות הסביבה. כל חריגה מהמקובל וממה שאושר, ייאכף.

"בקרית היובל אושרה תוכנית אב לפני מספר שנים, בשיתוף המינהל הקהילתי, ובמסגרתה נקבע כי לאחר 5 שנים, ייערך עדכון של תכנית האב בוועדות התכנון. לאחרונה התקיים דיון בוועדה המקומית והמחוזית, במסגרתו דנו בהיבטים הקשורים לתכנון ובינוי בשכונה. הוועדה המחוזית קיבלה החלטה מפורטת בעניין התוכנית ובה בקשה להשלמות ולבחינת סוגיות שונות על ידי העירייה. צוותי עבודה עירוניים פועלים לפי החלטה זו ליצירת תוכנית עבודה סדורה ולהבטחת איכות חיי התושבים. תוצרי עבודת הצוות יוצגו בפני הוועדה המחוזית".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירושלמית שלא יודעת מה יהיה הסוף

    תסכול ענק מהון שילטון מקומי.
    ראש עיר שלא מבין לעומק שיתוף ציבור מהו.העיקר לקדם אינטרסים של פטרוניו,ע"ע אחיו של דרעי.
    העיקר לבנות מגדל בבל למשפחות חרדיות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כרגיל מעט אנשים קיצוניים עושים הרבה רעש..
    רוב תושבי קריית יובל תומכים בשינוי המבורך, כמובן שהוא צריך להיעשות בחוכמה מבחינת תשתיות וכו. אבל אין ספק שזה ישדרג את השכונה..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר